امیرعبداللهیان

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل گفت: رفتارهای تهدیدآمیز ترامپ، هزینه‌های سیاسی-امنیتی بالایی را به جامعه جهانی تحمیل کرده و اروپا باید با هوشیاری مراقب باشد.

به گزارش مشرق، «ریموند کناپس» سرپرست کمیسیون روابط خارجی مجلس نمایندگان هلند و هیأت همراه امروز (شنبه) با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل دیدار و در رابطه با اهم تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل‌نظر کردند.

امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با انتقاد از مواضع تند و غیرمنطقی ترامپ، از رویکرد سازنده دولت و پارلمان هلند قدردانی کرد و اظهار داشت: سخنان و رفتارهای تهدیدآمیز ترامپ، هزینه‌های سیاسی – امنیتی بالایی را به جامعه جهانی تحمیل کرده و اروپا باید با هوشیاری مراقب باشد که در دام اظهارات و رفتار نادرست ترامپ گرفتار نشود. تحولات جهانی، ضرورت اتخاذ رویکرد مستقل و مثبت اروپا در قبال بحران‌های بین‌المللی و منطقه‌ای را دوچندان کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت حمایت مجالس دو کشور از گسترش روابط اقتصادی – بازرگانی و فرهنگی فیمابین، تلاش و کمک پارلمان برای رفع موانع موجود را خواستار شد.

امیرعبداللهیان از ابتکار عمل برخی نمایندگان پارلمان هلند در ارائه طرح کمک‌های انسان‌دوستانه به مردم یمن و سوریه استقبال کرد و اظهار داشت: متأسفانه به دلیل استمرار حمایت برخی از سازمان‌های امنیتی منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از تروریست‌ها، منطقه شاهد تحرکاتی در راستای ایجاد نوع جدیدی از تروریسم است.

وی اضافه کرد: تل‌آویو با گروه خطرناک و شناخته شده تروریستی جبهه‌النصره پیمان امنیتی منعقد کرده است. اینگونه اقدامات خطرناک در راستای تداوم استفاده ابزاری و تشویق و بازتولید تروریسم است.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین‌الملل برقراری روابط و مناسبات عادی تهران و ریاض را مثبت خواند و اضافه کرد: مادامی که ریاض بر حمایت‌های مالی-امنیتی خود از گروه‌های تروریستی در منطقه ادامه دهد، مدرسه‌های دینی مبتنی بر تفکر انحرافی و افراطی وهابیسم را فعال نگه دارد و به جنگ و اعمال فشار علیه مردم مظلوم منطقه از جمله در یمن و بحرین ادامه دهد، نمی‌توان به عادی‌سازی روابط خوشبین بود.

امیرعبداللهیان با اشاره به پیروزی‌های اخیر علیه تروریست‌ها در سوریه، عراق و لبنان بر ضرورت همکاری جدی و مؤثر جامعه جهانی علیه تروریسم تأکید کرد.

وی وضعیت انسانی در یمن را فاجعه‌بار خواند و خواستار توجه جدی اروپا به این موضوع شد.

*حمایت هلند از راه حل سیاسی و گفت‌وگو برای کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای

«ریموند کناپس» سرپرست کمیسیون روابط خارجی پارلمان هلند نیز در این دیدار با استقبال از افزایش تماس‌های مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور، بر عزم کشورش برای گسترش روابط در همه سطوح به ویژه مناسبات پارلمانی با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری با ثبات در منطقه خاورمیانه تأکید کرد.

وی با اشاره به تحولات منطقه افزود : هلند از راه حل سیاسی و گفت‌وگو برای کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای حمایت می‌کند.

وی ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به یمن و سوریه را ضروری خواند و گفت: حقوق‌بشر به ویژه در یمن و سوریه مورد حمایت هلند است.

سرپرست کمیسیون روابط خارجی پارلمان هلند تداوم مشورت‌های پارلمانی و سیاسی دو کشور را در کمک به حل بحران‌های منطقه‌ای سازنده و ضروری دانست.

در این ملاقات که خانم سوزانا ترستال سفیر هلند در تهران نیز حضور داشت تعدادی از نمایندگان پارلمان هلند سؤالاتی در خصوص تحولات منطقه‌ای و بین‌الملل و همچنین دیدگاه‌های خود در خصوص تقویت مناسبات دو کشور بیان کردند.

منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۳۰
    0 0
    تو نمی خواد به فکر اروپا باشی، به فکر خودت و خودمون باش که کلاهمون را برندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس