دیدار العبادی با تیلرسون

حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، طی دیدار با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد، بر نقش مثبت و سازنده گروه حشدالشعبی در برقراری امنیت و ثبات در عراق تأکید کرد.

به گزارش مشرق، روز گذشته (دوشنبه)، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق، طی دیدار با رکس تیلرسون وزیر امور خارجه آمریکا در بغداد، بر نقش مثبت و سازنده گروه حشدالشعبی در برقراری امنیت و ثبات در عراق تأکید کرد و بیان داشت که این گروه بخشی از نهادهای قانونی و رسمی عراق است.

تیلرسون در حالی روز دوشنبه به بغداد رسید که چندی پیش از آن، دولت عراق درخواست آمریکا برای منحل کردن گروه حشد الشعبی را ـ که تأثیر مهمی در شکست داعش در عراق و همچنین حفظ یکپارچگی این کشور داشته ـ رد کرده بود.
 

العبادی خطاب به تیلرسون گفت: دیروز سخنانی علیه حشدالشعبی گفتید که ممکن است از آن سوء برداشت صورت گیرد در رسانه ها بدانید حشدالشعبی از بهترین جوانان عراقی از سراسر کشور هستند که فداکاریهای بسیاری انجام داده و با داعش برای دفاع از مردم و خاک عراق مبارزه کرده اند. حشدالشعبی بر اساس دستور رسمی دولت و تصویب رسمی پارلمان عراق جزئی از نیروهای مسلح رسمی کشور ما هستند. در میان آنها هیچ شبه نظامی وجود نداشته و یگانی آموزش دیده، منضبط و رسمی هستند. نیروهای حشدالشعبی امید مردم و دولت عراق هستند که از خانواده ها و محل سکونتشان برای مردم و مبارزه با دشمن جدا مانده اند.

منبع:اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس