بیمه زائران اربعین

مدیرکل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه مرکزی از ۲ایراد بر قرارداد بیمه زائران اربعین میان سازمان حج و زیارت و بیمه ایران خبرداد و گفت:سهم ۱۷درصدی کارگزار در این قرارداد قانونی نبوده و باید کاهش یابد.

به گزارش مشرق، مهرداد رضایی که پرسید قرار بود بیمه مرکزی نتایج بررسی خود را در خصوص حضور و سهم 17 درصدی یک کارگزار در قرارداد بیمه زائران اربعین میان سازمان حج و زیارت و بیمه ایران اعلام کند، آیا این برررسی‌ها انجام شد، اظهار داشت: بله، بیمه مرکزی قرارداد سازمان حج و زیارت و بیمه ایران را بررسی کرد و بررسی ما نشان داد وظایفی که به کارگزار محول شده هیچ‌کدام در راستای آیین‌نامه و وظایف کارگزاران بیمه قرار ندارد. 

وی افزود: ما بررسی‌هایمان را انجام و بازنگری‌های موردنظر را ابلاغ کردیم.بر این اساس کارمزد باید بر اساس ماده 15 آئین نامه 83 پرداخت می‌شد.

رضایی خاطرنشان کرد: بیمه مرکزی درباره نرخ، شرایط و نحوه اجرای قرارداد اعلام کرد که نرخ کارمزد در شرایطی که طرف قرارداد شرکت بیمه یک سازمان و موسسه دولتی است، نباید از 25 درصد نرخ کارمزد در شرایط معمول فراتر رود.

وی تصریح کرد: نرخ معمول کارمزد در این قرارداد 17 درصد است و 25 درصد کارمزد 17 درصدی رقمی کمتر از 5 درصد حق بیمه‌های دریافتی خواهد بود.مدیرکل نظارت بر صلاحیت‌های حرفه‌ای بیمه مرکزی اضافه کرد: نرخ کارمزد در قرارداد سازمان حج و زیارت و بیمه ایران 4 برابر لحاظ شده که باید به یک چهارم تقلیل پیدا کند. 

رضایی ابهام دوم در قرارداد بیمه زائران اربعین را شرح وظایف دیده شده برای کارگزار بیمه ذکر کرد و گفت: براساس آئین‌نامه شماره 92 وظایف کارگزار بیمه مشخص است، اما در قرارداد سازمان حج و زیارت و بیمه ایران،‌ وظایفی به کارگزار محول شده که هیچ‌کدام در راستای اساسنامه شرکت‌های کارگزاری، آئین‌نامه و وظایف مربوطه قرار ندارد و شرح وظایف محوله به شرکت کارگزار باید اصلاح شود.

خبرنگار از رضایی پرسید به زعم برخی ذی‌نفعان، قرارداد بیمه زائران اربعین اساساً یک قرارداد غیرفنی است چرا که با 16 هزار تومان حق بیمه پوشش سه بیمه‌نامه تعهد شده و این در حالی است که تعهدات شرکت بیمه‌گر برای پرداخت خسارت نسبت به سال گذشته هم افزایش داشته است.

وی پاسخ داد: در امضای هر قرادادی بررسی نرخ و شرایط انجام می‌شود و بیمه‌گر بر اساس اکچوئری نرخ و شرایط زا احصا می‌کند، بنابراین این ادعا منطقی‌ نیست و چنانکه قرارداد سودده نبود، چرا باید 17 درصد آن به عنوان کارمزد در نظر گرفته می‌شد.

به گفته رضایی، بیمه مرکزی در جهت اصلاح قرارداد بیمه زائران اربعین بازنگری‌های مورد نیاز را ابلاغ کرده است و نظارت مورد نیاز صورت خواهد گرفت.

اخیرا بحث حضور یک کارگزار در جریان قرارداد زائران اربعین میان حج و زبارت و بیمه مرکزی آن هم با سهم 17 درصدی از حق بیمه‌های دریافتی، ابهام‌آفرین شد که با پیگیری رسانه‌ها، بیمه مرکزی به بررسی و بازنگری در قرارداد ورود کرده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس