روحانی در سازمان ملل

سخنگوی دولت روز گذشته گفت: من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند منابع مالی ما برای اداره کشور کم است.

به گزارش مشرق، سخنگوی دولت روز گذشته گفت: من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند منابع مالی ما برای اداره کشور کم است.


محمدباقر نوبخت در نشست خبری اظهار داشت: وقتی ما اعلام می‌کنیم نرخ رشد اقتصادی‌مان چقدر است، عده‌ای در داخل می‌گویند این آمار بر اساس فروش نفت است؛ ما اگر این حرف‌ها را از زبان خارجی‌ها می‌شنیدیم فرق می‌کرد اما از هموطنان عزیزی که از نظر سیاسی با دولت زاویه دارند، انتظار نداریم با بهتر شدن وضعیت مردم، غصه‌دار شوند. نوبخت تاکید کرد: من از کسانی که با دولت مخالفت‌هایی دارند تقاضا می‌کنم در حال حاضر وحدت را در کشور به نمایش بگذارند و مدام نگویند منابع مالی ما برای اداره کشور کم است.

کسانی که بیرون از مرزها نشسته‌اند اگر ببینند ما وضعیت اقتصادی خوبی نداریم و منابع مالی در اختیارمان کافی نیست، در اقدامات‌شان جری‌تر می‌شوند. وی تصریح کرد: با این حال، چرا عده‌ای در داخل کشور می‌خواهند گرا بدهند که منابع مالی کم داریم؟ ما منابع مالی داریم و با همان هم می‌توانیم به توسعه کشور بپردازیم.


یک سوزن به دولت


اظهارات سخنگوی دولت درباره گرا دادن برخی درباره نبود منابع مالی برای کشور در حالی است که این موضوع یعنی ادعای نبود منابع مالی در ایران، نخستین‌بار در بالاترین سطح دولت یعنی توسط حسن روحانی، آن هم در آستانه مذاکرات هسته‌ای ایران و ۱+۵ در دولت او مطرح شد.


نخستین‌بار روحانی در سال ۹۲ مدعی شد زمانی که دولت را تحویل گرفته است خزانه خالی بود. او ۲۲ مهرماه ۹۲ در دانشگاه تهران با بیان اینکه دولت در شرایطی کار خود را آغاز کرده است که با یک خزانه خالی و با انبوهی از بدهکاری مواجه است، گفت: یک صندوق در دولت اعلام کرد بیش از ۵۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلبکار است. این فقط یک صندوق است و همانجا مسؤول صندوق دیگری گفت‌ صندوق ما بیش از این از دولت طلب دارد. این ۱۰۰ هزار میلیارد گوشه‌ای از بدهکاری‌های دولت است.

همچنین وی در دیدار با مجمع نمایندگان استان اصفهان نیز گفت: حجم بدهی‌های دولت گذشته به بانک‌ها و بخش‌های خصوصی و پیمانکاران بر اساس بررسی‌های مجلس شورای اسلامی، بیش از ۱۸۰ هزار میلیارد تومان است. اما بیان این سخنان از سوی رئیس دولت یازدهم بی‌پاسخ نماند و مسؤولان دولت قبل منکر سخنان روحانی درباره خالی بودن خزانه و میزان بدهی‌های دولت شدند.


روحانی همین اواخر یعنی مردادماه امسال در جریان رای اعتماد نمایندگان به وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی نیز ادعای خزانه خالی را مطرح کرد و گفت: یک وقتی می‌گفتم خزانه خالی را تحویل گرفتیم بعد دیدیم صندوق‌های ما هم علاوه بر خزانه خالی بود.به غیر از روحانی، عیسی کلانتری و محمد نهاوندیان نیز از مقامات فعلی دولت حسن روحانی ادعای خالی بودن خزانه را مطرح کردند.


روحانی گرا می داد؟


از سوی دیگر ادعاهای روحانی درباره وخیم بودن وضعیت اقتصادی کشور محدود به موضوع خزانه نشد. او در جریان مذاکرات هسته‌ای یک بار هم مدعی شده بود وضعیت کشور در حوزه کشاورزی «دهشتناک» است.بر اساس این گزارش، اظهارات روز گذشته نوبخت و استفاده او از عبارت «گرا» درباره کسانی که می‌گویند منابع مالی وجود ندارد به معنای آن است که سخنگوی دولت این افراد را متهم به کمک رساندن به دشمن بیرونی کرده است.

به نظر می‌رسد اگر منظور سخنگوی دولت اینگونه بوده باشد، حسن روحانی و تعدادی از مقامات دولتی به عنوان متهم نخست در قالب این اتهام قرار می‌گیرند.

منبع: روزنامه وطن امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    13 0
    پس خوب معنی گرا دادن به دشمن رو میفهمند!!!
  • reza IR ۰۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    4 0
    عالی بود .........

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس