کد خبر 767426
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۵۴
ارتش آمریکا

ارتش آمریکا ۲۰ بالگرد جنگی و ۱۹۰ نظامی بیشتر به افغانستان اعزام کرده است. یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا گفت که با افزایش اختیاراتی که ترامپ داده، نظامیان آمریکایی نیازی به کسب اجازه از

 به گزارش مشرق به نقل از «استیت»، ۲۰ بالگرد آپاچی و ۱۹۰ نظامی آمریکایی گارد ملی کارولینای جنوبی به افغانستان اعزام شده‌اند و احتمالا نظامیان بیشتری نیز در آینده به این کشور اعزام می‌شوند.

ژنرال «رابرت لیوینگستن» در این باره گفت: اگرچه اعزام این نظامیان از حدود یک سال پیش مشخص شده بود، اما پس از اختیارات بیشتر ترامپ برای افزایش نیروها، نظامیان بیشتری به افغانستان اعزام خواهند شد.

این ژنرال ارتش آمریکا افزود که گفت‌وگوهایی برای اعزام بیشتر نظامیان به افغانستان آغاز شده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در هنگام اعلام استراتژی خود در افغانستان اظهار کرد: برای شکستن بن‌بست فعلی جنگ افغانستان و مجبور کردن طالبان به برای پیوستن به مذاکرات صلح به نظامیان بیشتری نیاز است.

ژنرال لیوینگستون در این باره گفت: اگر ما بخواهیم حکومتی باثبات در افغانستان وجود داشته باشد، باید به طالبان تنها یک انتخاب دهیم.

با این حال ترامپ شمار نظامیان اعزامی و جزئیات دیگر استراتژی خود را فاش نکرده است، اما در ژوئن سال جاری گزارش‌هایی مبنی بر برنامه پنتاگون برای اعزام ۳ هزار و ۹۰۰ نظامی بیشتر منتشر شده بود.

«جو ویلسون» یکی از اعضای کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا که در مراسم اعزام این نیروها حضور داشت.

وی افزود: ترامپ بجز اجازه اعزام نظامیان بیشتر، همچنین اختیارات بیشتری به نظامیان آمریکایی هنگام شلیک به دشمنان داده است.

وی تصریح کرد: دیگر مجبور نیستیم تا از ارتش افغانستان کسب اجازه کنیم و بالگردهای جنگی هم برای شناسایی و هم برای حمایت از نیروهای افغان در میدان جنگ استفاده خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس