استان الانبار.jpg

در جریان عملیات پاکسازی غرب استان الانبار بخش های وسیعی از منطقه بسیار راهبردی و البته خطرناک «وادی حوران» پاکسازی شده است. منطقه «وادی حوران» تا مرزهای کشور عربستان امتداد دارد.

به گزارش مشرق، از شب گذشته، مرحله دوم عملیات نیروهای ارتش، بسیج مردمی، عشایر اهل سنت و پلیس فدرال عراق در غرب استان الانبار از چهار محور آغاز شده است؛ شمال غرب منطقه « عکاشات»، نخستین و مهم ترین محور عملیات نیروهای عراقی به شمار می آید.

محور نخست عملیات (عکاشات) در نزدیکی مرزهای مشترک با سوریه واقع شده و بیشترین مناطق بیابانی را به خود اختصاص داده است؛ نیروهای عراقی در این محور حساس حدود ۶۰ کیلومتر در عمق منطقه پیشروی کردند.

در شرق منطقه عکاشات (حد فاصل الرمادی - الرطبه - مرزهای سوریه) هم نیروهای عراقی موفق شدند دهها کیلومتر از مناطق تحت اشغال داعش را به کنترل خود درآورند؛ این منطقه به عنوان محور دوم عملیات نیروهای عراقی محسوب می شود.

نیروهای عراقی در محورهای سوم و  چهارم (حومه رود فرات و ایستگاه قطار در شرق گذرگاه القائم) هم توانستند پس از درگیری های سنگین، ۲۶ کیلومتر در عمق مناطق اشغالی پیشروی کنند و تروریست های داعش را عقب برانند.

از محور جنوبی القائم هم خبر می رسد «ایستگاه ۷۰» به طور کامل از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شد و یک خودروی انتحاری هم توسط نیروهای عراقی منهدم شد. در این محور چند ایستگاه دفاعی تروریست ها هم به کنترل نیروهای عراقی درآمد.

در جریان عملیات پاکسازی غرب استان الانبار بخش های وسیعی از منطقه بسیار راهبردی و البته خطرناک «وادی حوران» پاکسازی شده است. منطقه «وادی حوران» تا مرزهای کشور عربستان امتداد دارد.

این منطقه حدود ۳هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع مساحت دارد و نقطه اتصال سه استان «المثنی - کربلاء و بابل» است؛ « وادی حوران» در ۳ سال گذشته به مکانی امن برای آموزش عناصر تروریستی داعش تبدیل شده بود. پیشتر گروه تروریستی القاعده در این منطقه حضور داشت.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به اهمیت این منطقه اشاره کرد و گفت: « وادی حوران» به بهشت گروه تروریستی داعش تبدیل شده بود و در سال های گذشته، نیروهای اطلاعات رژیم صهیونیستی، آمریکا و رژیم سعودی در این منطقه با سرکرده های تروریست ها گفت وگو کردند.

در جریان عملیات دو روز گذشته در غرب استان الانبار، حدود ۲۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر مربع از مساحت های اشغالی به کنترل نیروهای عراقی درآمده است؛ در حال حاضر نیروهای عراقی از محور شرقی خود را به ورودی های گذرگاه القائم رسانده اند.

به گزارش مشرق، ۳۰ درصد استان الانبار عراق در اشغال عناصر تروریستی داعش بود که تاکنون نیروهای عراقی موفق شده اند ۲۰ درصد مساحت های آلوده را به کنترل خود در بیاورند. چند منطقه راهبردی از جمله « القائم و العبید» همچنان در اشغال تروریست های داعش است.

این خبر تکمیل می شود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    32 1
    الحمد للّٰه ، خدا قوت
  • IR ۱۵:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    22 1
    ان الله مع الصابرین . فراموش نکنیم روزی را که داعش خونخوار فقط پیشروی میکرد و آن روز قرار گرفتن در مقطع کنونی یک آرزو بود . الهی شکر و خداوند همه شهیدان را رحمت کند
  • زیبا احمدپور از تبریز US ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    21 2
    زنده باد عراق
  • IR ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 1
    احسنت
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    3 0
    زنده با اسلام ، مرگ بر آمریکا و عوامل تروریستیش
  • حسین IR ۲۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 2
    لبیک یا حسین لبیک یا زینب................. درود بر دلاور مردان محور مقاومت........ درود بر فاطمیون و زینبیون و حیدریون و همه غیورمردان دشمن شناس
  • حسن IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۸
    0 0
    سلام خدا رو شکر. خواهشا اگر میشه ببینید واقعا نقشه پیشروی ارتش عراق جوری هست که باعث نشه داعشی ها در قسمتی که رو در روی ارتش سوریه میفته تجمع کنن؟ بهتر بگم مقاومت بهتره بجای تعجیل در آزادسازی مناطقی مانند القائم و ابولکمال با نقشه های چندگانه و البته هماهنگ و توزیع درست نیروهها و امکانات، کاری کنه که اول کل قسمت هایی که در غرب فرات قرار داره آزاد بشه و داعشی ها رو به سمت شرق فرات( در سوریه) هل بده تا داعش برای بقا مجبور باشه با کردها درگیر بشه.اگر این اتفاق بیفته با فرض عدم وقوع معامله کثیف بزرگ بین امریکا و داعش، کردهای سوریه حتی عقب هم میرن.برای محکم کاری در این طرح، باید همزمان با عملیاتهای هماهنگ در غرب فرات در سوریه و غرب و جنوب القائم ، قسمت اشغالی شمال غربی در عراق هم فعال بشه تا داعشی ها کلا جایی بجز شرق فرات (یعنی همان مناطقی که کردهای سوریه حضور دارن) نداشته باشن. اینکار که بشه میبینیم کردها چه عیاری در برابر داعشی هایی که برای بقا میجنگن دارن. اگر بد گفتم بفرمایید ما یاد بگیریم. از ما گفتن بود.ما که بهردلیل نشد میدانی حضور پیدا کنیم دیگه اینجوری فعالیت میکنیم.کاش اگر درست میگیم توجه بشه.اگر هم نه بهمون یاد بدید.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس