رزمندگان«حشد الشعبی»

رزمندگان حشد الشعبی عراق با مجاهدت و تلاش‌های خود به همراه سایر نیروهای مسلح عراقی شهر الحویجه عراق را آزاد کردند.

به گزارش مشرق، بسیج مردمی عراق که به عربیالْحَشْدُ الشَّعْبی معروف است مجموعه نیروهای شبه‌نظامی داوطلب عراقی که در سال ۱۳۹۴ شمسی و ۲۰۱۵ میلادی برای مقابله با حملات داعش به شهرهای عراق سازمان‌دهی شدند. در زبان عربی «حشد» به معنای جماعت، گروه و جمعیت است و «شعب» نیز در عربی معاصر به معنای گروهی از مردم با مشترکاتی خاص است.  این اصطلاح امروزه برای نیروهای بسیج مردمی در عراق به کار می‌رود.  این سازمان، در پاسخ به دعوت دولت عراق و آیت الله سیستانی مرجع شیعه، در نجف، در قالب نیرویی نظامی در کنار ارتش تشکیل شد.

عمدتاً ساختار و بدنه نظامی حشد شعبی را شیعیان عراق تشکیل می‌دهند اما برخی عشایر سنی عراق از استان صلاح‌الدین، استان نینوا و استان انبار، افراد فیلی که یارسان هستند و مسیحیان عراقی نیز به آن ملحق شدند. قومیت‌های مختلف این کشور اعم از از عرب، کُرد و ترکمن نیز عضو الحشد الشعبی هستند.

فالح فیاض فرمانده الحشد الشعبی، ابو مهدی مهندس معاون فرمانده و احمد اسدی، سخنگوی رسمی الحشد الشعبی است. حشدالشعبی شامل بیش از ۴۲ تیپ است.سازمان بدر,عصائب اهل الحق,کتائب حزب الله, قوات الشهید الصدر, حرکة النجباء, سرایا السلام,سرایا الجهاد, لواء علی الاکبر, سرایا العتبات, کتائب سیدالشهداء, کتائب التیار الرسالی, سرایا الخراسانی, سرایا عاشوراء, قوات وعدالله, فرقة العباس القتالیه از جمله گروه‌های سازمان دهی شده و مسلح عضو حشدالشعبی است.

آزادسازی شهر الحویجه عراق از آخرین عملیات‌هایی است که با مشارکت حشد الشعبی انجام شده است.این شهر پنجشنبه گذشته آزاد شد.در این عملیات یگان های لشکر نهم زرهی به همراه یگان های پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع و تیپ های ۲،۳، ۴، ۱۱، ۲۶ و ۴۲ الحشد الشعبی مرکز منطقه الحویجه را به طور کامل آزاد کردند. رزمندگان این نیرو با مجاهدت و رشادت در سخت‌ترین مناطق به لحاظ آب و هوایی و جغرافیایی آخرین بقایای گروه تروریستی داعش را از این شهر پاکسازی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • وحید IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۰
    0 0
    هر کشوری باید یک قانون اساسی ویک مجلس داشته باشدو...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس