کد خبر 791537
تاریخ انتشار: ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۹
آیت الله علم الهدی

امام جمعه مشهد گفت: اینکه به هر بهانه از زائران اربعین حسینی پول گرفته می شود درست نیست و این اقدام همان برخورد «متوکل عباسی» با زائران است.

به گزارش مشرق، آیت الله سید احمد علم الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد که در حرم مطهررضوی برگزار شد اظهار کرد: جریان انسجام شیعه به عنوان یک اصل اصیل سیاست امام حسن(ع) بعد از عاشورا ادامه داشت و امروز هم به عنوان یک مسئله اساسی در مقابل دشمنی ها ضرورت دارد که یک نماد آن راهپیمایی اربعین است.

وی افزود:راهپیمایی اربعین ابزار تشکیلات سازی جهانی شیعه به صورت طبیعی است و رهبر معظم انقلاب تاکید کردند پیاده روی اربعین باید توسعه پیدا کند.

علم الهدی تصریح کرد: اینکه ۲۰ میلیون زائر به طرف کربلا حرکت می کنند جریان تشکیلات سازی شیعه است که موسس آن امام حسن (ع) هستند و شیعیان تمام دنیا یکدیگر را در این مسیر می بینند.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: اربعین جریان جهانی برای شیعه در مقابل دشمن مستکبری است که اساس شیعه را هدف گرفته است و ما در این حرکت در ایران و عراق با دو جریان رو به رو هستیم.
وی گفت: یک جریان کسانی هستند که به این راهپیمایی کمک می کنند و ایستگاه های پذیرایی و اسکان را برای زائران فراهم می کنند و در طرف مقابل عده ای «متوکل» امروز شده اند.

امام جمعه مشهد بیان کرد: چرا باید از کسی که می خواهد پای پیاده به اربعین برود ۴۰ دلار پول بگیرند و عوارض فرودگاهی را افزایش دهند به بهانه اینکه عده زیادی می خواهند به اربعین بروند؟
علم الهدی اظهارکرد: مسئولان سیاست خارجی باید این موضوع را به دولت عراق بگویند وقتی جوانان ما برای دفاع از سرزمین اهل بیت(ع) جان خود را از دست می دهند اینگونه رفتار با زائران امام حسین (ع) صحیح نیست.

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: در ایران نیز عده ای اربعین امام حسین (ع) را وسیله کاسبی قرار دادند شرکت بیمه چند میلیارد از مردم می گیرد نه تنها برای امسال بلکه برای سال آینده نیز اخذ می شود.

وی تاکید کرد: حتی از مردم دلار نمی گیرند و پول ایرانی می گیرند آن هم بیشتر و چرا هزینه کارگزاری به میزان ۱۷ هزار تومان گرفته می شود و کرایه اتوبوس هم دو برابر می شود و هواپیمایی نیز می گوید چون فرودگاه نجف عوارض را گران کرده باید مردم چند برابر بلیت را گران بخرند.

علم الهدی تاکید کرد: این برخوردها دقیقا همان برخورد های متوکل عباسی است که دست مردم را قطع می کرد تا به زیارت امام حسین (ع) بروند و اینگونه برخورد ها صحیح نیست و مسئولان ستاد اربعین نباید با بینش اقتصادی به راهپیمایی اربعین نگاه کنند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی بیان کرد: این مایع مصیبت است که اینگونه با زائران امام حسین (ع) رفتار می شود در حالی که اربعین عامل وحدت شیعیان و نمایش قدرت ماست.
منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    40 3
    کو گوش شنوااقایان از اب گل الودماهی می گیرندکدام خدمات کدام ........................................................................................خدمات از ملت بنفع دیگران
  • احمد GB ۱۵:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    6 67
    بصورت طبیعی وقتی ازدخام مسافر زیاد است،هزینه خدمات هم بالاست.
    • مجیو IR ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      20 3
      آقای احمد....بدون که مردم دارن برای زیارت امام حسین علیه السلام به کربلا میرن.مسئولان دارن ظلم به مردم عزیزمان میکنن.خب حداقل برای جبران این هزینه های عوارض فرودگاهی و غیره از خزانه دولت استفاده کنن نه جیب مردم.
    • IR ۱۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      29 2
      این نظریه شما رو باید در بزرگترین دانشگاههای اقتصادی جهان تجزیه و تحلیل کنن! وقتی ازدحام مسافر زیاده درآمد حاصله هم خود به خود چندین برابر میشه و لزومی به افزایش هزینه ها نیست مگر این که مسئولان امر از نوادگان حجاج بن یوسف و متوکل عباسی باشن.
    • IR ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      21 1
      این چند سال دولت بصورت طبیعی همه چی تو کاسه ملت. علی برکه الله
    • حسین IR ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      20 1
      خدمات!!!!! کدوم خدمات؟؟؟ تمام خدمات مردمی ان مسئولین سنگ نندازن دادن خدمات پیشکشه
    • آرام IR ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      17 0
      مسافر نه و زائر به طور طبیعی هم وقتی زائر زیاد باشه طمع بعضی ها میره بالا وگرنه خدمات میاد پایین
  • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    18 0
    حاجی خزانه خالیه از دولت قبل! برجامم که نشد!! باید یه جور پرش کنن. چه موقعی بهتر از اربعین و چه پولی بهتر از پول قشر متوسط به پایین؟؟؟ البته جسارت نمیکنم، زائران امام از همه قشری هستن.
  • محمود IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    18 0
    ای بابا یه سفره ای پهن شده حاجی بزارهمه دورهم خوش باشن جیبشون روپر کنن همه که براامام حسین کارنمیکنن
  • هادی IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    24 0
    نشانه های اخر زمان این از دین مذهب سو استفاده کردن است..هرچند بازهم امام پیش ما عزیز هر قیمتی هم عاشقش هستیم
  • IR ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    8 0
    حاجی بزار پول دار ها پولدار تر وبی پولان بیچاره تر شوند
  • علیرضا IR ۱۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    7 1
    با این روند با روحانی تا 1400 اربعین تعطیل علی برکت الله
  • IR ۱۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
    12 0
    بلیط اتوبوس رو به بهانه یک سر خالی دو برابر کردند . این در حالی که هفته منتهی به اربیعن از هر دو طرف مسافر هست .اونایی که اربیعن سال های گذشته رفتند اینو رو خوب می دونند . اتوبوس هم که وسیله ای است برای اقشار کم درامد.
    • ملت US ۰۶:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۶
      1 0
      یکی نیست بگه اتوبوس ها اگر پول سر خالی برگشتشان را در رفت میگیرن پس باید در برگشت اگر مسافری سوار شد نباید ازش پول بگیرن زیرا قبلا پولش رو گرفتن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس