کد خبر 79125
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۳۶

علی رضا نامور حقیقی گفت: اگر شما ارزیابی ها و گزارش های مراکز امنیتی و اسناد بخش سیاست خارجی کنگره آمریکا را بخوانید، متوجه می شوید که در ایران هیچ آلترناتیوی وجود ندارد که از حمایت مردم برخوردار باشد و بتواند منافع استراتژیک غرب را تأمین کند.

به گزارش مشرق به نقل از جام، شبکه صدای آمریکا(voa) در برنامه "تفسیر خبر" 12 نوامبر (21آبان) به ارزیابی و تحلیل چالش های میان ایران و آمریکا پرداخت
"علیرضا نامور حقیقی" کارشناس مسائل سیاسی در رابطه با سیاست های کلی آمریکا در چالش با مسائل ایران گفت: «آمریکایی ها بعد از عراق به خوبی یاد گرفته اند که بدون هیچ گونه "آلترناتیو" (جایگزین) مشخص و شناخته شده ای به سوی سیاست تغییر رژیم نروند. سیاست تغییر رژیم بدون آلترناتیو مشخص، منجر به تبعاتی می شود که ثبات منطقه را به هم می زند و همچنین منافع استراتژیک آمریکا را به خطر می اندازد. بر همین اساس باید ببینیم اگر سیاست آمریکا برود به سوی برخورد و تغییر رژیم آلترناتیو آن چه کسانی هستند؟ آیا ساکنین قرارگاه اشرف آلترناتیو مناسبی هستند؟! آیا مردم از آنها حمایت می کنند؟ آیا می توانند دموکراسی را برای کشور به ارمغان بیاورند؟»
نامور حقیقی در ادامه یادآور شد: «اگر شما ارزیابی ها و گزارش های مراکز امنیتی و اسناد بخش سیاست خارجی کنگره آمریکا را بخوانید، متوجه می شوید که در ایران هیچ آلترناتیوی وجود ندارد که از حمایت مردم برخوردار باشد و بتواند منافع استراتژیک غرب را تأمین کند. غرب در نبود چنین آلترناتیوی سعی دارد وضعیت را به گونه ای کنترل کند و سیاست مهار را در پیش بگیرد.»
با توجه به مثال این کارشناس در متن خبر، تنها تشکیلاتی که غرب به آن امید دارد سازمانی است که به موجب شهید و مجروح کردن مردم طی عملیات های تروریستی سال های گذشته، مورد نفرت شدید مردم ایران قرار دارد.
با این حساب تکلیف دیگر احزاب ورشکسته اپوزیسیون مشخص است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مرتضي خاكپور ۲۲:۵۷ - ۱۳۹۰/۰۸/۲۳
    0 0
    دشمن دارند !؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس