کد خبر 792199
تاریخ انتشار: ۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۵۰
افسردگی نمایه

بر اساس نتایج یک مطالعه، افسردگی ایمنی بدن را به شدت کاهش داده و خطر بروز مرگ زودرس را تا ۳ برابر افزایش می‌دهد.

به گزارش مشرق، نتیجه یک بررسی جدید در آمریکا نشان داد، «افسردگی» ایمنی بدن را شدیداً کاهش داده و خطر مرگ زودرس را در مردان تا ۳ برابر افزایش می‌دهد و این در حالیست که این احتمال با افزایش ۵۱ درصدی در زنان همراه است. 

 به گفته محققان، تعداد کثیری از افراد مبتلا به افسردگی، عادات ناسالم همچون استعمال سیگار، مصرف الکل و عدم فعالیت‌های ورزشی دارند.

تحقیقات قبلی نیز نشان داده است، افسردگی باعث آزاد شدن هورمون استرس می‌شود که سیستم ایمنی را سرکوب می‌کند و افراد را در معرض خطر بالایی از بیماری‌های خطرناک از قبیل سرطان قرار می‌دهد.

نویسنده و سرپرست ارشد این پژوهش در موسسه ملی بهداشت مریلند می‌گوید:‌ «‌برای بعضی افراد، افسردگی می‌تواند شرایط بسیار حادی را فراهم کند؛ لذا درمان آن باید جدی گرفته شود».

 مرکز کنترل و پیشگیری بیماری و مرکز ملی پیشگیری و کنترل آسیب کشور آمریکا گزارش داده که در آمریکا خودکشی در بسیاری از مردان تقریباً ۳ برابر بیشتر از زنان است؛ با این حال زنان بیشتر از مردان به خودکشی فکر می‌کنند و به آن دست می‌زنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۷
    4 0
    دقیقا همینطوره اقای دکتری میشناسم که دخترخانم بعد 5 سال بهش خیانت کرد و اون اقا طی دو سال بعلت شدت افسردگی فوت کرد. التماس میکنم دل نشکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس