کد خبر 788320
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
میلاد عبادی پور

دریافت کننده ایرانی تیم والیبال اسکرا بلچاتوف لهستان گفت: لهستانی‌ها ارزش و احترام زیادی برای مهمان خود قائل هستند و این موضوع شرایط را برایم خوب کرده است.

به گزارش مشرق، دریافت کننده تیم ملی والیبال ایران با عقد قراردادی به تیم اسکرا بلچاتوف لهستان پیوست. این بازیکن 23 سال اولین بازیکن ایرانی حاضر در پلاس‌لیگا به شمار می‌رود. میلاد عبادی‌پور با 2 متر و 2 سانتی‌مترفصل گذشته برای بانک سرمایه بازی کرد و عنوان قهرمانی لیگ ایران را کسب کرد.

میلاد عبادی‌پور نیز در نخستین بازی خود برای اسکرا با پیراهن شماره 11 این تیم به میدان رفت و توانست 11 امتیاز در روز قهرمانی تیمش در رقابت‌ها سوپرکاپ لهستان کسب کند. یاران عبادی‌پور در هفته اول لیگ نتیجه را به حریف خود واگذار کردند و در دومین مسابقه با حضور عبادی‌پور به پیروزی رسیدند. در هفته اول عبادی‌پور با حضور در ترکیب ثابت تیمش، توانست 6 امتیاز در نخستین بازی خود در لیگ لهستان کسب کند. در هفته دوم هم عبادی‌پور که در ترکیب ثابت تیمش قرار داشت و 12 امتیاز به دست آورد و در 69 درصد حملاتش موفق بود.

میلاد عبادی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درمورد شرایطش در لهستان اظهار داشت: اوضاعم در لهستان خیلی خوب است. همه چیز رو به راه و عالی است. قبل از اینکه به شهر بلچاتوف بیایم خیلی درمورد این شهر پرس‌وجو کردم. اکثراً می‌گفتند که بلچاتوف شهر کوچکی است، اما به نظر من بهترین شهر لهستان همین جا است. با وجودی که مدت زیادی نیست که در بلچاتوف هستم، اما اینجا را خیلی دوست دارم. 

دریافت کننده ایرانی تیم والیبال اسکرا بلچاتوف درمورد شرایط باشگاهش عنوان کرد: اسکرا تیم کم نام و نشانی نیست. خیلی از مردم در مورد این باشگاه صحبت می‌کنند. اسکرا، قهرمان لیگ لهستان بوده و بازیکنان بزرگی مثل کلاوس، لیسیناچ، پانچف و کورک در آن بازی کرده‌اند. من هم این شانس را دارم تا در کنار بازیکنان بزرگ این تیم بازی کنم. اسکرا تیم بسیار خوبی است.

وی درمورد قهرمانی که همراه با تیم اسکرا در سوپرکاپ لهستان کسب کرد، گفت: بازی اول در سوپرکاپ نه تنها برای من، بلکه برای تیم ما و زاکسا، تیم حریف‌مان اهمیت زیادی داشت. آنها سال گذشته در فینال سوپرکاپ توانسته بودند تیم اسکرا را شکست دهند و قهرمان شوند. تیم ما شرایط سختی داشت و باید شکست سال گذشته را جبران می‌کردیم. با توجه به اینکه میزبان هم بودیم هواداران تنها توقع قهرمانی از ما داشتند. 

عبادی‌پور افزود: خوشبختانه با تمام سختی‌هایش توانستیم برنده باشیم و قهرمان شویم. پس از آن چند مراسم برای تیم ما برگزار شد که از کادر فنی و بازیکنان تقدیر و تشکر به عمل آمد. ضمن اینکه مراسم دیگری هم برگزار شد که برای معرفی بازیکنان بود. در آن مراسم تک تک بازیکنان روی صحنه آمدند و به صورت کامل معرفی شدند. نشستی هم برگزار شد که هم خبری بود و هم نبود! یعنی پس از پیروزی تمام نفرات تیم در یک گالری جمع شدند و هواداران هم با بازیکنان صحبت می‌کردند و از آنها سوال می‌کردند. بیشتر سوالات تخصصی از بازیکنان لهستانی تیم بود و چندان به خارجی‌ها مربوط نمی‌شد؛ البته از من هم پرسیدند که لهستان چگونه است که من گفتم شرایط در اینجا خوب است. سپس از من خواستند جملاتی که به لهستانی یاد گرفته‌ام را بگویم و من هم کلماتی مانند «سلام»، «ممنون»، «من خوبم و شما چطورید؟» را یاد گرفته بودم که گفتم. فکر می‌کنم تا 3-4 ماه دیگر شرایطم به گونه‌ای شود که راحت بتوانم با سایر نفرات با زبان لهستانی حرف بزنم.

دریافت کننده ایرانی تیم والیبال اسکرا بلچاتوف درخصوص ارتباطش با سایر نفرات تیم، گفت: ارتباط خیلی خوبی باپیاتزا، سرمربی تیم دارم. روز اول هم که به جمع سایر بازیکنان اضافه شدم اعتماد زیادی به من داشت. در فینال سوپر کاپ هم به من میدان داد؛ در حالی که می‌توانست این کار را نکند، البته من هم اعتمادش را بی‌جواب نگذاشتم و تلاش خواهم کرد تا در آینده بیشتر خودم را به تیم ثابت کنم. می‌دانم کار سختی دارم، اما تمام تلاشم را به کار خواهم گرفت. تمام بازیکنان تیم ما از چهره‌های سرشناس والیبال دنیا محسوب می‌شوند و جو موجود در تیم را دوست دارم، چون بسیار شبیه جو موجود بین بازیکنان ایران است. آنها برای مهمان خود ارزش زیادی قائل هستند و احترام زیادی می‌گذارند. با توجه به اینکه من تازه وارد هستم، اما بازهم تلاش می‌کنند رفتاری از آنها سرنزند که موجب ناراحتی من شود. با همه بازیکنان رابطه خوبی دارم. کاسپر، ولازلی، کلوس، لیسیناچ و... از چهره‌های سرشناسی هستند که ارتباط خوبی بین ما وجود دارد و رفاقت خاصی با آنها دارم. 

عبادی‌پور درخصوص شرایط مالی قراردادش تصریح کرد: خیلی‌ها اعتقاد دارند والیبالیست‌ها به خاطر پول زیادی که از لیگ ایران می‌گیرند لژیونر نمی‌شوند، اما قرارداد من واقعاً از لیگ ایران خیلی کمتر است و چون بعد مالی اصلاً برایم مهم نبود این تصمیم را گرفتم. برای من جایگاه تیم و بازیکنانش مهم بود و می‌خواستم حداقل برای یک سال هم شده، بازی در اروپا را تجربه کنم.

وی در پاسخ به این سوال که حضور در لیگ لهستان چقدر به پیشرفتش کمک می‌کند، گفت: بستگی دارد چطور به پیشرفت و آینده نگاه کنیم. حتی زمانی که در لیگ ایران یا تیم ملی بازی می‌کردم، حواسم به آینده بود. در تیم ملی نکات زیادی از بازیکنان خودمان و حتی خارجی‌ها یاد می‌گرفتم؛ در لیگ لهستان هم به شرط این‌که خودم بخواهم بازهم می‌توانم والیبال یاد بگیرم.

دریافت کننده ایرانی تیم والیبال اسکرا بلچاتوف درخصوص مهمترین فرق ایران و لهستان اظهار داشت: باید بگویم که فرق زیادی وجود ندارد. به عنوان بازیکنی که شرایط هر دو را دیده‌ام باید بگویم اگر در باشگاه‌های ایران هم مراسم‌هایی که بعد از قهرمانی برای ما گرفتند برگزار شود، خیلی عالی است. بعد از قهرمانی در سوپرکاپ مراسمی در سالن خودمان برگزار شد؛ بازیکنان روی صحنه آمدند و هواداران هم حضور داشتند. هواداران با بازیکنان مورد علاقه خود عکس یادگاری گرفتند. در پایان هم بازیکنان کاغذهای مخصوص باشگاه را امضا کرده و به هواداران می‌دادند.

عبادی‌پور ادامه داد: فکر می‌کنم چنین کاری خیلی جالب است و اگر در این هم بتوان چنین کاری کرد خیلی عالی خواهد بود. با این کارها ارزش والیبال و باشگاه‌ها و بازیکنان بالاتر می‌رود و اسپانسرهای زیادی جذب می‌شود. شاید این کارها خیلی ریز و جزئی باشد، اما به نظرم حساس و مهم است. با به رخ کشیدن قدرت تیم‌ها می‌توان اسپانسرهای زیادی جذب کرد که به سود والیبال کشورمان است. بازیکنان زیادی می‌توان برای تیم ملی پیدا کرد. 

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس