وزارت خارجه عراق

سخنگوی وزارت خارجه عراق روز جمعه به ادعاهای همتای آمریکایی خود درباره «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی) واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، «احمد محجوب»، سخنگوی وزارت خارجه عراق روز جمعه به ادعاهای همتای آمریکایی خود درباره «ابو مهدی المهندس»، جانشین فرماندهی نیروهای داوطلب مردمی عراق (حشد الشعبی) واکنش نشان داد. 

«هیثر ناوئرت»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران مدعی شده بود که «ابو مهدی المهندس» تروریست است.  

سخنگوی وزارت خارجه عراق، در واکنش به این اظهارات همتای آمریکایی خود تأکید کرد که این اظهارات با واقعیت تناقض دارند و نیروهای حشد الشعبی بخش جدایی‌ناپذیر نیروهای عراقی هستند.

پیشتر، «احمد الاسدی»، سخنگوی هیأت الحشد الشعبی هم روز جمعه در واکنش به همین اظهارات مقام آمریکایی گفت: « این کلام وزارت خارجه آمریکا تعدی به یک نهاد امنیتی عراق به شمار می‌رود و ما منتظر پاسخ وزارت خارجه کشورمان به این تعدی هستیم..المهندس مایه افتخار و یک سمبل برای ملت عراق است و یکی از مهمترین فرماندهان الحشد و فرماندهان نظامی در مقابله با داعش است و همه مردم عراق شاهد ایفای نقش او در روند آزادسازی اراضی عراقی از دست تروریست‌ها بودند.»

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • بهرام IR ۰۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    6 0
    امریکا هر کجا که شکست می خورد و یا نقشه هایش به هم می خورد شروع می کند که این تروریست است یا آن تروریست است ولی همه جهان می دانند که خود آنها تروریست هستند.
  • IR ۱۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    4 2
    از کشوری که داعش رو به وجود آورده مگه انتظار دیگه دارین. معلومه وقتی حشدالشعبی بیچارشون کرده و تمام نقشه هاشون رو خنثی کرده میان همچین حرفهایی رو میزنن
    • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      2 4
      داعش توسط امریکایی ها ایجاد نگردید. داعش نماینده یک طرز تفکر در منطقه است. منطقه ای که به شدت تحت تأثیر حکومت های خودکامه و فاصله طبقاتی قرار دارد، که آرمان های خویش را در بازگشت به دوران طلایی گذشته جستجو می کند. قرار نیست که با دیدن یک مورد نتیجه گرفته شود. اگر بخواهیم این گونه به قضایا نگاه کنیم پس باید گفت که شاه ایران ضد امریکایی است چون کاری کرد که ناوگان غربی ها از منطقه خلیج همیشه فارس بیرون بروند. اما جمهوری اسلامی با امریکایی ها چون در دهه 80 میلادی بود که ناوگان غربی ها به بهانه اسکورت نفت کش ها به منطقه بازگشت.
    • IR ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      0 1
      بله داعش یه طرز که آمریکا و دارو دستش به اون جهت دادن
  • مهدي ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    1 5
    انصافا اطلاعات امريكايي ها خيلي كامله ومتقن فرمانده حشىدالوحشي مثل خونخواران تحت امرش ادمكش قهاري است
    • IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      4 0
      گم شو داعشی
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
    0 0
    واقعا بدبختی مخصوص ملتی است که از تاریخ درس نمی گیرند و به بیگانگان متوسل می شوند - شمایی که از تفکر عربی حمایت می کنید و هنوز نمی دانید پول و هزینه بزرگ کردن یک تفکر غلط از کجا بدست می اید چطور می توانید واقع اندیش باشید - شما هموطنان محترم که به بعضی تفکرات غربی در فشار بر ملتها گرایش دارید اگر یک نمونه از وفای به تعهد ات را در قراردادهای بین المللی از کشورهای امریکا و انگلیس که بنفع ملتی دیگر بوده است نشان دهید بنده نیز باشما همصدا می شوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس