کد خبر 789190
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹
زائران اربعین

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری گفت: طبق برنامه‌ریزی ۱۲ هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در قالب ۶۰ هزار سرویس و سفر، آماده شده است.

به گزارش مشرق، احمدرضا عامری درباره آماده‌سازی ناوگان اتوبوسی برای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی، اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی که با همکاری ستاد اربعین انجام شد، تعداد 12 هزار دستگاه اتوبوس برای جابه‌جایی زائران در قالب 60 هزار سرویس آماده شده است.

وی ادامه داد: زائران اباعبدالله از همه نقاط کشور به مرزهای مهران، چزابه، خسروی و شلمچه اعزام می‌شوند و این نیازمند سیستم جامع و هماهنگ حمل و نقل جاده‌ای است،‌ از اغلب شهرها به این چهار مرز خروجی به عراق اتوبوس وجود دارد و از نظر تأمین ناوگان زائران هیچ نگرانی نداشته باشند.

* آغاز طرح سفرهای اربعین ناوگان عمومی جاده‌ای ‌از 9 آبان‌ماه 

عامری بیان کرد: طرح سفرهای ناوگان عمومی مسافری جاده‌ای از 9 آبان ماه 96، آغاز می‌شود و تا هر زمان پس از روز اربعین که زائر و متقاضی برای برگشت وجود داشته باشد،‌ ادامه دارد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با اشاره به اینکه در مدت زمان این دو هفته‌ تلاش می‌کنیم خدمات مناسبی به زائران اربعین ارائه شود، بیان کرد:‌ از آن منظر که اغلب ناوگان اتوبوسی بین‌شهری در این ایام به جابه‌جایی زائران اربعین حسینی اختصاص می‌یابد ممکن است برای جابه‌جایی دیگر مسافران در کشور از شهری به شهر دیگر مشکلاتی رخ دهد که این به دلیل اختصاص اغلب ناوگان به سفرهای اربعین است.

* فروش بلیت اتوبوس برای اربعین از طریق اینترنت و دفاتر

‌عامری اظهار داشت:‌ پیش‌فروش بلیت برای سفرهای جاده‌ای اربعین ‌از طریق دفاتر فروش بلیت در سطح شهر، پایانه‌های مسافری و پرتال شرکت‌های تعاونی مسافری در حال انجام است.رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری تأکید کرد: زائران حسینی در تهیه بلیت دقت کنند که مرز خروجی خود را در نظر بگیرند تا موجب ایجاد ازدحام و تراکم در مرزها نشوند.

* تکرار رویه دو برابر شدن نرخ بلیت برای جبران تردد یک‌سرخالی 

وی بیان کرد:‌ نرخ بلیت برای این ایام در راستای جبران تردد یک سرخالی دو برابر می‌شود و به عنوان مثال نرخ بلیت مسیر تهران ـ مهران که در ایام عادی‌ 38 هزار تومان است،‌در این ایام به حدود 76 هزار تومان افزایش می‌یابد و این بابت جبران ترددهای یک سر خالی ناوگان است.

عامری توضیح داد: در این ایام از 9 آبان‌ماه مسیرهای رفت پرتقاضاست و در مسیرهای برگشت، اتوبوس‌ها مسافری ندارند همچنین در سفرهای برگشت نیز تقاضا زیاد است و در مسیرهای رفت صندلی اتوبوس‌ها خالی است در همین راستا نرخ بلیت اتوبوس برای این ایام دو کرایه رفت و برگشت حساب می‌شود؛ این موضوع در سال‌های گذشته نیز اجرایی شده و امسال هم اجرا خواهد شد.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اضافه کرد: قیمت بسته‌های پذیرایی که به مسافران در اتوبوس‌ها ارائه می‌شود با قیمت بلیت حساب شده است و همان ‌2500 تومان است‌ و هزینه اضافه‌ای دریافت نمی‌شود.

وی بیان کرد: خدمات‌رسانی حداکثری به زائران امام حسین (ع) در دستور کار دست‌اندرکاران ناوگان مسافری جاده‌ای است؛ چندان در این ایام دنبال سود و زیان نیستیم این نرخ‌ها هم فقط به این دلیل تدوین می‌شوند که راننده‌ها امکان رفت و آمد داشته باشند.

* زائران فقط از مرز مشخص شده خارج شوند/ توزیع سفر ضروری است

عامری با اشاره به حجم ترافیک در مسیرهای منتهی به مرزهای عراق در ایام اربعین، بیان کرد:‌ از زائران تقاضا داریم برنامه سفر داشته باشند، همچنین تلاش کنند سفر خود به کربلا را در مدت زمان مشخص توزیع کنند. اغلب زائران حسینی مشتاق هستند یکی دو روز قبل از اربعین وارد عراق شده و یکی دو روز پس از اربعین به کشور برگردند و این موجب تراکم زیاد تقاضا و بروز برخی مشکلات می‌شود. 

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ادامه داد: ظرفیت ناوگان محدودیتی دارد و جمعیتی میلیونی قصد دارند در یک مدت زمان محدود سفر کند، بنابراین از زائران اباعبدالله می‌خواهیم همانگونه که در سفرهای رفت خود توزیع زمان سفر دارند، در سفرهای برگشت از عراق نیز توزیع زمان سفر داشته باشند، به تدریج به مرزها برگردند و صبر پیشه کنند تا در برنامه‌ریزی مشخص و طی روزهای مختلف به کشور برگردند.

عامری اظهار داشت: طبق برنامه‌ریزی ستاد اربعین، مشخص شده است که هر زائر از چه مرزی وارد کشور عراق شود و این چهار مرز به تفکیک مشخص شده است بنابراین از زائران می‌خواهیم که حتماً‌ به این موضوع توجه کنند.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری ادامه داد: مرزهای خروجی ظرفیت‌بندی شده است و اگر تراکم جمعیت رخ دهد موجب بروز مشکلات برای زائران می‌شود؛ در سامانه سماح مشخص است که هر زائر باید از کدام مرز تردد کند.

بنابراین گزارش مرز خروجی برای زائران استان تهران مهران است، ولی به دلیل جلوگیری از بروز ازدحام، ‌در ستاد مرکزی برنامه‌ریزی شده است که برای زائران تهرانی امکان استفاده از دو مرز شلمچه و چزابه هم فراهم باشد.

* نظارت ناظران و بازرسان بر خدمات‌دهی 

عامری با اشاره به اینکه در ماه‌های اخیر مذاکرات و جلسات زیادی برای مدیریت‌ سفرهای اربعین با ستاد اربعین و سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد، گفت: برای جلوگیری از هرگونه تخلفی نظارت کامل و جامعی بر عملکرد شرکت‌ها داریم و با هرگونه تخلف احتمالی به‌خصوص در قیمت بلیت به شدت برخورد می‌کنیم.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری با تأکید بر اینکه در این ایام نمایندگان شرکت‌های تعاونی مسافری، سازمان راهداری و ستاد اربعین‌ بر نرخ‌ها و خدمات نظارت دارند، گفت:‌ بازرسان تعزیرات نیز در این حوزه با ما همکاری دارند و شرایطی فراهم کرده‌ایم که مشکلی برای زوار رخ ندهد. 

* پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده/ مشکل تأمین سوخت نداریم

وی درباره تأمین سوخت ناوگان اتوبوسی برای سفرهای اربعین گفت: ما در این باره با سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وزارت نفت و ستاد اربعین جلساتی برگزار کرده‌ایم که از نظر تأمین سوخت در این ایام برای اتوبوس‌ها مشکلی نداشته باشیم که آنها نیز قول مساعد دادند؛ در سال‌های قبل نیز با همکاری ارگان‌های متولی مشکلی در تأمین سوخت ناوگان نیز نداشته‌ایم.

رئیس اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری اظهار داشت: برای این ایام پیش‌بینی راننده جایگزین و کمک راننده نیز انجام شده است زیرا رانندگان بیش از 9 ساعت مجاز به رانندگی نیستند و باید ساعات کاری خود را تنظیم کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس