حسین امیرعبداللهیان

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا در مبارزه با تروریسم هیچ اراده ای از خود نشان نمی دهد و کشورهای منطقه را فریب می دهد.

به گزارش مشرق، آلفونسو زک به سفیر مکزیک در تهران بعدازظهر سه شنبه 30/3/96 با حسین امیرعبداللهیان دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل دیدار و گفتگو کرد.


امیرعبداللهیان در ابتدای این دیدار با تبریک تسلیم استوارنامه سفیر جدید مکزیک و شروع به فعالیت رسمی و با ابراز خرسندی از روند رو به رشد مناسبات دو کشور گفت : بسترهای فراوانی در عرصه های سیاسی و اقتصادی در جمهوری اسلامی ایران و مکزیک وجود دارد که می توان از آن در راستای ارتقاء مراودات پارلمانی و سیاسی فیمابین بهره برد.

دستیار ویژه رئیس مجلس شورای اسلامی در امور بین الملل با اشاره به تحولات و بحرانهای موجود در منطقه خاطرنشان کرد: امروز بزرگترین معضل در منطقه خاورمیانه تروریسم می باشد که حمایت برخی دولتها بویژه عربستان سعودی از آنها به وخامت اوضاع منطقه و رشد روزافزون این پدیده شوم منجر گشته است.

امیرعبداللهیان افزود: آمریکا در مبارزه با تروریسم هیچ اراده ای از خود نشان نمی دهد و کشورهای منطقه را فریب می دهد.

امیرعبداللهیان بر تداوم رایزنی و گفتگوهای مستمر میان مقامات سیاسی و پارلمانی دو کشور تأکید کرد و افزود : جمهوری اسلامی ایران از توسعه همکاری های بین المللی دوکشور در اتحادیه بین المجالس جهانیIPU استقبال می کند.

وی همچنین آمادگی مجلس شورای اسلامی را برای تقویت همکاری های دو جانبه و تبادل هیأت های پارلمانی در مجالس ایران و مکزیک را فرصتی برای افزایش همکاریها و ارتقا سطح مناسبات فیمابین دانست.

در ادامه این دیدار آلفونسو زک به سفیر جدید مکزیک در تهران با اشاره به روابط خوب و مثبت مکزیک و جمهوری اسلامی ایران در بخش های مختلف سیاسی، بازرگانی و پارلمانی گفت: روابط خوب میان مجالس دو کشور میتواند به تسهیل و تسریع مراودات در عرصه های دیگر تأثیرات مثبتی بر جای بگذارد.

وی افزود : پارلمان مکزیک از هرگونه اقدامی در راستای توسعه مراودات با جمهوری اسلامی ایران استقبال می کند.

سفیر مکزیک در تهران با اشاره به بحرانهای موجود در دو منطقه خاورمیانه و آمریکای لاتین، تصریح کرد : گفتگو و مذاکره میان گروههای سیاسی می تواند به حل معضلات منطقه ای و پایان دادن به درگیری ها خاتمه دهد.

وی در پایان با تسلیت شهادت جمعی از شهروندان و کارمندان مجلس شورای اسلامی، اقدام گروههای تروریستی در تهران را محکوم کرد.
منبع: خانه ملت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس