ترامپ

دو اندیشکده مطرح آمریکایی در گزارشی در توصیه‌ای به دولت آمریکا خواهان حفظ نیروهای این کشور در منطقه بعد از شکست داعش شدند تا به زعم آن‌ها از ایجاد مسیر زمینی ایران در منطقه جلوگیری شود.

به گزارش مشرق، به نوشته وبگاه «فری بیکن» دو اندیشکده «کارنگی» و «مرکز امنیت آمریکای نوین» به دولت آمریکا توصیه نمودند با همکاری با شرکای خود نیروهایش را در التنف، مرز راهبردی سوریه با اردن و عراق نگه داشته و تلاش ایران در استفاده از این مسیر راهبردی را متوقف کند.

در بخشی از این گزارش آمده است: «اگر نیروهای آمریکا سرزمین‌های تحت اشغال داعش را باز پس گیرند، به طور موثر مسیر طراحی شده ایران را متوقف خواهند کرد. حتی اگر عوامل نیابتی ایرانی برای اولین بار به منطقه برسند،این منطقه برای آن‌ها خصمانه و خطرناک خواهد بود.»

در این گزارش با هشدار آمده است که آمریکا حتی با رعایت تمام توصیه‌های لازم، با توجه به حفره‌های موجود در سوریه قادر نیست به طور کامل حرکات ایران را از این کشور متوقف کند.

در این گزارش آمده است: «خلاء‌های امنیتی در شرق سوریه طغیان می‌کند و سال‌های آینده ادامه خواهد یافت و ایران فرصت‌های بیشتری را برای افزایش نفوذ و انتقال تجهیزات و پرسنل خود پیدا خواهد کرد.»
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس