کمال خرازی

رئیس شورای راهبردی روابط خارجی گفت: آنچه تحت عنوان هلال شیعی در منطقه مطرح شد یک تئوری غلط است چون ما همواره از فلسطین و مقاومت دفاع کرده امروز هم از حماس در برابر صهیونیستها حمایت می کنیم.

به گزارش مشرق، سید کمال خرازی، رئیس شورای راهبردی روابط خارجی و صالح العارودی معاون اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس صبح امروز  دیدار و پیرامون مسائل منطقه ای و بین المللی به ویژه محور مقاومت تبادل نظر و رایزنی کردند.

خرازی با مثبت ارزیابی کردن گفتگوهای صورت گرفته عنوان کرد: صحبت های خوبی در این دیدار مطرح شد، توضیح دادند از قرار جدیدی که بین دولت خودگردان و حماس تنظیم شده و برنامه هایی که برای آینده دارند. ما امیدواریم حماس همچنان که در برابر اشغال اراضی فلسطینی مقاومت کرده است، این ایستادگی و مقاومت ادامه داشته باشد.

وی افزود: حضور مقامات جنبش حماس در ایران نشاندهنده شکست سیاست های اسرائیل و عربستان است، این نشان می دهد آنچه تحت عنوان هلال شیعی در منطقه مطرح شد یک تئوری غلط است چون ما همواره از فلسطین و مقاومت و حماس دفاع کردیم امروز هم از حماس در برابر رژیم صهیونیستی حمایت می کنیم.

صالح العاروری نیز با ابراز خرسندی از این دیدار عنوان کرد: در این دیدار مطالب مهمی مطرح شد که موضوع حمایت جمهوری اسلامی از مقاومت از جمله آن بود.

وی افزود: هدف ما از حضور در جمهوری اسلامی ایران و ملاقات با مقامات این کشور  با هدف تحکیم همکاری ها و روابط دوستی بین مردم فلسطین و مقاومت با کشورهای حامی مقاومت است.

معاون اسماعیل هنیه ادامه داد: رایزنی، گفتگو و مشورت با مسئولان جمهوری اسلامی پیرامون تحولاتی که فلسطین با آن مواجه است و همچنین کلیه مسائلی که مقاومت با آن رو به رو شده است از جمله اهداف سفر به ایران است.

العاروری گفت: دو موضوع مهم تر در این دیدار مطرح شد، یکی مسئله آشتی ملی بین گروه های فلسطینی بود که جمهوری اسلامی از این آشتی ملی حمایت کرد.

این عضو ارشد حماس افزود: دومین مسئله مهم مطرح شده مربوط می شود به مقاومت مردم فلسطین و حماس که همواره جمهوری اسلامی از مقتدر ترین حامیان فلسطین و مقاومت است.

 صالح العاروری، معاون اسماعیل هنیه روز جمعه در راس هیئتی عالی رتبه از اعضای جنبش حماس وارد تهران شد و در جریان این سفر با برخی مقامات کشورمان دیدار و گفتگو کرد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس