نیروهای سوری در دیرالزور

در جریان این درگیری های امروز حدود ۳۰ تن از تروریست‌های داعش از پای درآمدند و دهها تن دیگر در این محور زخمی شدند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از صبح امروز، عملیات علیه تروریست های محاصره شده داعش را در مرکز استان دیرالزور (حدفاصل فرودگاه دیرالزور تا حومه شمالی شهر المیادین) پس از تثبیت مواضع در شهرک‌های «السعلو، الطوب و العلیات» ادامه دادند.

نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر چند ساعته موفق شدند با شکستن خطوط دفاعی تروریست‌های داعش و وارد کردن ضربات مهلک به آنان، منطقه «البولیل» و مزارع « النخیل» را به کنترل خود در آورند. در جریان این درگیری ها حدود ۳۰ تن از تروریست‌های داعش از پای درآمدند و دهها تن دیگر در این محور زخمی شدند.

نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه در ادامه با پشتیبانی جنگنده‌های سوری، عملیات پاکسازی را ادامه دادند و موفق شدند شهرک‌های «البوعمر، حبیله، الموحسن، العبد و طابیهم» را به طور کامل پاکسازی کنند. ۵۰ تن از تروریست‌های داعش هم در این درگیری‌ها به هلاکت رسیدند.

با پاکسازی های صورت گرفته، بخش مرکزی استان دیرالزور در غرب رود فرات (حدفاصل حومه شمالی شهر المیادین تا فرودگاه شهر دیرالزور) به طور کامل آزاد شد و در حال حاضر، عملیات خنثی سازی مناطق از تله های انفجاری کار گذاشته  شده و هسته های خاموش داعش ادامه دارد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت با پاکسازی این محور حساس، به آسانی می توانند نیرو و تجهیزات را از شهر دیرالزور به سمت شهر المیادین و سپس جنوب استان انتقال دهند؛ حالا باید منتظر شروع عملیات پاکسازی میادین نفتی « العمر» و حرکت نیروهای جبهه مقاومت به سوی شهر «البوکمال» بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    33 4
    با حرکت مقاومت در کرکوک ، کردهای سوریه هم ماست ها را کیسه کردند دیگه بعیده خیلی تلاش بکنن برای گرفتن میادین انرژی .
  • IR ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۵
    4 0
    به نظر من نیروهای مقاومت وهم پیمانان آنها میبایست شبانه روز باهوشیاری صددرصدی مراقبت کنند تا آن خوکان پست فترت ازسوراخهایی که اربابانشان برای آنها تعبیه کرده اند بیرون بیایند وهمگی را راهی جهندم پیش اونایی که قبلا رفتن تا جای برای اینها بازکنند بفرستنددیگر نبایستی حتی لحظه ای ازاین ها غافل شد تا به گوربابشون نرفتن
  • IR ۰۲:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    3 1
    با این سرعت پیشروی کردن کار داعش تمام هست _ احتمال خیلی زیاد سوریه زود تر از عراق پاکسازی می شود از شر داعش .... عراقی ها این 7 ماهه فقط اعلامیه پخش میکنند تو مناطق مرزی القائم و استان نینوا ولی هنوز هیش غلطی نکردند با این همه هارت و هورت و رژه های سنگین در بغداد
    • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      0 0
      اولا جبهه مقاومت در سوریه و عراق و لبنان یک سلسله مراتب مشخص و یک فرماندهی واحدی دارد و اگر در سوریه در بخش هایی حرکت می شود و در عراق در بخش هایی حالت سکون دارد بنا بر نظر کارشناسی شده فرماندهی واحد جبهه مقاومت هست. دوما این نوع ادبیات شما اصلا مودبانه نیست لطف کنید احترام خودتون رو نگه دارید. برادران عراقی ما با بردارن دیگر ما در نقاط دیگر از جبهه مقاومت هماهنگ هستند. در عراق هم درست در زمانی که داعشیون شکست های سنگین را متحمل می شدند بازرانی خیانت بزرگی کرد و این درست نبود که جبهه مقاومت دو جبهه عظیم را هم مقابل بارزانی ها و هم مقابل داعشیون بگشاید. برای همین مقداری از نیروی حشد الشعبی العراق به منطقه کردستان عراق اعزام شدند تا فتنه بارزانی ها را بخشکانند. در ضمن این روزها ایام عزاداری برای امام حسین علیه السلام و ایام پیاده روی میلیونی اربعین هست و اگر جبهه مقاومت در عراق وارد کارزار سنگین و هم زمان با بارزانی ها و داعشیون می شد نیرو برای امنیت اربعین کم می آورد. پس به جای عجله باید صبور باشیم. رهرو آن نیست گهی تند گهی خسته رود رهرو آن است که آهسته و پیوسته رود. ان شا الله بعد ختم قائله کردستان که نقشه اصلی استکبار در منطقه ما ایجاد کردستان اسرائیلی در منطقه آن هم در سایه ترس از داعش بود ان شاالله داعش در عراق هم به صورت کامل پاکسازی خواهد شد.
  • یک عرب IR ۰۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    18 14
    اگه سوخو های قهرمان روسی نبودند مقاومت این چنین سریع عملیات نمی کرد ... به حق پدر و مادر اعراب دراوردند .... لایک (•_-)
    • IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      22 0
      حضور نیروی هوایی روسیه در کشور سوریه تعیین کننده است. به علت همین حضور بود که تحرک نیروهای مخالف به شدت کند یا در معرض دید اطلاعاتی قرار گرفت. تا قبل از این مداخله روسها شهرها و استانها سوریه یکی پس از دیگری سقوط میکرد و ارتش مجبور به عقب نشینی شده بود. نمونه واضح آن ادلب و عقب نشینی ارتش سوریه به لاذقیه چند هفته قبل از مداخله روسیه بود. روسیه هم در راه خدا مداخله نکرد. سوریه امنیت روسیه است. کاترین کبیر جمله مشهوری دارد که کریمه امنیت روسیه است و کلید این کریمه در سوریه قرار دارد
    • IR ۲۳:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      0 0
      نگاه کنید ارتش سوریه به شرق قرات حرکت نمی کند چون همین روسیه خاین رود فرات را مرز دو کشور سوریه شرقی غربی کرده است اگر ارتش سوریه به نیروهای دموکرات اجازه دهد دولت تشکیل دهند سقوط اسد و دستاوردهایمان در اینده قطعی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس