همشهری پایداری 185 - کراپ‌شده

گفت‌وگو با مریم دوستی کارگردان فیلم جدید دفاع مقدسی «دریاچه ماهی» هم در بخش گفت‌وگو آمده است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم: «برای من تحلیل و انگ زدن برخی‌ها اصلا ارزش ندارد.

گروه جهاد و مقاومت مشرق - جنگ، تنها به ماجراهای تلخ و شیرین میدان نبرد محدود نمی‌شود. زندگی مردمی که به میان جنگ کشیده می‌شوند هم هست. مجله همشهری پایداری سعی کرده در این پرونده ویژه، سراغی از دنیای کودکان در جنگ بگیرد. بررسی حال و روز کردستان عراق در موضوع ویژه، گفت‌وگو با مریم دوستی کارگردان فیلم سینمایی دریاچه ماهی، نقد فیلم  6 Days، معرفی آثار امیر اصانلو مستندساز جنگی، و گزارشی از گروه جهادی دامپزشکی ثارالله برخی دیگر از مطالب این ماهنامه در شماره185 (مهر 96) هستند.

پرونده ویژه شماره مهرماه مجله پایداری، با تیتر «رویاهای برباد رفته» آغاز می‌شود. در این پرونده گفت‌وگویی ترتیب داده شده با علی‌الله سلیمی  نویسنده کتاب حوزه کودک و نوجوان و در ادامه روایت‌هایی از کودکان دوران جنگ آمده است. گذری بر کتاب‌های مطرح سال‌های اخیر در حوزه کودک و جنگ، خاطراتی از کودکانه‌های وضعیت جنگی و نگاهی کوتاه به فیلم‌سازی در این حوزه بخشی از مطالب پرونده ویژه هستند که در آخر با ارائه اینفوگرافی با موضوع کودکان و جنگ، همراه می‌شود.

در بخش موضوع ویژه در این شماره موضوع کردستان مورد بررسی قرار گرفته و در این باره با هانی‌زاده کارشناس مسائل منطقه مصاحبه‌ای ترتیب داده شده است. هانی‌زاده در این گفت‌وگو از یک جنگ حتمی خبر می‌دهد که با توجه به شرایط کنونی کردستان، نمی‌تواند دور از ذهن باشد. در این بخش گزارشی هم در پاسخ به این سوال منتشر شده است که «چرا خودمختاری و استقلال اقلیم کردستان به زیان کردها و منطقه خواهد بود؟»

گفت‌وگو با مریم دوستی کارگردان فیلم جدید دفاع مقدسی «دریاچه ماهی» هم در بخش گفت‌وگو آمده است. در بخشی از این گفت‌وگو می‌خوانیم: «برای من تحلیل و انگ زدن برخی‌ها اصلا ارزش ندارد و توجهی نمی‌کنم چون با اعتقاد، سینمای دفاع‌مقدس را انتخاب کردم.» در «سینمای جهان» این شماره هم دو فیلم «6 Days» و «The Persian connection» مورد نقد و تحلیل قرار گرفته‌اند. گزارشی از شرایط امروزی امیر اصانلو و مستندی که در قالب سفرنامه سوریه، دیرالزور و شام ساخته است در بخش «سفرنامه» منتشر شده است.

کردهای فعال در اردوهای جهادی دامپزشکی، میهمان بخش گزارش در این شماره هستند. گزارشی از فعالیت جهادی آنان در قالب گروه ثارالله منتشر شده که از دغدغه‌ها و مشکلاتشان می‌گویند. «رندان تشنه لب» هم عنوانی مطلبی است که به شهادت‌ها و مبارزه‌های عاشوراگونه در جنگ تحمیلی اختصاص پیدا کرده. در بخش ادبیات پایداری، نگاهی گذرا شده است به مجموعه «پناهگاه بی‌پناه» اثر مهناز فتحی. گفت‌وگو با برادر «شهید وزوایی» هم در بخش «یکی مرد جنگی»  منتشر شده است. «ترین‌ها»ی این شماره هم نگاهی دارد به بزرگ‌ترین قیام بردگان در تاریخ بعد از اسلام. دانستنی‌های جنگ، خبرنامه ایران و جهان، خاکریز لبخند، وقایع اتفاقیه، پیشخوان کتاب و پاورقی هم دیگر مطالب این شماره را شامل می‌شوند.

همشهری پایداری در مهر 96، با آثار و گفتارهایی غلامعلی طاهری، سید مسعود شجاعی، مصطفی رحمان‌دوست، قاسم صرافان، سید جواد هاشمی، حسن هانی‌زاده، علی‌الله سلیمی، مریم دوستی و  محمدحسین روانبخش در 84 صفحه و با قیمت 2000 تومان منتشر  شده است.

ایمیل ماهنامه همشهری پایداری : Paydari@Hmg.ir

تلفن تحریریه:‌ 23023487 - 021

اینستاگرام : https://Instagram.com/HamshahriPaydari

کانال رسمی تلگرام: https://Telegram.me/HamshahriPaydari

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس