کد خبر 789226
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۵
گوشی

اکثر کاربران معتقدند که عملکرد گوشی گلکسی Note 8 تفاوت چندانی با Galaxy S8 ندارد، اما در ادامه توضیحاتی ارائه شده است که عکس این موضوع را ثابت می‌کند.

به گزارش مشرق، عده‌ای از کاربران معتقد هستند که عملکرد گلکسی نوت ۸ تفاوت چندانی با Galaxy S8 ندارد؛ اما ما در این مطلب قصد داریم بر اساس تجربیات کاربران این دو گوشی به اثبات این موضوع بپردازیم که افت عملکرد گلکسی نوت ۸ در دراز مدت نسبت به Galaxy S8 کمتر است و حتی عملکرد این گوشی با گوشی Pixel 2 تقریبا در یک سطح قرار دارد. باید این موضوع را به یاد داشته باشیم که سامسونگ برای تولید و عرضه یک گوشی متفاوت با عملکردی بهتر، از هیچ تلاشی فروگذار نمی‌کند و با معرفی رابط‌کاربری جدید Samsung Experience و استفاده از آن در گلکسی اس ۸ برای نخستین بار، این موضوع را ثابت کرد؛ زیرا این رابط‌کاربری جایگزین رابط‌کاربری سنگین TouchWiz شده است که به عملکرد بهتر گوشی کمک شایانی می‌کند.

تردیدی نیست که گلکسی اس ۸ که چند ماه بیشتر از عرضه آن نمی‌گذرد، دارای عملکرد بسیار خوبی است؛ اما ثابت شده است زمانی که تعداد زیادی از اپلیکیشن‌های مختلف بر روی این گوشی نصب شود، این گوشی پس از مدتی با مشکلاتی از قبیل لگ زدن و افت فریم مواجه می‌شود. چنین مشکلاتی در گلکسی نوت ۸ کمتر مشاهده می‌شود؛ زیرا از یک سو حافظه رم این گوشی دو گیگابایت از رم گلکسی اس ۸ بیشتر است و از سویی دیگر دارای رابطکاربری و اندروید جدیدتری نسبت به پرچم‌دار قبل از خود است. گلکسی نوت ۸ دارای Samsung Experience نسخه ۸٫۵ و اندروید ۷٫۱٫۱ است.

سامسونگ مدعی است علاوه بر اینکه اپلیکیشن دوربین و قابلیت مولتی تسکینگ در گلکسی نوت ۸ بهبود یافته است، مشکل افت فریم نیز در نسخه جدید Samsung Experience برطرف شده است و عملکرد کلی گوشی نیز تقویت شده است.

یکی از کاربران عملکرد گلکسی نوت ۸ را با عملکرد Galaxy S8 را با تعداد یکسانی از اپلیکیشن‌ها و با تنظیمات مشابه مقایسه کرده است و در پایان این مقایسه مشخص شد که عملکرد گلکسی نوت ۸ به میزان قابل توجهی از گلکسی اس ۸ بهتر است. در این آزمایش گلکسی نوت ۸ مشکلاتی از قبیل افت فریم یا کاهش سرعت نداشته است؛ اما گلکسی اس ۸ با مشکلاتی از قبیل لگ در هنگام اسکرول کردن صفحات، تاخیر در هنگام سوییچ کردن بین اپلیکیش‌های مختلف و عدم واکنش به لمس کاربر برای چند ثانیه مواجه بوده است.

ممکن است بگویید گلکسی Note 8 به دلیل اینکه دارای حافظه رم بیشتری است، در این آزمایش موفق‌تر ظاهر شده است؛ اما رم در این آزمایش به دلیل اینکه تنها تعداد معدودی از اپلیکیشن‌ها مورد آزمایش قرار گرفته‌اند، نقش چندانی نداشته و پردازنده گوشی‌ها اهمیت بیشتری داشته است (هر دو گوشی دارای پردازنده اسنپدراگون ۸۳۵ هستند).

در ضمن دو گوشی گلکسی Note 8 و Pixel 2 گوگل نیز از نظر عملکرد رقابت تنگاتنگی با هم دارند؛ اما ممکن است کاربران به دلیل برخورداری گوشی Pixel 2 از دوربین بهتر، انتشار سریع‌تر اندروید ۸ Oreo برای آن، عمر باتری بیشتر و طراحی کلی ساده‌تر، تمایل بیشتری برای خرید این گوشی داشته باشند، اما از سویی دیگر گلکسی نوت ۸ دارای قابلیت و ویژگی‌هایی همانند پشتیبانی از قلم دیجیتالی S Pen، قابلیت کار کردن با گوشی با یک دست و قابلیت اسکرین شات گرفتن از صفحه‌نمایش است و به دلیل اینکه در انجام فعالیت‌های مولتی‌تسک عملکرد بهتری دارد، سریع‌تر است؛ بنابراین هیچ یک از این دو گوشی برتری مطلق بر دیگری ندارند.

منبع: کلیک

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس