آرچر

ارتش آمریکا رقابتی را برای خرید یک سیستم توپخانه ای کامیون سوار با کالیبر 155 میلی متری را آغاز کرده است.

به گزارش سرویس دفاع و امنیت مشرق، نیروی زمینی ارتش آمریکا مدتی است که به دنبال خرید سیستم توپخانه ای خود کششی نصب شده بر روی شاسی چرخ دار به منظور تجهیز یگان های مکانیزه خود است. واحدهای مورد نظر معمولا از زره پوش های استرایکر بهره برده و در حال حاضر سیستم توپخانه گلوله زنی مورد استفاده آنها توپ کششی M777 است. به جهت افزایش توان تحرک در میدان رزم مدتی است که آمریکا به دنبال گزینه های مختلفی در این خصوص است. در حاضر چندین گزینه مطرح در این بخش وارد میدان شده و احتمالا به زودی رقابت بین آنها برای کسب این قرارداد آغاز می شود.

بر اساس اخبار موجود سیستم های توپخانه ای سزار از فرانسه ، آرچر از سوئد ، B-52 از صربستان و  ATMOS Iron Sabre از رژیم صهیونیستی در این رقابت حضور دارند. رسانه ها همچنین به این مسئله اشاره کردند که یک تیم مشترک آمریکایی متشکل از شرکت های AM General و Mandus Group طرحی به اسم Brutus را برای این رقابت ارائه داده اند. ارتش آمریکا به صورت سنتی بر استفاده از توپ های خودکششی سوار بر شاسی شنی دار مثل ام 109 یا نمونه های کششی مثل ام 777 تاکید داشته است و بحث سیستم های توپخانه ای کامیون سوار تا به الان آنچنان مورد توجه ارتش این کشور و شرکت های اسلحه سازی داخلی آن نبوده است. در بحث سیستم های وارد شده به این رقابت شاید بتوان گفت که سزار فرانسه با فروش های خوب در چند سال اخیر به کشورهای مختلف مثل عربستان سعودی ، دانمارک، اندونزی ، دانمارک ، لبنان ، مراکش و جمهوری چک یکی از موفق ترین فروشنده های این گونه سیستم ها در حال حاضر در جهان است.

سیستم توپخانه ای سزار ساخت فرانسه

سیستم توپخانه ای آرچر ساخت سوئد

ATMOS Iron Sabre از رژیم صهیونیستی و B-52 از صربستان از جمله انتخاب های مورد علاقه در کشورهای جهان سوم یا در حال توسعه است. در لیست دارندگان این دو سیستم توپخانه ای نام هایی مثل آذربایجان ، رومانی ، کامرون ، روآندا و اوگاندا برای سیستم اسراییلی و الجزایر ، قبرس ، کنیا ، میانمار و الجزایر برای سیستم ساخت صربستان دیده می شود. آرچر سوئدی هم البته از جمله سیستم های بسیار با کیفیت در این رقابت است که البته در این سالها به دلیل قیمت بالا و البته سخت گیری های خاص سوئد در حوزه صادرات سلاح موفق به کسب مشتری نشده است.

سیستم توپخانه ای B-52 ساخت صربستان

سیستم توپخانه ای ATMOS Iron Sabre ساخت رژیم صهیونیستی

تمام این سیستم های توپخانه از کالیبر 155 میلی متری بهره برده و توان شلیک طیف مختلفی از گلوله های این کالیبر خصوصا از نمونه های با پیشران کمکی و هدایت شونده را نیز دارند. گزینه های مختلفی در بحث سیستم های بارگذاری اتوماتیک یا نیمه اتوماتیک ، شاسی های مختلف برای حمل ( خصوصا کامیون های ساخت آمریکا ) در این برنامه وجود دارد. قرار است که رقابت ها برای تعیین برنده این رقابت در اوایل سال 2021 برگزار شده و اولین سیستم های تولید شده برای این سفارش در اوایل سال 2023 میلادی به ارتش آمریکا تحویل شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 10
    ایران چی میخره اصلا داره هچین چیزی
    • امین IR ۱۸:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      19 2
      خطاب به 16:19، بله ایران چنین سلاحی داره ، در ضمن شما نگران نباش ، مسئولان نظامی ایران بهتر از جنابعالی نیازهای دفاعی کشور را می دانند و بهتر تشخیص می دهند که چه چیزی بخرند. البته ایران در زمینه صادرات سلاح هم توانمندی های زیادی دارد.
    • IR ۱۹:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      7 1
      16:19 مریم تو آلبانی برای شماها چی می‌خره؟ آهان شنیدم، قبر دست دوم!! خخخخخخخخ
    • IR ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      9 1
      اولین کشوری که در خاورمیانه و کشورهای همسایه ، سامانه توپخانه متحرک ساخت ، ایران بود.
    • IR ۲۲:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
      4 6
      خطاب به آقا امین یکم سعه صدرتو ببر بالا همه دشمن و منافق و .. نیستن
    • امین US ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۲
      2 0
      خطاب به 22:36، جنابعالی از کجای نظر بنده چنین قضاوتی کردی؟!!!!! کجا من گفتم که ایشون منافق و دشمنه؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ظاهراً جنابعالی اظهارنظر منو با اظهارنظر 19:26 قاطی کردی!!!! لطفاً یکم دقت بفرمایید. من فقط نظر ایشون را تصحیح کردم.
  • GB ۲۱:۰۴ - ۱۳۹۹/۰۹/۳۰
    2 4
    از ما بخرد البته اگر صلاح بدونیم
  • IR ۰۷:۴۸ - ۱۳۹۹/۱۰/۰۱
    9 1
    سامانه توپخانه متحرک 155 میلیمتری عاشورا ساخت جمهوری اسلامی ایران جز بهترین ها در آسیاست، آمریکا بیات از ما بخره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس