کد خبر 787900
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
سرتیپ عصام زهر الدین از فرماندهان ارشد ارتش سوریه

عصام زهرالدین که از او به‌عنوان فرزند سویداء هم یاد می‌شود، هیچ وقت ننگ وطن‌فروشی را تحمل نکرد و پس از فرار مناف طلاس به خارج، تقریبا جای او را در گارد ریاست جمهوری گرفت.

به گزارش مشرق، عصام زهرالدین را برای اولین بار وقتی اطراف محله سیده زینب را پاکسازی کرد، شناختم. یک دروزی وطن‌پرست که کلاه گشاد ولید جنبلاط برای خیانت سرش نرفت و صفر تا صد تماس‌ها و پیغام‌های این جاسوس سعودی و فرانسه را به اطلاع مقامات دولتی رساند. برای کسانی که نمی‌دانند باید بگویم که جنبلاط عامل اصلی سقوط شهر رقه بود، سرهنگ مسوول امنیت این شهر یک دروزی بود که با چند صدهزار دلار خریداری شد و او همه مسیرها را برای ورود تروریست‌های احرارالشام از خاک ترکیه فراهم کرد و شهر به ناگهان سقوط کرد.

عصام زهرالدین که از او به‌عنوان فرزند سویداء هم یاد می‌شود، هیچ وقت ننگ وطن‌فروشی را تحمل نکرد و پس از فرار مناف طلاس به خارج، تقریبا جای او را در گارد ریاست جمهوری گرفت. چندی بعد به دلیل اعتماد بالایی که به او می‌رفت، از طرف فرماندهی ارتش سوریه ماموریت حفظ دیرالزور شد. او در طول سال‌هایی که شهر در محاصره کشنده و بی‌سابقه‌ای بود، در برابر بیش از 80 عملیات سنگین داعش که بعضی اوقات تا 20 روز هم طول می‌کشید، مقاومت کرد و مانع از سقوط شهر شد. پشت او اما به بچه‌های حزب‌الله مستحکم بود که سه سال پیش برای کمک به وی راهی دیر شدند و تا روز شکست محاصره، کسی نمی‌دانست که در این شهر همه مقاومت می‌کنند.

عصام زهرالدین نمونه عالی شیوه حکومت‌داری سوریه بود، او یک دروزی بود، نه سنی بود، نه علوی و نه شیعه. مانند داوود الراجحه خدابیامرز که مسیحی بود و در انفجار شورای امنیت سوریه جان باخت. او فرماندهی 10هزار نفر، شیعه، سنی، مسیحی، دروزی، آرامی، عاشوری و علوی را دیرالزور بر عهده داشت و در این مدت با حضور در خط مقدم نبردها نام نیکی در تاریخ مبارزات ضدتروریسم و وطن‌پرستی از خود بر جای گذاشت. تقریبا همه کسانی که با تحولات سوریه سر و کار دارند، نام او را شنیده و به دلیل شوخی‌ها و رفتارهای پدرانه‌اش، همه رزمندگان و درجه‌داران و افسرانی که در شهر با او همکاری می‌کردند، دوستش داشتند.

نبود عصام، ضربه مهلکی بر پیکر ارتش سوریه است. همه خانواده او در سوریه لباس رزم بر تن کرده و در حال نبرد با تکفیری‌ها هستند. برادرش فرماندهی جبهه القنیطره را دارد و فرزندش ماه‌ها دوش به دوش پدر در دیرالزور جنگید. همین سه هفته پیش بود که پس از مدت‌ها راهی زادگاهش شد و استقبال باشکوهی از او کردند، او فخر دروزی‌های سوریه و جهان بود و همه اهالی سویداء به او افتخار می‌کردند و نامش را به نیکی می‌برند. به جرات می‌توان گفت که اگر وجود او و برادرش نبود، خیلی‌ها در این استان حاضر به پوشیدن لباس رزم نبودند. او زنده ماند تا شکست محاصره شهر را ببیند، اما زنده نماند تا بیرون راندن آخرین داعشی را از دیرالزور و خاک سوریه شاهد باشد.

ای کاش کسانی که در محور مقاومت با او همکاری کرده و می‌کردند و از نزدیک با او آشنا بودند اندکی از خاطرات و ویژگی‌های فردی‌اش را می‌گفتند. باوجود حسادت‌هایی که در ارتش سوریه به او می‌شد و برخی‌ها او را شومن می‌نامیدند، اما واقعیت آن است که در کنار سهیل حسن، نامش در تاریخ نبردهای سوریه به یادگار خواهد ماند و مجسمه‌اش در ورودی‌ها و میدان‌های شهرهای سوریه یادگار سرداری است که از خاک وطنش پاسداری کرد. دوستان بر ما خرده نگیرید، بدون شک امثال شهید عصام زهرالدین بخشی از زندگی خود را وقف امنیت ما کردند، خون او در حالی ریخته شد، که فشنگی که بدنش را شکافت، می‌توانست به دست همان تروریست در یکی از شهرهای ایران پیشانی‌ یک سرباز یا شهروند ایرانی را بشکافد.

منبع: کانال اخبار سوریه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    134 4
    خدا رحمتش کنه. واقعا وظیفه شو خوب انجام داد. اگر ایشون نبود امریکا و اسراییل به بزرگترین هدفشون که جدایی جغرافیای جبهه مقاومت بود میرسیدند. زنده باد یاد مرد افسانه ای شرق سوریه که سمبل مقاومت در مقابل توحش داعش بود. سرهنگ سهیل الحسن در غرب سوریه و سرهنگ عصام زهرالدین در شرق سوریه مثل دو لبه قیچی دشمن رو قیچی کردند. دو اسمی که تن هر تروریستی رو می لرزاند.
  • IR ۱۵:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    5 123
    مشرق این کارت درست نیست
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    6 154
    چرت نگو مشرق. چه ربطی به دفاع از ما داره!!!!!!!!!!!!!! خر خودتی
    • محمد IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      93 3
      وقتی چیزی نمیدونی بهتره دهنتو ببندی حیف خر که به امثال تو بی وجود ها بگن
    • IR ۱۵:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      88 3
      حمار تو و امثال تو هستید ای کاش یه جو از شرافت و غیرت این دروزی در وجود تو بود
  • IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    80 3
    خدابیامرزه ناراحت شدم
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    82 2
    خدایش بیامرزد . تمام چهار سال محصره دیرالزور را قدم به قدم با پای او و خبرهای او دنبال کردم . هر موقعی خبری از دیرالزور می شد می ترسیدم که نکند عصام طوری شده باشد . امروز همانند حالتم و روحیه ام برای سرداران ایرانی دلم واقعا برای این قهرمان سوری لرزید و گرفت و اشک ریختم . استان سویدا باید به خاطر داشتن چنین قهرمانی تا ابد افتخار کنند . عصام مایه فخر هما ما مسلمانان محور مقاومت هستی . روحت در آرامش باشد آمین
  • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    74 3
    هر کس در هر لباسی که از وطنش دفاع کنه از ناموسش دفاع کنه و در راه این دفاع به شهادت برسه براش ارزش قائلیم مهم نیست دینش چی باشه همین که به خاک وطنش تعصب داره باید تحسینش کرد خدا رحمت کنه این مرد رو ..روحش شاد..
  • علی IR ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    64 1
    خدایش رحمت کند انشالله از شفاعت مولایش حضرت علی برخوردار شود هر چه خدا خواهد همان میشود برای ایشان شهادت خواست که لیاقتش را هم داشت مثل شیر جنگید و همچون یک قهرمان کم نظیر شهید شد خداوند قادر سهیل الحسن را برای مردم سوریه حفظ کند تا انتقام خون شهیدان را گرفته وبینی دشمنان را به خاک مذلت بمالد
  • IR ۱۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    63 1
    من هم خیلی ناراحت شدم وطن پرستی و غیرت و مردانگی خودش رو نشاون داد تف به بی غیرتی بعضی از داخلی های خودمون
  • یاوری IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    42 2
    درود به روح بلند و شجاعت سرهنگ
  • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    41 3
    رحمت خدا بر او که اگر غیرت و جانفشانی امثال این شیرمرد نبود معلوم نبود در ایران چه وضعی داشتیم
  • IR ۱۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    17 1
    رحمة الله عليه. خیلی ناراحت کننده است که هر از گاهی خبر شهادت این شیرمرد ها را می شنویم. شادی روحش صلوات...
  • IR ۱۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    3 2
    کی شهید شده؟
  • IR ۲۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    12 2
    وای ..قلبم ....خدایا.....این خبر واقعا صحت داره..تراخدا شوخی نکنین......خدایا
  • IR ۲۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    13 1
    درود بر او
  • IR ۲۳:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    29 2
    احترام این شهید بر همه واجب است من به او ادای احترام می کنم و از حضرت حق برایش علو درجات خواستارم
  • IR ۱۵:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۲۵
    1 0
    روحت شاد ومتعالی فرمانده ی بزرگ. فقدانت باور کردنی نیست. خوش به حال خدا که بنده گانی مثل شما داره.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس