کد خبر 789382
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۰
حیدرالعبادی وارد عربستان سعودی شد

العبادی که به عربستان سفر کرده، با ملک سلمان، دیدار کرد.

 به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق که به عربستان سفر کرده، با «ملک سلمان»، یکشنبه (امروز)، دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی نخست‌وزیر عراق طی بیانیه‌ای اعلام کرد: نشست هماهنگی میان دو کشور امروز آغاز شد و دو طرف درباره شیوه‌های تقویت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف و پیروزی‌های حاصل شده در مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کردند.

شاه سعودی در این دیدار گفت: ما به برادرانمان در عراق برای پیروزیهایشان در نبرد با تروریسم تبریک می‌گوییم و تاکید داریم که از وحدت عراق و ثبات آن حمایت می‌کنیم.

وی افزود: آنچه که ما و عراق را به یکدیگر مرتبط می‌کند، تنها همجواری و منافع مشترک نیست بلکه ریشه‌های برادری، خون، تاریخ و سرنوشتی واحد است.امکانات زیادی که به کشور ما داده شده، ما را در مقابل یک فرصت تاریخی قرار داده است.

در این دیدار، نخست‌وزیر عراق و شاه سعودی یک یادداشت تفاهم برای تاسیس شورای هماهنگی میان دو کشور امضا کردند.

«حیدر العبادی» نخست‌وزیر عراق، شنبه (دیروز)، در راس یک هیأت بلندپایه با بیش از 10 وزیر و مشاور دولتی وارد ریاض شد تا در مراسم امضای توافقنامه شورای هماهنگی سعودی - عراقی که قرار بود امروز برگزار شود، شرکت کند.

چند روز پیش، ملک سلمان در تماس تلفنی با نخست‌وزیر عراق، با وی درباره روابط دوجانبه بغداد - ریاض در زمینه‌های مختلف و شیوه‌های تقویت و توسعه آن از طریق شورای هماهنگی سعودی - عراقی رایزنی کرده بود.

«رشدی العانی» سفیر عراق در عربستان در گفت‌وگو با «الشرق الاوسط» با اشاره به این مسئله گفت: روابط دوجانبه ریاض و بغداد پس از آغاز رسمی فعالیت این شورای هماهنگی شاهد توسعه زیادی خواهد بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    بجای شکایت از دولت تروریست به دادگاه جنایات جنگی لاهه دیت هم می دهد عبادی یک مزدور و خاین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس