کد خبر 790191
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۲
t2

منطقه تی 2 به دو دلیل جغرافیایی (نزدیکی به مرزهای عراق و قرار گرفتن در نقطه ثقل بادیه حمص و دیرالزور) و انرژی (عبور خط لوله نفت) دارای اهمیت استراتژیک فراوانی می باشد.

به گزارش مشرق، منطقه تی 2 در حاشیه شرقی استان حمص سوریه و نزدیک بادیه جنوبی استان دیرالزور این کشور قرار دارد. فاصله این منطقه از شهرهای تدمرو آلبوکمال 70 کیلومتر می باشد. منطقه تی 2 به دو دلیل جغرافیایی (نزدیکی به مرزهای عراق و قرار گرفتن در نقطه ثقل بادیه حمص و دیرالزور) و انرژی (عبور خط لوله نفت) دارای اهمیت استراتژیک فراوانی می باشد.

داعش طی سالهای گذشته اقدام به استقرار گسترده پایگاه ها و استحکامات نظامی در منطقه تی 2 کرده بود. این اقدام به آنها اجازه تحرک نظامی گسترده در بادیه استانهای دیرالزور و حمص و همچنین سرقت نفت چاه ها و لوله نفتی عبور کرده از آن را اعطا می کرد.

لازم به ذکر است که این لوله نفتی به قطر 48 اینچ نفت استحصال شده در محوطه تی 1 (واقع در بخش بادیه جنوب غربی استان الانبار عراق) را به محوطه های تی 2 و تی 3 و تی 4 و تی 5 و در نهایت بندر طرطوس سوریه مستقر در حاشیه دریای مدیترانه منتقل می کند. همچنین خط لوله فرعی منشعب از محوطه تی 2 اقدام به انتقال نفت از چا های نفتی العمر واقع در شمال شهر دیرالزور به خط لوله 48 اینچی مادر و انتقال آن به طرطوس برای صادرات به بازارهای جهانی می کرده است.

منبع: اعلام الحربی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
    2 5
    میادین نفتی سوریه اونقدرها هم مهم نیستن . کل ذخایر نفت سوریه کمتر از دو درصد ذخایر ایرانه . و کمتر از یک درصد مجموع ذخایر ایران و عراق هست . بنابراین اگه ما و سوریه قرار باشه متحد باشیم و این دو کشور رو در یک جبهه ی واحد بدونیم ( و حتی عراق رو ) اونوقت از دست دادن کمتر از یک درصد نفت مقاومت نباید قدرت چانه زنی رو کاهش بده . کافیه ما یک درصد از میادین نفتی دست نخورده ی خودمون رو در اختیار سوریه قرار بدیم . به ویژه نفت خزر که تا ده ها سال آینده دست نخورده باقی خواهند موند . هر چند هنوز هم برای تصرف میادین نفتی العمر دیر نیست
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۲
      4 1
      چي ميگي تو از كيسه خليفه ميبخشي!!!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس