خبرویژه

اعضای کنگره آمریکا ضمن حمایت از سیاست ترامپ درقبال برجام می‌گویند قصد انجماد برجام را دارند.

به گزارش مشرق، «کیهان» در ویژه‌های خود نوشت:

به گزارش واشنگتن پست باب کورکر رئیس کمیته سیاست خارجی سنای آمریکا گفت اصلاحیه‌ای درباره توافق هسته‌ای تهیه خواهد کرد که هدف آنها «انجماد برجام» و نه تخریب آن است و در واکنش به انتقادهای ترامپ از شکل کنونی این توافق تهیه می‌شود.


این روزنامه نوشت: کورکر سناتور ایالت تنسی که با وجود مشاجرات اخیر با دونالد ترامپ تا حدی اقدام‌های او علیه ایران را تایید می‌کند، به همین منظور می‌خواهد طرحی (برجام) را که در سال ۲۰۱۵ به تصویب رسید، اصلاح کند. براساس این طرح در صورت عدم پایبندی ایران به برجام، تحریم‌های آمریکا علیه ایران دوباره اعمال می‌شود.


در اصلاحیه کورکر، ایران اگر شرایط جدید (مانند بازرسی‌های سخت‌گیرانه‌تر و صرف‌نظر نمودن از «بند غروب» که برخی از محدودیت‌های هسته‌ای ازجمله غنی‌سازی اورانیوم را پس از ۸ سال رفع می‌کند) را رعایت نکند، تحریم‌های آمریکایی از سرگرفته می‌شود.


کورکر ضمن اذعان به آنکه می‌توان این اصلاحات را به منزله تلاش آمریکا برای تجدیدنظر یک‌جانبه در یک توافق چندملیتی دانست، گفت که قصد وی نه تخریب برجام، بلکه «انجماد» آن است.


کورکر گفت: نمی‌خواهیم عملی در نقض برجام انجام دهیم (!)


به گفته وی، کنگره می‌تواند توافق را حفظ کرده و زمینه را برای مذاکرات بیشتر با ایران و متحدان آمریکا مهیا سازد. این راهی برای آغاز گفت‌وگو است.


ازسوی دیگر پیتر روسکام عضو مجلس نمایندگان آمریکا در بیانیه‌ای از سیاست ترامپ درمقابل ایران حمایت کرد و نوشت: «من از تصمیم رئیس‌جمهوری در تایید نکردن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) تحت قانون بازنگری توافق هسته‌ای سال ۲۰۱۵ حمایت می‌کنم.


توافق کنونی به موضوع حمایت ایران از تروریسم، پیشبرد برنامه موشکی این کشور و دیگر فعالیت‌های قانونی‌اش نمی‌پردازد و درمقابل به خصومت‌آمیزترین فعالان آن همچون سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شرکت‌های حامی آن ازجمله ایران‌ایر پاداش می‌دهد. درجریان این سیاست جدید من قویا رئیس‌جمهوری را به جلوگیری از فروش هواپیما به ایران‌ایر تا زمان توقف حمایت آن از تروریسم تشویق می‌کنم.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس