کد خبر 788346
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۷
پرسپولیس

با پایان کار سرخپوشان تهران در لیگ قهرمانان آسیا، سایت کنفدراسیون این قاره گزارشی تحلیلی درباره بازی برگشت مردان ایوانکوویچ مقابل نماینده عربستان منتشر کرده است.

به گزارش مشرق، به دنبال تساوی 2 بر 2 پرسپولیس مقابل الهلال در دور برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا که شکست 6 بر 2 شاگردان برانکو ایوانکوویچ را در مجموع دو دیدارشان برابر نماینده عربستان سعودی در پی داشت، سایت AFC به بررسی این بازی پرداخته و آن را از نظر فنی آنالیز کرده است. تحلیل فنی سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا را در ادامه می‌خوانید:

سبکی متفاوت، کارایی مشابه

الهلال در این بازی با سیستم ناآشنای 1-4-5 به میدان رفت تا برابر پرسپولیسی قرار بگیرد که برای جبران باخت 4 بر صفر بازی رفت آمده بود. سلمان الفرج و نیکلاس میلسی بر استحکام خط دفاعی 5 نفره الهلال افزودند و در عین حال، مسئولیت کارهای هجومی بر عهده کارلوس ادواردو، سالم الدوساری و عمر خریبین گذاشته شده بود. این سه نفر به مرکز میدان متمایل می‌شدند تا فاصله میان خود را هنگام تملک توپ کم کنند و خیلی سریع با کارهای ترکیبی دست به ضد حمله بزنند. خریبین یک بار دیگر در اوج بود و دو گل زد تا الهلال کارایی‌اش مقابل دروازه حریف را با 37.5 درصد دقت شوت در حالی که دقت شوت پرسپولیسی‌ها 25 درصد بود، نشان دهد. حرکات تکنیکی ادواردو و سرعت الدوساری هم باعث از هم گسیختگی خط دفاع پرسپولیس شد که در آن بین، یک بار هم تیر دروازه مانع از گلزنی الدوساری شد.

سانتر، سانتر و دوباره سانتر

رویکرد هجومی برانکو ایوانکوویچ مشخص اما چندان خلاقانه نبود: اگر در مرحله اول موفق نشدید، سانتر کنید، سانتر کنید و باز هم سانتر کنید. در طول بازی پرسپولیس محوطه جریمه الهلال را با 30 سانتر، تهدید کرد که در این بین دفاع چپ این تیم محمد انصاری و بال چپ آن وحید امیری 14 بار سانتر کردند و با اینکه هر دو گل گادوین منشا برای پرسپولیس از روی سانتر همین دو بازیکن حاصل شد، کیفیت سانترهای ارسال این تیم از جناح چپ چندان مطلوب نبود. تنها 6 سانتری که بازیکنان پرسپولیس انجام دادند به مقصد رسید که البته ضربات تمام کننده ضعیف هم مزید بر علت شد تا پرسپولیس نتواند آنطور که باید و شاید دروازه حریف را تهدید کند.

منشا نقاط ضعف الهلال را برملا کرد

مقابل الهلال، گادوین منشا عملکردی در خور کسب عنوان بهترین بازیکن میدان ارائه کرد و با وجود رویکرد تدافعی الهلال در این بازی، دو گل برای تیمش به ثمر رساند. سرعت این مهاجم نیجریه‌ای و تحرک او در زمین بازی بیشتر از آن بود که مدافع سالخورده روبه‌رویش، اسامه هوساوی و دیگر هم‌تیمی‌هایش در خط دفاعی از عهده کنترل او برآیند و به این ترتیب سریال کلین‌شیت‌های متوالی الهلال که به سه بازی رسیده بود، خاتمه یافت. الهلال در نهایت زیر رگبار حملات پرسپولیس مقاومت کرد و در دو ضد حمله دو گل به این تیم زد اما در این بازی مشخص شد که سازمان دفاعی این تیم در آستانه مصافش با اوراوا رد دایاموندز ژاپن در فینال لیگ قهرمانان آسیا، ضعف‌هایی دارد که باید برطرف شوند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    24 21
    آقای برانکو هنوز در عهد سرزنی علی دایی به سر می برد .... اون تاکتیک مرد استاد
    • IR ۱۵:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      22 7
      قطعا اگر طارمی محروم نمی شد و احمد زاده مصدوم و بازی در تهران می بود همینطور در بازی رفت کمال و انصاری و سید جلال و طارمی می بودن الهلال به این راحتی نمی تونست پرسپولیس رو حذف کنه همانطور که سال گذشته جلوی پرسپولیس دو مساوی کرده بود همین الهلال حالا بحث داوری در بازی برگشت جدا که همان نیمه اول کار رو تمام کرد!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      7 24
      آره اگه زمین کج نبود و دروازه ها 6 برابر بودن و توپها پر رگ تر بودن و تو بازی قبل چمن ورزشگاه کوتاه تر میبود و بازیکنان الهلال همشون مصدوم میشدن و نهایتا بیرانوند هم نبوذ باز هم لنگ 6تایی میشد.
    • IR ۲۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      1 0
      برانکو رو هم مثل منصوریان بیرون میکنن کگه اینکه کحترمانه خودش بره همینطور شفر استقلال این ویزگی ماست متاسفانه.
  • FR ۱۳:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    11 2
    مشرق کرکوک چی شد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    20 11
    ای اف سی که دست عربهاست بهتره بگیم فدراسیون فوتبال اعراب و رققا
    • IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      6 22
      نه که فدراسیون فوتبال ایران دست لنگیا نیست
  • سامان IR ۱۹:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    0 0
    پرسپولیس عملکرد خوبی توی این تورنمنت داشت با کلی مشکلات و درحالی که فقط در دوبازی به معنای واقعی کلمه میزبان بود موفق شد تا پای فینال پیش بیاد ودر مقابل تیم بسیار قدرتمند الهلال اونم در حالی که چهار تابازیکن ملی پوشش رو نداشت مغلوب شد تا عده ای توی ایران و تقریبا تمام اعراب خلیج فارس نفس راحتی بکشن
  • احمد صالح پور IR ۲۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    0 1
    اقای عزیز اگه فدارسیون فوتبال ایران دست پرسپولیس بود چرا استقلال نیم فصل امسال یازده بازی تو تهران بازی میکنه خوب میتونست برعکس بشه وپرسپولیس یازده بازی تو تهران میکرد توی نیم فصل
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
    0 1
    برانک و مسلمان باید حفظ شوند
  • IR ۰۶:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 2
    فدراسیون ایران هم با کیسه است پول مربیش می دن.سرنساجی رو هو‌میبرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس