کد خبر 790762
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶
نماینده

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "کشور با قحطی جدی آب روبه رو است"، گفت: اجرای ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان های کرمان، یزد و فلات مرکزی در کشور آغاز شده است.

به گزارش مشرق، «شهباز حسن پوربیگلری» نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با بررسی سوابق و تجربیات گزینه پیشنهادی وزارت نیرو، دکتر اردکانیان مورد اعتماد بسیاری از نمایندگان مجلس است و حمایت جامعی نیز از سمت متخصصان آب کشور دارد.

وی افزود:  امیدواریم اردکانیان با رای بالای خانه ملت از بهارستان راهی پاستور شود تا بتواند از یکی از نیازهای ضروری بنام آب که مایه حیات جامعه است پاسداری کرده و ضمن نظارت و بهره وری بیشتر از این منبع حیاتی، کشور را از چالش بحران آب نجات دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "با توجه به وضعیت کلی بودجه های دولت و محدودیت منابع مالی، کشور نیازمند حضور مدیران توانمندی چون اردکانیان در بدنه دولت است"، گفت: مجلس انتظار دارد تا پس از رای اعتماد به اردکانیان، شاهد اجرای پروژه های بزرگ ملی در بخش آب و برق کشور باشد.

وی ادامه داد: با نقطه نظرات مثبتی که نسبت به تجربیات و تخصص گزینه پیشنهادی وزارت نیرو وجود دارد به نظر می رسد مجلس به اردکانیان کمک خواهد کرد تا بتواند بر کرسی وزارت نیرو تکیه بزند و این حمایت را تا پایان نیز ادامه خواهد داد؛ بشرط آنکه، اردکانیان نیز در تصمیمات خود ثابت قدم باشد و در راه برون رفت از چالش بحران آب کشور، از هیچ تلاشی دریغ نکند.

حسن پوربیگلری با بیان اینکه "در شرایط فعلی، کشور نیازمند مدیرانی جسور،‌ تصمیم گیر، شجاع ، مدیر و مدبر با روحیه جهادی است"، اظهار داشت: اردکانیان یکی از کارشناسان واقعی آب در سطح بین المللی است و امروزه کشور نیازمند یک حرکت جهادی در بحث بهره وری آب است.

وی افزود: در حال حاضر کشور با قحطی جدی آب روبرو است و در این میان نیاز به مشارکت آحاد مردم است.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "اجرای ابرپروژه انتقال آب خلیج فارس به استان های کرمان، یزد و فلات مرکزی در کشور آغاز شده است"، گفت: این پروژه توسط بخش خصوصی گل گهر سیرجان، مس سرچشمه و چادرملو یزد هدایت و رهبری می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 27
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 6
  • احمدخواجوند IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    13 3
    اگر برجام روحاني شكست بخورد ،چون آب هم وابسته به برجام بود 100%مامواجه با بحران آب هستيم
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    11 20
    اقتدار موشکی را عشق است - بحران آب را رها کن
  • IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    31 2
    انتقال اب از خلیج فارس به داخل کشور میبایست حداقل ۱۵ سال قبل اغاز میگردید و در کنار ان با احداث کانالهای فرعی و کارخانه های اب شیرین کن و حوضچه های پرورش ماهی و ..... انواع اشتغال زایی و از همه مهمتر احداث سد و تولید برق را نیز بوجود اورد . اما دولتمردان بی کفایت انقدر بفکر اختلاس خود و برادران و دوستانشان هستند که وقتی برای مدیریت کشور ندارند .
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    14 3
    بحران کم ابی بزرگترین مشکل کشور ایرانه که فقط با طرح ایرانرود درست میشه. البته کسانی هستن از ترس ابادانی مناطق شرق و جنوب ایران با این طرح مخالف هستن
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    5 3
    چه اصراری دارید منطقه ای که از نر آب فقیره را به زور، آبرسانی کنید؟؟؟؟ آیا طرح های قبلی انتقال آب که به تشدید خشکسالی منجر شده براتون مفهومی نداره؟؟؟
  • اقایی US ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    13 1
    اب شیرین کن هسته ایی در چاه بهار و جاسک ایران را مثل اروپا سر سبز میکنه. باید آلمان ها به سرمیه گذاری در این کار تشویق کرد. اسراعیل یه دونه داره و قطب کشاورزی شده. خاک ما بهتر و حاصل خیز تر هم هست.
  • IR ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    7 3
    دوباره یک کار غیرکارشناسی دیگر. تا حالا به درون سرزمین گندزدید حالا نوبت به گندزدن به خلیج فارس رسید. از این کارشناسای بی سواد سهمیه ای بهتر از این هم درنمیاد.
    • IR ۲۱:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      1 0
      خوب کمتر می زاییدین(می ترکیدین....اصطلاح برای زایمان سگ ها) تا آب کم نیاد و طرح غیرکارشناسی مطرح نشه.....تعداد فرزندان بابات و بابا بزرگت را هم می گفتی.....
  • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    4 5
    شیرین کردن و انتقال ای خلیج فارس پروژه ای کاملا غیر علمی و غیر اقتصادی است. فقط در کشور های عربی که منابع نفتی فراوان دارند و تقریبا منبع اب مناسبی در کشور ندارند اینکار فقط برای اب شرب انجام می شود. اگر دولت اب معدنی به کشاورزان برای کشاورزی بدهد؟؟؟؟؟؟ از این پروژه اقتصادی تر است
    • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
      3 0
      دوست عزیز آب با نیروگاه های کوچک هسته ایی شیرین بشه ارزان قیمت در می آد
  • دبیر IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    5 1
    آنچه ضرورری بنظر می رسد در کنار انتقال از خلیج فارس ودریای عمان،و خزر جمع آوری مازداد آبهای شیرین در نقاط پر آب کشور که باصرف می باشد وجلوگیری از خارج شدن این آبها به خارج مرز ها وامتقال آن به داخل میهن می باشد مسئولین محترم باید همه گزینه ها را هرچند در سطح پائین شروع کند.فوق العاده مهم وبسیار استراتژیک در برنامه ریزی آینده کشور می باشد جدا کردن آب آشامیدنی وغیر آن نیز اهمیت دارد
  • IR ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    4 3
    این وزیر نباید رای بیاورد او می خواهد اعتبارات ملت را در کویر خرج آب کند
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    14 4
    یادمه تازه انقلاب شده بود اتفاق نظر بین مسئولین کشور این بود که هر چه سریعتر به خودکفایی محصولات کشاورزی و دامی بخصوص گندم برسیم . اتفاقا سه چهار سال بعد روزنامه اطلاعات رو تیتر اصلیش نوشت : کشور کاملا در تولید گندم خودکفا شد . در واقع اون زمان ما بخاطر چند تن گندم استارت استفاده بی رویه از منابع آبی کشور رو رقم زدیم که حالا داریم نتیجه اون یعنی این بحران ملی رو میبینیم . بعلاوه در ابتدای انقلاب مسئولین بی فکر ما سیاست تنظیم خانواده که بر مبنای شعار 2 فرزند کافیست را مسکوت اعلام کردند و اعلام کردند این سیاست باعث میشود جمعیت مسلمین زیاد نشود و این باعث خشنودی کفار است پس تا میتوانید بچه بزایید که حالا جمعیت 35 میلیونی رسیده به 80 میلیون و با این منابع محدود آب محاله در چند سال آینده بشود جوابگوی این سیل عظیم جمعیت شویم .
  • ۱۵:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    6 1
    حاجی اگه اختلاسها تموم شده و پولی در بساط دارید شروع کنید ولی اتمامش فکر کنم دو سال بعد از قیامت بشه
  • عادل IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    5 3
    جالبه این مسولینی که ما داریم به زور دریاچه اورومیه را خشکاندند حالا هم می خواهند کویر را با آب خلیج سیراب کنند نمیدونم اینا واقعا به چه مرضی گرفتار شدند که اینطور عمل میکنند
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    4 0
    باید شیرین بشه وگرنه اب شور نمک میاره بیچارگی میاره داخل کشور شوره زار میشه
  • محقق IR ۱۶:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    4 1
    دستتان درد نکند، این پروژه در صورت انجام ،سند پرافتخاری برای آبادانی و رونق کشور خواهد بود .مواظب باشیم بد طینتان با سیاه نمایی سد راه پیشرفت میهنمان نباشند.
  • IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    2 0
    خیلی کشورها مدتهاست به کمک شیرین کننده های آب دریا و راکتورهای هسته ای مجهز به آب شیرین کن این مشکل رو حل کردن..
  • IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    3 1
    به جای اینکه همه بودجه کشور را خرج شهرهای مرکزی و بیابان نشین مرکز ایران کنید و اب را از خلیج فارس به یزد برسانید همین اب را در شهرهای ساحلی خلیج فارس شیرین کنید و دو سه تا کارخانه هم اونجا بزنید . مردمان مناطق مرزی و حاشیه ای کشور ادم به حساب نمیان.
    • IR ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
      1 0
      یه موشک سرگردون یا یه حمله هوایی اشتباهی که این روزا مد شده میخوره توش و به فنا میره....
  • IR ۱۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    3 1
    شجاعت شروع طرح های بزرگ چیزی بود که تاحالا نداشتیم 20 سال حداقل دیرجنبیدیم خداکنه امروز دیگه شروع کنیم چون خشکسالی در ایران قابل برطرف شدنه .
  • صادق IR ۱۸:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    3 0
    مشارکت شرکت چادر ملو یزد در پروژه انتقال آب؟! قضیه چیه؟!
    • IR ۲۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
      1 0
      قضيه اينه كه شركتهاي خصوصي معدني در اين استانها براي توسعه كارشون به آب احتياج دارن و چون پول دارن قدم جلو گذاشتن
    • IR ۰۳:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۵
      1 0
      شرکت خصوصی پولش را از کجا اورده . پول خرید فروش نفت را به خودشون وام دادند .
  • IR ۱۸:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    1 1
    مرگ بر امریکا
  • US ۱۹:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    3 1
    واقعا بحران اب جدیه بخصوص در شرق ایران . اگه افغانستان سدهای در حال ساختش تکمیل بشه واقعا مشهد بی اب میشه زاهدان کرمان و یزد اصفهانم که وضعش خوب نیست باید یه فکر اساسی بشه البته من فکر نکنم کسی براش مهم باشه
  • ماشاالله گودرزی IR ۱۷:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۹
    0 0
    سلام عرض می کنم . لازم است دولت بطور جدی به دنبال وضع قوانین بین المللی برای رعایت حقابه های برون مرزی و منطقه ای باشد . همچنین ضروری است که منابع تامین آب از جنوب کشور بطور جد پیگیری شود . مدیریت مصرف آب نیز نیازمند تسهیلات راحت و سریع و البته نظارت جدی است . ارادت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس