ولایتی نمایه

ولایتی تصریح کرد: اگر کسانی حق داشته باشند در منطقه حضور پیدا کنند آن کشورهای منطقه هستند و ایران جزئی از منطقه است

به گزارش مشرق، علی اکبر ولایتی مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل عصر امروز (شنبه) در جمع خبرنگاران و در پاسخ به این پرسش که مقامات اروپایی اعلام کردند که ما تلاش می‌کنیم آمریکا برجام را حفظ کند بنابراین شما به عنوان عضو کمیته نظارت بر برجام مواضع اخیر اروپایی ها را چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت: امضای برجام به هیچ وجه مشروط به قبول شرایط دیگر نیست.

وی افزود: موضوع موشکی ما به تصمیم‌گیری نظام مربوط است و ما برای دفاع از خود از کسی اجازه نمی‌گیریم و هر چقدر که لازم باشد از امکانات پیشرفته‌تر دفاعی در جهت دفاع از خودمان استفاده می‌کنیم و این جزو خطوط قرمز ماست.

ولایتی با تاکید بر این بحث دفاعی چه موشکی و غیره ربطی به بیگانگان ندارد، خاطرنشان کرد: اگر کسانی حق داشته باشند در منطقه حضور داشته باشند آن کشورهای منطقه هستند و ایران جزئی از منطقه است.

وی در همین زمینه ادامه داد: ایران به طور طبیعی از متحدینش سوریه، عراق و لبنان و فلسطین دفاع می‌کند.

ولایتی تصریح کرد: ما باید از آنها بپرسیم که شما از مناطقی چون اروپا و آمریکا در منطقه چکار می‌کنید بناراین برجام نباید مشروط به هیچ شرط دیگری علل‌الخصوص به شروط استراتژیکی که جزو راهبرد ایران است باشد.



وی تاکید کرد: اروپایی‌ها همچون آمریکایی‌ها حق دخالت در مسائل دفاعی و حضور منطقه‌ای ما را ندارند.

ولایتی با تاکید بر اینکه برجام هیچ شرطی ندارد، یادآور شد :آنچه که بین دو طرف در برجام امضا شده باید اعمال شود و اضافه بر این اروپایی‌ها باید آمریکا را وادار کنند تا حتما برجام را اجرا کنند و این وظیفه بقیه کشورهای ١+٥ که مانع تخطی امریکایی ها و خدشه دار کردن برجام بشوند.

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین‌الملل افزود: بدون تردید کمک خود را از درخواست دوستان و دولت‌های قانونی عراق و سوریه دریغ نخواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس