کد خبر 790590
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۵
سباستین کورس

رئیس حزب مردم اتریش و پیروز انتخابات پارلمانی اخیر در این کشور حزب راست افراطی آزادی اتریش را برای مذاکرات جهت تشکیل دولت ائتلافی آینده دعوت کرد.

به گزارش مشرق به نقل از هفته‌نامه "اشپیگل"، حزب محافظه‌کار مردم وزیر امور خارجه اتریش که در انتخابات پارلمانی اخیر این کشور قدرتمندترین حزب شد، حزب افراطی آزادی اتریش را به مذاکرات برای تشکیل دولت ائتلافی آینده فراخواند.

"سباستین کورس"، رئیس حزب مردم اتریش با اعلام این خبر تأکید کرد که بسیاری نقاط مشترک بین این دو حزب و به‌خصوص یک اراده مشترک برای تغییرات در کشور وجود دارد. اتریش شایسته تشکیل یک دولت سریع است.

از جمله مواضع مشترک حزب مردم و حزب افراطی آزادی اتریش این است که مهاجرت‌های غیرقانونی به این کشور را به صفر رسانده، جذابیت سیستم اجتماعی برای مهاجران را کم کرده و مالیات‌ها برای کم‌درآمدها را کاهش دهند.

سوسیال دموکرات‌ها به‌ریاست "کریستین کرن"، صدراعظم فعلی آلمان چندی پیش تصمیم گرفتند که نقش اپوزیسیون را به‌عهده گیرند. البته این حزب اخیراً همچنین اینکه حزب مردم را در یک دولت اقلیتی حمایت کند رد نکرد.

با توجه به گفت‌وگوهایی که سباستین کورس با احزاب مختلف انجام داده است احتمال تشکیل دولت ائتلافی آبی ــ سیاه متشکل از احزاب مردم و حزب افراطی اتریش از همه بالاتر است.

در انتخابات پارلمانی ۱۵ اکتبر (۲۳ مهر) در اتریش حزب مردم ۳۱.۵ درصد آراء شهروندان را به دست آورده، حزب سوسیال دموکرات نیز با کسب ۲۶.۹ درصد آراء در جایگاه دوم قرار گرفته و حزب افراطی آزادی اتریش ۲۶ درصد آراء و ۲۶ کرسی پارلمان را از آن خود کرد.

حزب آزادی اتریش تنها شرط خود برای شرکت در دولت ائتلافی آینده را عهده‌داری سمت وزارت این کشور اعلام کرده است. این حزب علاوه بر این خواهان گسترش دموکراسی مستقیم بر اساس نمونه سوئیس است.

حزب آزادی اتریش یکی از احزاب مخالف یورو و اتحادیه اروپا است که ورود آن به دولت ائتلافی می‌تواند چالش‌های زیادی را برای قاره سبز ایجاد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس