کد خبر 789325
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۱
توپخانه

یک شرکت خصوصی در کره جنوبی ایده جالبی را برای نوسازی توپ قدیمی آمریکایی ارائه داده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، کره جنوبی از جمله کاربران قدیمی توپ - هویتزر M101 ساخت آمریکا است. این توپ 105 میلی متری از زمان جنگ دوم جهانی در خدمت بوده است و به شکل کششی استفاده می شده است. شرکت Hanwha در یک ابتکار جالب این توپ را برای نبردهای جدید آماده کرده است. آنچه این شرکت انجام داده است نصب این توپ بر روی یک کامیون ساخت شرکت KIA است. در مرحله بعدی سامانه های کنترل آتش دیجیتالی نیز به آن اضافه شده است. در داخل این کامیون نیز امکان حمل تا 60 گلوله توپ نیز وجود دارد. این سامانه به اسم K105HT  شناخته می شود.

با اقدام جدید کل خدمه نیاز برای استفاده از این سیستم به 4 نفر رسیده است و توپ به شکل خودکششی در آمده و می تواند با سرعت بسیار بیشتر در برابر تهدیدات واکنش بدهد. این سامانه در کمتر از 5 دقیقه آماده انجام عملیات می شود. برد توپ آن در حدود 11 کیلومتر است. این سامانه در حال حاضر به ارتش کره جنوبی تحویل داده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • علی IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    24 6
    به این میگن ارتقا.
    • IR ۰۹:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
      24 3
      حالا اگه ایران کرده بود ، میگفتید اینا مال زمان جنگ جهانی هست و دیگه ارزش ارتقا نداره!
    • علی IR ۱۶:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
      4 0
      نه داداش گلم اتفاقا در همه دنیا همین روال وجود داره و همه کشورها دایما تحهیزانشون رو ارتقا میدن. به خصوص دربعضی مواقع که با هزینه کم کارایی سلاح خیلی زیاد میشه. یکیش همین بحث توپخانه همین توپ رو ما درایرانم داریم. اولا بحث تحرک درتوپخانه خیلی مهمه. همین یه کار ساده یعنی خودکششی کردن توپ خودش کلی کارایی سلاح رو میبره بالا که امسال دو نمونه در جهادخودکفایی ارتش دیدیم یک نمونه ۱۲۲ میلیمتری و دیگری ۱۵۵ میلیمتری. فقط ارتقایی که ما انجام دادیم ناقص بود مثلا از سیستم اتش کامپیوتری خبری نبود یا سیستم بارگذاری نیمه اتوماتیک. ایشالا دراینده ما هم شاهد توپخانه بهتری باشیم .
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    4 0
    عکس اولی که مربوط به ایرانه.
  • بابا ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    8 0
    سه سال پيش تغريبا تو اپارات كلپي ازش ديدم فوق العاده است هركي ميتونه حتما ببينه واقعا عالي كار كردن كره اي ها روي اين توپ دقت اتش بسيار بالايي به اين توپ قديمي بخشيدن
  • CA ۰۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    6 0
    این همون توپهای ۱۰۵ میلیمتری ارتش خودمونه ماهم میتونیم از این ایده استفاده کنیم چون تعداد زیادی از این توپها داریم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس