اتحادیه اروپا

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: امروز اگر ایران در جهنم ناامن منطقه امن است، یکی از مولفه‌های تاثیرگذار آن تقویت بنیه دفاعی است.

به گزارش مشرق، پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی درباره نقش اروپایی‌ها در قبال اجرای برجام، اظهار کرد: اروپایی‌ها به شکل دو پهلو در مورد برجام موضع‌گیری می‌کنند، از یک طرف رفتار ترامپ را نفی  و از طرف دیگر مهمترین خواسته‌های  او را عملا تایید می‌کنند.

وی ادامه داد: اکنون  ترامپ بحث قدرت موشکی، حضور قدرتمندانه  ایران در منطقه و سپاه پاسداران را دستاویزی برای بهانه جویی‌های خود قرار داده است و اروپا عملا مفاد درخواست‌های ترامپ را تایید می‌کند.

سروری گفت: احساس نگرانی‌های بیخود اروپا همچون آمریکا، از قدرت موشکی ایران بیانگر تایید خواسته‌های ترامپ است و این احتمال وجود دارد که ترامپ با یک برنامه ریزی دقیقی بتواند موضوع برجام را دست مایه‌ای قرار  دهد تا در بحث قدرت موشکی، حضور مقتدرانه ایران در منطقه و سپاه پاسداران با اروپایی‌ها به اجماع برسد.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی اضافه کرد: ممکن است ترامپ به اروپایی‌ها بگوید اگر شما می‌خواهید من از برجام خارج نشوم باید در موضوع قدرت موشکی، حضور منطقه‌ای ایران و سپاه  با من همراهی کنید.

وی با بیان اینکه این خطر وجود دارد که اروپایی‌ها متن و حاشیه را با هم جا به جا کنند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری با نگاه هوشمندانه‌شان عمق آینده اروپایی‌ها را تشخیص دادند و معتقد هستند که اروپایی‌ها باید هزینه لازم را برای برجام پرداخت کنند و صرفا به موضوعات سطحی اکتفا نکنند.

سروری درباره چرایی تقویت قدرت دفاعی کشورمان، افزود: امروز اگر ایران در جهنم نا امن منطقه امن است حتما یکی از مولفه‌های تاثیرگذار آن قدرت موشکی و تقویت بنیه دفاعی است.

عضو سابق شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: قدرت دفاعی ایران صلح آمیز است، برای بازدارندگی و جلوگیری از وقوع جنگ است، یعنی برخلاف اظهارات ترامپ ، که قدرت موشکی ایران را جنگ طلبانه عنوان می‌کند، موضوع موشکی ایران کاملا صلح طلبانه است.

وی خاطر نشان کرد: وقتی قدرت بازدارندگی ایران افزایش می‌یابد، اساسا جنگی اتفاق نمی‌افتد، چون ایران از موشک به عنوان ابزاری دفاعی استفاده می‌کند و صلح در منطقه برقرار می‌ماند در واقع  افزایش قدرت دفاعی ایران تقویت کننده پایه‌های صلح در منطقه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس