حامیان پشت پرده آقای تغییر چه کسانی هستند؟ اوباما با پول و حمایت چه افراد یا نهادهای به قدرت رسید؟ اولین سخنرانی اوباما به چه نکاتی اشاره داشت؟ گزارش های ویژه مشرق را برای رازگشایی از این سوالات دنبال کنید....

اوباما رئیس‌جمهوری از جنس یهود

به گزارش خبرنگار جنگ نرم مشرق، از سالیان دور به این طرف، آمریکا به صورت دوفاکتو، مستقیم یا غیرمستقیم، توسط یهودیان طرفدار اسرائیل و قدرت لابی‌های یهودی آنها هدایت می‌شود. روزنامه اسرائیلی معاریو (Ma´ariv) در دوم سپتامبر 1994 نوشت:

"آمریکا دیگر دارای دولتی غیریهودی (Goyim) نیست، بلکه دولتی بر سر کار است که یهودیان در تمام سطوح تصمیم‌گیری آن مشارکت دارند. شاید دیگر بخش‌هایی از قانون مذهبی یهودیت که با عبارت "حکومت‌داری غیریهودی" مرتبط است، باید مورد تجدید نظر قرار گیرد زیرا در آمریکا تبدیل به عبارتی منسوخ شده است."

 

اولین رئیس جمهور یهودی آمریکا


زمانی که باراک اوباما با شعار پر زرق و برگ و درخشان "تغییر" وارد اتاق ریاست جمهوری شد کمتر رأی دهنده آمریکایی فکر می‌کرد که وی فقط یک نسخه متعادل‌تر از رئیس‌جمهور پیشین خود خواهد بود که تمام مشروعیت و قدرت خود را مدیون لابی صهیونیستی-یهودی است.

یوری آونری (URI AVNERY)، فعال یهودی ضدصهیونیست می‌نویسد: "پس از ماه‌ها رقابت سخت و فشرده، اوباما توانست رقیب قدرتمند خود یعنی هیلاری کلینتون را شکست دهد.... و اولین چیزی که وی پس از این پیروزی انجام داد چه بود؟ وی به کنفرانس لابی اسرائیل، آیپک، رفته و سخنانی بر زبان راند که تمام رکوردهای چابلوسی و تملق را شکست."

در حقیقت متن سخنرانی اوباما در این نشست و نیزسیاست خارجه وی در قبال خاورمیانه توسط "کنفرانس رؤسای سازمان‌های یهودی بزرگ آمریکا" تدوین شده بود. وی بار دیگر در سال 2011 برای اعضای لابی صهیونیستی آیپک سخنرانی کرده و به مانند قبل اظهارات خود در مورد حمایت بی قید و شرط از موجودیت و امنیت اسرائیل را اعلام نمود.  

برای دریافت متن سخنرانی اوباما در نشست آیپک در سال 2008 اینجا و 2011 اینجا کلیک کنید.


فایل تصویری بخشی از سخنرانی اوباما در آیپک در سال 2008


 

اولین سخنرانی انتخاباتی اوباما در سال 2008 در آیپک برگزار شد

 

در جولای 2011، استیو شِفی (Steve Sheffy) روزنامه‌نگار آمریکایی حامی اسرائیل با انتشار مقاله‌ای در  "هافینگتون‌پست"  اعلام کرد که باراک اوباما بیشترین حمایت‌ها را در میان رؤسای جمهور آمریکا از اسرائیل به عمل آورده است: "رئیس‌جمهور اوباما همکاری‌های نظامی بین اسرائیل و آمریکا را به میزان بی‌سابقه‌ای ارتقاء داده است.... اوباما بیش از هر رئیس‌جمهور دیگری در تاریخ آمریکا کمک‌های امنیتی به اسرائیل ارائه نموده است. وی با هر گونه اقدام بین‌المللی جهت مشروعیت‌زدایی از اسرائیل مقابله کرده است. او از شرکت در نشست‌های دوربان یک و دو به علت برنامه‌های ضداسرائیلی آنها اجتناب ورزید. وی گزارش گلداستون را محکوم نمود. آمریکا در دوران اوباما تنها یک بار از حق وتو استفاده کرده است و آن هم در زمانی که شورای امنیت سعی داشت قطعنامه‌ای در محکومیت شهرک‌سازی‌های اسرائیل به تصویب برساند."

کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل در دوران اوباما نیز تداوم یافته و سیر صعودی خود را ادامه داد. وی در سال 2009 با فروش ده‌ها فروند جنگنده اف‌35 به اسرائیل موافقت نمود. وی همچنین اولین رئیس‌جمهور آمریکا بود که اجازه فروش موشک‌های ضدپناهگاه (bunker buster) را به اسرائیل صادر کرد. به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا کمک‌های نظامی این کشور به اسرائیل هر سال چند صد میلیون دلار افزایش خواهد یافت. از زمان روی کار آمدن اوباما، آمریکا در حدود 11 میلیارد کمک مالی بلاعوض به اسرائیل ارائه کرده است که بخش اعظمی از این کمک‌ها به صورت تجهیزات نظامی بوده‌اند.


برنامه ده ساله دوم: کمک نظامی پیشنهاد شده آمریکا به اسرائیل طی سال مالی 2009 تا 2018

سال مالی 2009

2.55 میلیارد دلار

سال مالی 2010

2.77 میلیارد دلار

سال مالی 2011

3 میلیارد دلار

سال مالی 2012

3.9 میلیارد دلار

 

*اولین رئیس‌جمهور یهودی آمریکا


اوباما خطاب به پرز: "چکار می‌توانم برای اسرائیل انجام دهم؟"      هاآرتص – 17 نوامبر 2008


ابنر میکونر (Abner Mikvner)، نماینده صهیونیست سابق کنگره، قاضی فدرال، مشاور بیل کلینتون و یکی از حامیان اولیه اوباما معتقد است که "باراک اوباما اولین رئیس جمهور یهودی است". این سخنان میکونر منعکس کننده تعهد یکجانبه و بلند مدت اوباما به دولت یهود و وفاداری وی به ساختار قدرت صهیونیست‌ها در داخل آمریکا، و نیز تلاش طولانی مدت و موفقیت‌آمیز شبکه‌ای متشکل از صهیونیست‌های قدرتمند مالی و سیاسی در وارد ساختن اوباما به دستگاه سیاسی "اول اسرائیل" است.

وب‌سایت "اخبار یهودی شیکاگو" (chicagojewishnews.com) که به عنوان یک ارگان تبلیغاتی برای اسرائیل فعالیت می‌کند، در 24 اکتبر 2008 مقاله‌ای طولانی در مورد "اوباما و یهودیان" به قلم پائولین دوبکین (Pauline Dubkin) منتشر کرد. در این مقاله به سخنان یک ناظر یهودی مسائل سیاسی اشاره شده بود که گفته بود: "یهودی‌ها او [اوباما] را ساختند. هر کجا که بنگرید شاهد حضور یهودیان خواهید بود."



 

حضور اوباما در موزه یاد واشم اسرائیل و ادای احترام به قربانیان افسانه هولوکاست!


تبدیل کردن اوباما به یک حامی اسرائیل از زمان تحصیل وی در دانشکده حقوق هاورارد آغاز شد. وی در آنجا توسط یک استاد صهیونیست به نام مارتا مینو (Martha Minow) شناسایی شد. مینو وی را فردی باهوش، نویدبخش، از نظر سیاسی جاه‌طلب و آماده جذب معرفی نمود. مینو، اوباما را به اعضای خانواده، شامل پدرش که یکی از دلالان بزرگ خرید آراء برای دموکرات‌ها بو و نیز دیگر دوستان صهیونیست خود که صاحب شرکت‌های حقوقی در شیکاگو بودند معرفی نمود تا اوباما را استخدام نمایند. به طور خلاصه، اولین قدم در عضوگیری صهیونیست‌ها شامل استفاده از یک شخص دانشگاهی برجسته برای تماس اولیه و سپس دادن وعده پیشرفت کاری از طریق یک شبکه شغلی بود.



مارتا مینو

استاد صهیونیست دانشگاه هاروارد که اوباما را به دوستان یهودی خود معرفی نمود


گام دوم عبارت بود از معرفی اوباما به مجمعی از دوستان و همسایگان در جامعه یهودی که شامل حامیان مالی برجسته صهنویست نیز می‌شد. مشوقین اولیه اوباما نقشی کلیدی در متعاقد ساختن وی داشتند مبنی بر اینکه آینده سیاسی او وابسته به حمایت متحدین صهیونیست است و اینکه حمایت صهیونیست‌ها نیز به تعهد کلی وی به برنامه‌هایی است که منافع اسرائیل را در درجه اول اولویت قرار می‌دهند.

در پایان دهه 1990، اوباما توانسته بود به خوبی در شبکه حزب دموکراتیک لیبرال صهیونیست جای بگیرد و از طریق همین شبکه وی دو نفر از شاخص‌ترین چهره‌های صهیونیست‌ را که در برنامه‌های تبلیغاتی ریاست جمهوری وی نقشی اساسی داشتند را پیدا نمود: دیوید اکسل رود (David Axelrodاستراتژیست سیاسی ارشد اوباما از سال 2002 تا کنون و بتی لو سالتزمن (Betty lu Saltzman) معمار اصلی مبارزات انتخاباتی اوباما در سال 2008.


دیوید اکسل رود

از یهودیان برجسته شیکاگو و استراتژیست سیاسی ارشد اوباما

بتی‌لو سالتزمن

معمار اصلی انتخاباتی اوباما در سال 2008


سالتزمن دختر فیلیپ کلوتزنیک (Phillip Klutznick)، میلیاردر و حامی متعصب اسرائیل، است. سالتزمن اذعان نموده است که اگر اوباما به منافع اسرائیل پایبند نمی‌ماند، هرگز امکان نداشت که صرفا به علت "هوش" یا سیاست‌های لیبرال وی از او حمایت به عمل آورد. (اخبار یهودی شیکاگو، 24 اکتبر 2008)

زمانی که اوباما در سنای ایلینویز فعالیت می‌کرد دارای یک اتاق مشترک با یک یهودی ارتدوکس و  متعصب به نام ایرا سیسلوراشتاین (Ira Silverstein) بود. به گفته وی "احساسات آنها در قبال طرفداری از اسرائیل به یکدیگر نزدیک بود"، چنان که هرگاه سیلوراشتاین قطعنامه‌ای در مورد محکومیت اقدامات سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) ارائه می‌کرد، اوباما فورا آن را امضاء می‌نمود." (همان)

اکسلورد، کلوتزنیک و دیگر استراتژیست‌های اوباما به وی که هم‌اکنون به طور کامل در ساختار قدرت صهیونیستی جای گرفته بود، توصیه نمودند که در راستای تلاش برای پیروزی در انتخابات مجلس سنا، زیارت اجباری اسرائیل را به جای آورده و مراتب احترام خود را به رهبرانش ارزانی دارد. در سفر دو سال بعد اواما به اسرائیل، نائب رئیس فدراسیون یهودی کلان‌شهر شیکاگو نیز وی را همراهی کرد. اوباما، با هدایت صهیونیست‌ها، با اسرائیل رابطه برقرار کرد و به عنوان یک سیاستمدار آمریکایی-آفریقایی کاملا صهیونیست به آمریکا بازگشت.



حضور اوباما در دیوار غربی مسجد الاقصی معروف به دیوار ندبه


با تأییدات ساختار قدرت صهیونیستی، پایگاه مالی اوباما گسترش یافته و شامل برخی از ثروتمندترین یهودیان آمریکایی حاملی اسرائیل شد. در میان این یهودیان می‌توان به نام لستر کراون (Lester Crown) اشاره نمود که پسرش جیمر کراون (James Crown) هدایت برنامه‌های مالی امور تبلیغاتی اوباما را در ایالت ایلینویز بر عهده داشت.


فیلم سخنان اوباما در مورد رابطه ویژه بین اسرائیل و آمریکا

 

*یهودیان دولت اوباما

خاخام آرنولد ژاکوب وولف (Arnold Jacob Wolf)، یکی از قدیمی‌ترین حامیان اوباما، در مورد انتصاب صهیونیست‌ها در دولت وی چنین می‌گوید: "اوباما با جهان یهودیت یکی شده است." هیچ چیز به غیر از روابط طولانی‌مدت و مستحکم اوباما با ساختار قدرت صهیونیستی نمی‌تواند توضیح دهد که چرا وی این اقتصاددان‌ها و مقامات امنیتی شکست خورده را انتخاب نمود.

تخمین زده می‌شود که در حدود یک پنجم الی یک سوم کابینه اوباما را یهودی‌ها تشکیل می‌دهند. البته میزان یهودیان شاغل در دولت اوباما بیشتر از این رقم است. اگر تمام دستیارها، دستیاران دستیارها، معاونین، حقوقدان‌ها، مشاوریت و دیگر بوروکرات‌های میانه تا سطح بالا را در نظر بگیریم در این صورت تعداد یهودیان دولت اوباما نزدیک به 40 الی 50 درصد خواهد بود. به یاد داشته باشید که قومیت یهود در آمریکا فقط 2 الی 3 درصد جمعیت این کشور را تشکیل می‌دهند، با این حال، چنین سهم بالایی را در دولت اوباما بخصوص در بخش‌های اقتصادی به خود اختصاص داده‌اند. در زیر لیستی از مهمترین یهودیان صهیونیستی که در دولت اوباما فعال هستند ارائه می‌شود:

·      دیوید اکسل رود (David Axelrod)؛ مشاور ویژه رئیس‌جمهور؛ اکسلرود یک یهودی است که اوباما را تبدیل به یک نیروی یهودی کرد؛ وی یک چهره عمده سیاسی و اقتصادی بین یهودیان ثروتمند شیکاگو بالاخص خانواده پریتزکر و بسیاری دیگر است.


·      جارد برنشتاین (Jared Bernstein)؛ اقتصاددان ارشد و مشاور در حوزه خط‌مشی اقتصادی معاون رئیس‌جمهور.


جارد برنشتاین

اقتصاددان و مشاور جو بایدن


·      رام امانوئل (Rahm Emanuel)، رئیس دفتر رئیس‌جمهور؛ پسر یک صهیونیست تروریست؛ دارای تابعیت همزمان اسرائیل و آمریکا.

امانوئل طی جنگ اول خلیج فارس در ارتش اسرائیل خدمت می‌کرد؛ وی از شبکه یهودی برای دستیابی به یک شغل پردرآمد در یک بانک سرمایه‌گذاری استفاده نمود علی‌رغم اینکه دارای هیچگونه تجربه قبلی نبود (وی در کمتر از سه سال بیش از 15 میلیون دلار درآمد کسب نمود)؛ در انتخابات مجلس نمایندگان در سال 2008، امانوئل به عنوان یک نامزد دموکرات بیشترین کمک‌های مالی را از جانب وال‌استریت، صندوق‌های سرمایه‌گذاری، بانک‌ها و سایر بخش‌های مالی دریافت نمود. این در حالی است که نهادهای مالی در سال 2008 به استانه فروپاشی رسیدند.

وی او از اعضای ارشد کمیته روابط عمومی آمریکایی اسرائیلی (آیپک) است و بانی سخنرانی باراک اوباما در زمان مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا بود که در آن سخنرانی، باراک اوباما، منافع اسرائیل را منافع آمریکا خواند و تاکید کرد که نخواهد گذاشت تا نظام جمهوری اسلامی به بمب اتمی دسترسی پیدا کند. امانوئل  در اکتبر ۲۰۱۰ میلادی، از مقام خود استعفا کرد و به سمت اولین شهردار یهودی شیکاگو رسید.

رام امانوئل و اوباما هر دو عضو کلوپ همجنس‌بازی شیکاگو نیز هستند که در گزارش راهبردی 5 به آن پرداخته شد.


   

رام امانوئل

رئیس دفتر سابق یهودی اوباما


·       ذخیره فدرال (بانک مرکزی آمریکا)؛ یهودیانی به نام‌های برنانکی(Bernanke)، کوهن (Kohn)، وارش (Warsh) و کروزنر (Kroszner) هنوز هم شورای مدیریتی بانک مرکزی آمریکا (گروه اصلی که بر دیگر شعبه‌های منطقه‌ای بانک مرکزی نظارت می‌کند) را هدایت می‌کنند. یک یهودی دیگر به نام فرد میشکین (Fred Mishkin) اخیرا از این شورا استعفا داده اما هنوز دارای نفوذ زیادی در آن است. اوباما فردی به نام دانیل تارولو (Daniel Tarullo) را جایگزین وی ساخت. او نیز احتمالا یک یهودی است – یهودی‌ها اغلب نام خانوادگی یهودی  خود را به به نام‌های خانوادگی ایتالیایی تغیر می‌دهند تا راحت‌تر در آمریکا و جاهای دیگر همرنگ دیگران گردند.

     

کوین وارش ، دونالد کوهن  و بن برنانکی  میراث یهودی دولت‌های قبل از اوباما

 

 

دانیل تارولو

صهیونیستی که توسط اوباما وارد شورای مدیریتی بانک مرکزی آمریکا شد


تیموتی گایتنر (Tim Geithner)؛ اطلاعات قابل اعتمادی وجود دارند مبنی بر اینکه وی یهودی است. همسر وی نیز یک یهوی به نام کارول سوننفلد (Carole Sonnenfeld) است. وی طی بحران‌های مالی بزرگ ریاست بانک مرکزی شعبه نویورک را بر عهده داشت که یکی از قدرتمندترین شعب این بانک محسوب می‌شود.


 

تیموتی گایتنر، هفتاد و پنجمین وزیر خزانه‌داری یهودی آمریکا


·      النا کاگان (Elena Kagan)؛ رئیس دیوان عالی آمریکا


النا کاگان، صهیونیستی که رئیس دیوان عالی آمریکا شد


 سالی کاتزن (Sally Katzen)؛ مشاور حقوقی ارشد اوباما و بایدن.


 

سالی کاتزن


·      رون کلاین (Ron Klain)؛ رئیس دفتر معاون رئیس‌جمهور. وی در کنار یک یهودی دیگر (رام امانوئل) دیدارها و تقویم کاری رئیس جمهور و معاون رئیس جمهور آمریکا را تنظیم می‌کند.

 

رون کلاین


·     اریک لندر (Eric Lander) و هارولد ای. وارموس (Harold E. Varmus)؛ رؤسای شورای علم و تکنولوژی ریاست‌جمهوری

  

وارموس و لندر، سکانداران یهودی شورای علم و تکنولوژی ریاست جمهوری


·       جاکوب لو (Jacob Lew) و جیمز اشتاینبرگ (James Steinberg)؛ معاونین وزیر امور خارجه، یعنی اگر اتفاقی برای هیلاری کلینتون بیفتد یکی از این دو نفر مسؤولیت وزارت امور خارجه آمریکا را بر عهده خواهند گرفت. این دو نفر جزو صهیونیست‌های متعصب طرفدار اسرائیل محسوب می‌شوند بنابراین مشخص نیست که چگونه قرار است در امور مربوط به خاورمیانه بی‌طرفانه قضاوت نمایند.


  

لو و اشتاینبرگ، معاونین یهودی هیلاری کلینتون

·        

    الن موران (Ellen Moran)؛ مدیر ارتباطات کاخ سفید.


الن موران


·     دنیس راس (Dennis Ross)؛ فرستده ویژه اوباما به خاورمیانه و هماهنگ کننده امور مناسبات ایران و آمریکا. وی یکی از مؤلفین متن سخنرانی اوباما در آیپک در سال 2008 بود. او در دولت‌های بوش پدر و پسر و کلینتون مسؤول یافتن رهیافت‌هایی جهت حل و فصل مسایل مرتبط با درگیری‌های اسرائیل و فلسطینیان بود که البته پیشرفتی در آن حاصل نشد.

 

دنیس راس در کنار بنیامین نتانیاهو


·      رابرت روبین (Robert Rubin)؛ مشاور اقتصادی اوباما و بایدن.

 

رابرت روبین


      دانیل بی. شاپیرو (Daniel B. Shapiro)؛ رئیس میز خاورمیانه در شورای امنیت ملی ؛ همچنین یک لابی‌گر مشهور در واشنگتن.

 

شاپیرو در حضور شیمون پرز


      ماری شاپیرو (Mary Schapiro)؛ رئیس کمیسیون اوراق بهادار و بورس؛ یک بروکرات یهودی که از زمان ریگان تاکنون در تمام دولت‌های آمریکا فعالیت نموده است. وی نفوذ زیادی در بازار بورس وال‌استریت دارد.

 

ماری شاپیرو

مجله تایم به وی لقب کلانتر وال‌استریت را داده است

·     

      فیل شیلیرو (Phil Schiliro)؛ دستیار امور حقوقی رئیس‌جمهور.

 

فیل شیلیرو

·        

     لاورنس (لری) سامرز (Lawrence (Larry) Summers)؛ رئیس شورای اقتصاد ملی کاخ سفید؛ از مدیران وال‌استریت و بانک جهانی.

 

لاورنس سامرز


      مونا ساتفن (Mona Sutphen)؛ قائم مقام رئیس دفتر رئیس‌جمهور؛ نفر دوم پس از امانوئل.


 

ساتفن در کنار اوباما و اکسلرود

 

·     سونیا سوتومایر (Sonia Sotomayor)؛ قاضی یهودی دیوان عالی. به خاطر حمایت سرسختانه از آزادی سقط جنین، آزادی حمل سلاح و آزادی همجنس‌بازی معروف است.



 

سونیا سوتو مایر، قاضی همجنس‌باز دیوان عالی آمریکا


*تغییری که هرگز رخ نداد!


آقای تغییر با حمایت رأی‌دهندگانی وارد کاخ سفید شد که مشتاق بودند بدانند تغییر چگونه خواهد بود. اما هم‌‌اکنون حتی وفادارترین طرفداران وی نیز نمی‌توانند بدین سؤال پاسخ دهند. هم‌کانون نارضایتی افکار عمومی از دولت اوباما افزایش چشمگیری یافته و حتی منجر به اعتراضات خیابانی نیز شده است. البته این اعتراضات نه فقط دولت اوباما بلکه تمام سیستم کاپیتالیستی غرب را نشانه گرفته‌اند.

در زیر  اشاره‌ای اجمالی به برخی از مهمترین وعده‌های اوباما که هیچگاه عملی نشدند شده است:


مراقبت‌های بهداشتی برای همه

هم‌اکنون علی‌رغم تصویب قانون مراقبت‌های بهداشتی اوباما هر آمریکایی که در سال کمتر از 000/30 دلار درآمد دارد برای پرداخت ویزیت یک دکتر ساده نیز مشکل خواهد داشت. وی در سال 2007 وعده داد که در آینده همه آمریکایی‌ها باید به مراقبت‌های بهداشتی اولیه دسترسی داشته باشند.

بنا بر گزارش‌ها، اوباما بخش‌های زیادی از قانون پیشنهادی خود را تعدیل نمود تا بتواند در قوانین دیگر از جمهوری‌خواه‌ها امتیاز بگیرد. دفتر بودجه‌ای کنگره برآورد نموده است که اگر تمام عناصر قانون تصویب شده توسط اوباما تا سال 2014 به اجراء گذارده شوند، هنوز هم 22 میلیون آمریکایی از خدمات اولیه بهداشتی محروم خواهند بود.


تعطیلی گوانتانامو

تعطیل کردن گوانتاناموف به عنوان سمبل کارهای نادرست دوران بوش از نظر لیبرال‌ها، می‌توانست هدفی بسیار ساده برای رئیس‌جمهور جدید و محبوب و نیز اکثریت دموکرات کنگره باشد. در حقیقت اوباما وعده انجام این کار را نیز داده بود. اما امروز اوباما از وعده خود برای تعطیلی این مکان عقب‌نشینی کرده، ستور ادامه دادگاه‌های نظامی را صادر نموده و حتی محاکمه مظنون حملات 11 سپتامبر را از یک دادگاه غیرنظامی در نیویورک به یک دادگاه نظامی سری در گوانتانامو منتقل نموده است.

 

تصاویری از زندان گوانتانامو



دفاع از حقوق کارگران

وی در میتینگ‌ها تبلیغاتی خود در سال 2007 که در دوران ریاست‌جمهوری وی تمام کارگران آمریکایی از حق سازماندهی و مذاکره جمعی برخوردار خواهند بود. اما ظاهرا این وعده وی فقط در حد شعار باقی مانده و وی تاکنون فعالیتی برای عملی ساختن این وعده خود انجام نداده است.


اصلاح قانون میهن‌پرستی

بر اساس این قانون و نیز مجوز استراق‌سمع نامحدودی که در دوران بوش به تصویب رسیدند، هر شهروند آمریکایی یک مظنون تروریست به شمار می‌رود. علی‌رغم آنچه در میان افکار عمومی شایع است، اوباما هیچگاه مخالفتی با این نوع قوانین و مجوزها نداشت. دولت وی قانون میهن‌پرستی را حتی بیش از آنچه جمهوری‌خواهان انتظار داشتند یعنی تا سال 2013 تمدید نمود تا بدین ترتیب این موضوع در انتخابات سال 2012 برای وی مشکلی پیش نیاورد.

قانون میهن پرستی که از سال 2001 هر شهروندی را تبدیل به یک مظنون نموده است


وعده پایان جنگ‌ها

یکی از مهمترین وعده‌های وی پایان جنگ‌های آمریکا در کشورهای خارجی بود. تعدادی از نیروهای آمریکایی از عراق خارج شده‌اند اما هنوز وضعیت امنیتی این کشور باثبات نیست. در افغانستان اوباما در چندین نوبت دستور افزایش تعداد سربازان آمریکایی را صادر نمود و فرماندهان نظامی وی نیز معتقد هستند که تا سال 2014 امکان خروج از این کشور میسر نخواهد بود. هم‌اکنون نیروهای آمریکایی تعداد بیشتری از کشورها را نسبت به دوران بوش آماج حملات خود قرار داده‌اند. اوباما نام کشورهای پاکستان، لیبی و یمن را نیز به لیست بمباران‌های هوای اضافه نمود.


افزایش بودجه نظامی

علی‌رغم چهره صلح‌طلبی که از اوباما در رسانه‌های تصویری غرب ارائه شده وی بودجه نظامی این کشور را به مقدار زیادی افزایش داد. دولت بوش که کار خود را با 310 ميليارد دلار بودجه دفاعي در سال 2001 آغاز کرده بود، به بهانه «جنگ با تروريسم» رقم 344 ميليارد و 400 ميليون دلار را براي سال 2002 به تصويب کنگره رسانيد. اين مبلغي است بسيار بيش از آن چه که در اوج جنگ جهاني دوّم خرج مي‌شد.

به‌رغم پايان يافتن دوران زمامداري جرج بوش، فرايندي که او آغاز کرد همچنان ادامه دارد. امروزه دولت باراک اوباما براي سال مالي 2011 بودجه‌اي معادل 548 ميليارد و 900 ميليون دلار براي وزارت دفاع (پنتاگون) در نظر گرفته است يعني 15 ميليارد دلار بيش از سال 2010. کل بودجه دفاعي آمريکا، اعم از بودجه پنتاگون و ساير وزارتخانه‌ها و نهادها، در سال 2009 معادل 782 ميليارد دلار بود که در سال 2010 به 855 ميليارد دلار رسيد و در سال 2011 حدود 895 ميليارد دلار خواهد بود.


شکست وعده‌های اقتصادی

بنا بر آمارها، در دوران اوباما تقریبا 89 درصد منافع رشد اقتصادی به سوی بخش شرکتی سرازیر شده است و شهروندان عادی از نرخ بالای بی‌کاری و کاهش درآمدها رنج می‌برند. وی در سال 2008 اعلام کرده بود که در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری: "مؤسسات مالی سهم خود را پرداخت خواهند کرد، و مالیات‌دهندگان آمریکایی دیگر هرگز مجبور نخواهند شد که پول خود را صرف مسؤولیت‌گریزی و حرص و طمع وال‌استریت بکنند. این وعده‌ای است که هم‌‌اکنون می‌دهم و به عنوان رئیس‌جمهور نیز بدان پایبند خواهم ماند." این در حالی است که هم‌اکنون پس از گذشت سه سال از این وعده خود مردم آمریکا بسیج شده‌اند تا گاو غران وال‌استریت را به زانو درآورند (به گزارش های 3 و 4 رجوع نمایید).

 


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۱:۱۱ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    با تشكر از سرويس جنگ نرم با اينكه خيلي طولاني بود همشو تا١؛١٠ خوندم
  • حسن ۰۷:۰۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    تبریک دکتربه اوباما یادمون نرفته
  • ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    اعوذ بالله من الشيطان الرجيم
  • حسین ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    لعنت خدا بر اوباما و حامیان داخلی و خارجیش
  • ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    می بینم از خبر زرد دست برداشتین
  • داریوش بهمنیار ۲۳:۳۸ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۱
    0 0
    سلام وقتی آنگلوسکسون های بی اصل و نصب با یهودی های افراطی یا همان صهیونست ها قاطی میشوند یعنی اینکه مثل شیطان می اندیشند مثل شیطان فکر میکنند و کلا نمونه ای از شیطان های انسان نما میشوند خداوند کافران و مشرکان و ظالمان را دوست ندارد
  • سهیل ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۰/۰۹/۰۲
    0 0
    ممنون بابت این گزارش با محتوا.اجرت به خدا و از انتقادات بی اساس ناراحت نشین که اگر در مسیر خدا قدم بردارید که تا به الان در کل همینطور بوده قطعا به نیروهای الهی کمک میکنین.
  • مایکل - محمد ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۰/۱۰/۲۴
    0 0
    من یک دانشجوی مسیحی تازه مسلمانم ساکن ایران قدر فکر و شعور دینی اسلام را بدانید مرک برای یهودیت
  • علی محمدی ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۰/۱۰/۳۰
    0 0
    چیزهای مفید برای دانلو بگذارید متشکر می شوم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس