کد خبر 771983
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
قیمت نفت

قیمت نفت برنت امروز ۲۴ سنت افزایش داشت و به ۵۴ دلار و ۷۳ سنت رسید.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، در حالی که بخش تولید نفت آمریکا بیش از حد انتظار از طوفان هاروی آسیب دیده و طوفان قدرتمندتری به نام ایرما در حال حرکت به سمت فلوریداست که می تواند موجب اختلال بیشتر در صنعت نفت این کشور شود، قیمت نفت امروز با افزایش همراه بود.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا امروز با 5 سنت افزایش به 49 دلار و 15 سنت رسید. قیمت نفت برنت هم امروز 24 سنت افزایش داشت و به 54 دلار و 73 سنت رسید. قیمت نفت برنت در اوایل امروز تا رقم 54 دلار و 79 سنت بالا رفت که بالاترین رقم از آوریل تاکنون بود.

فود رزاق زاده، تحلیلگر بازار نفت در سایت فورکس دات کام گفت: «در حالی که طوفان ها ظرفیت تاسیسات نفتی آمریکا را محدود می کند، قیمت نفت خام آمریکا ممکن است بالاتر برود... تولید نفت آمریکا هنوز به طور کامل خسارات ناشی از طوفان هاروی را ترمیم نکرده اند.»

طوفان هاروی دو هفته قبل سواحل آمریکا در خلیج مکزیک را در نوردید و به دلیل تعطیلی گسترده پالایشگاه ها در مناطق طوفان زده، و کاهش تقاضا برای نفت خام ابتدا موجب افت قیمت نفت شد.

اما در حالی که بخش پالایشگاهی مناطق طوفان زده در حال ترمیم است، تقاضا برای نفت خام مجددا در حال افزایش است.

بانک آمریکایی جفریز اعلام کرد: «اکثر پالایشگاه ها دارند فعالیتشان را از سر می گیرند و ما انتظار داریم تا پایان ماه جاری تقریبا همه پالایشگاه ها به فعالیت عادی خود برگردند.»

طوفان هاروی به بخش تولید نفت آمریکا نیز آسیب زده است. بر اساس آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میزان تولید نفت این کشور حدود 8 درصد کاهش یافته و از 9.5 میلیون بشکه به 8.8 میلیون بشکه در روز رسیده است.

تعطیلی بنادر و پالایشگاه ها در ساحل خلیج مکزیک و شرایط بد دریا در دریای کارائیب نیز موجب دشواری در ارسال نفت شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس