استان دیرالزور

نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند با عقب رندان عناصر تروریستی داعش، در محور شمالی و جنوبی جاده «حمیمه - ایستگاه پمپاژ ۲» پیشروی کنند.

به گزارش مشرق، جنوب استان دیرالزور امروز شاهد تحولات گسترده نظامی و پیشروی محسوس نیروهای جبهه مقاومت در حومه شهر راهبردی «حمیمه» بود و ضربات مهلکی به عناصر تروریستی داعش وارد آمد.

در جریان عملیات امروز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت که برای قیچی کردن عناصر تروریستی داعش در جنوب استان دیرالزور صورت گرفت، دهها کیلومتر از مناطق آلوده در حومه شهر ایستگاه راهبردی پمپاژ دوم پاکسازی شد.

نیروهای سوری و مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند با عقب رندان عناصر تروریستی داعش، در محور شمالی و جنوبی جاده «حمیمه - ایستگاه پمپاژ ۲» پیشروی کنند؛ در جریان این عملیات بیش از ۵۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده پاکسازی شد و به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد.

در جریان درگیری های چند ساعت گذشته حدود ۴۰ تن از تروریست های داعش به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ درگیری ها در این محور همچنان ادامه دارد و یگان توپخانه و موشکی جبهه مقاومت به شدت مواضع تروریست های داعش را در حومه ایستگاه راهبردی پمپاژ دوم هدف قرار می دهد.

یگان موشکی و توپخانه جبهه مقاومت با هدف قراردادن مواضه تروریست تلاش می کند تمام مسیرهای امدادی را به سمت این ایستگاه بسیار مهم مسدود کند؛ از سویی دیگر، دهها تن از تروریست های داعش در حومه این ایستگاه از ترس حملات گسترده نیروهای جبهه مقاومت به سمت بیابان های غربی استان دیرالزور متواری شده اند.

با پاکسازی های صورت گرفته نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه فاصله خود را با ایستگاه پمپاژ دوم به ۸ کیلومتر کاهش دادند و شمارش معکوس برای آزادسازی این منطقه راهبردی به صدا درآمده است.

پاکسازی این ایستگاه مقدمه ای برای پیشروی به سوی شهر البوکمال ( آخرین پایگاه داعش در سوریه) محسوب می شود؛ در حال حاضر نیروهای سوری و مقاومت با شهر البوکمال ۴۰ کیلومتر فاصله دارند.

به گزارش مشرق، ایستگاه پمپاژ دوم ، نقطه اتصال شهر البوکمال به مناطق نفتی و ایستگاه پمپاژ سوم است. این ایستگاه همچنین جزء سه ایستگاه بزرگ نفتی در سوریه محسوب می شود که دو سال و نیم قبل به اشغال عناصر تروریستی داعش درآمد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    45 2
    اقدام مقاومت جالبه ، سر داعشیها از طرف میادین و .. مشغوله ، یکباره از طرف دیگه ای حمله کردند
    • IR ۲۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
      11 1
      آی لعنتِ خدا به داعشیای کثیف و مُزدور
    • ستار IR ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
      3 3
      به نظر من نیروهای ارتش سوریه و مقاومت در منطقه دیرالزور ، مرتکب دومین اشتباه نظامی شدند.....اشتباه اولشون این بود که بجای اینکه پس از آزادسازی شهر معادن ، به شرق رودخانه فرات بروند و جلوی پیشرویهای کردها رو بگیرند ، بطرف شهر دیروالزور حرکت کردند و کردها هم براحتی به منبع گازی و نفتی آن منطقه ، بویژه کونیکو تسلط پیدا کردند.....دومین اشتباهشون هم همین قضیه پیشروی بطرف شهر بوکمال است...اصلا نیازی به اینکار نیست زیرا بوکمال ، دیر یا زود توسط نیروهای مقاومت آزاد خواهد شد ، آنچه مهم است نجات مخازن نفتی و گازی دیروالزور بویژه میادین عمر ، از دست کردهاست و نیروهای مقاومت باید همه توان خودشون رو صرف آزادسازی شرق فرات و جلوگیری از سرازیر شدن کردها به جنوب دیرالزور کنند. همونطور که چشم بارزانی آمریکایی به نفت کرکوک هست چشم کردهای مزدور آمریکا در سوریه هم به نفت و گاز دیرالزور هست....تا دیر نشده باید جلوی پیشروی کردهای سوریه ، گرفته بشه.
    • IR ۲۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۸
      0 0
      اقدام مقاومت اصلا هم جالب نبود چون روسیه و پوتین رقه و حسکه را به امریکا فروخته اند بعنی خیانت کرده اند و این یعنی طرح اول یعنی تجزیه عمودی سوریه
  • IR ۱۷:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    9 1
    ان شالله نیروهای مقاومت در عراق هم هر چه زودتر عملیاتی برای بازپس گیری نقاط مرزی با سوریه شروع کنند تا توان داعش در مقابل جبهه مقاومت در هم بشکند.
  • رحمن IR ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    7 1
    عراق از غرب باید با آتشباری به سوریه در دیرزور کمک کند
  • حسن IR ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۶
    1 0
    حواسمون باشه این خطهای مرزی در نقشه ها مثلا مرز سوریه و عراق فقط روی کاغذه و در عمل وجود نداره.در نتیجه رسیدن به مرز در حالیکه شرق مرز در عراق در کنترل داعشه بک تکیه گاه نیست.البته ما که فقط تئوری و از دور این مسائل رو مطالعه میکنیم ممکنه اشتباه کنیم.☺
  • IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    1 0
    باید بعدش استحکامات بسازن مثل السخنه نشه
  • IR ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    1 0
    از سمت سوریه تمرکز اصلی باید روی مناطق نفتی باشه ولی برای تسلط به گذرگاه ها باید با کمترین سر و صدا از عراق وارد شده و به نیروهای سوریه برسن، البته قبلش باید نیروهای عراقی به سرعت القائم و بالاتر از اون رو آزاد کنن، و بالاترین انگیزه برای عراقیها باید این باشه که اونایی که آمریکا ازشون حمایت میکنه و میخوان زودتر از ارتش سوریه به مرزها برسن درواقع همونهایی هستند که میخواستن نفت کرکوک رو قبضه کنن!
  • IR ۱۰:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    0 0
    پهبادهای ایران وروسیه نباید بیکار بنشینند
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۷
    0 0
    خداکند غنایم جنگی داعش با نفتهای به تاراج رفته برابری کند
  • احمدی IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    2 0
    خیلی جالب بود .... شک ندارم سوریه زود تر از عراق پاکسازی خاهد شد از شر داعش ! باید فکری برای ان سوی مرز ها که داعش در عراق حضور دارد کرد _ عراقی ها که هفت ماهه فقط اعلامیه پخش می کنند تو استان الانبار برای حمله و ساعت به اصطلاح صفر حمله !! ساعت باطریش تموم شد از بس اینا حمله نکردند _ چه خوش خیال بودند اونایی که می گفتند عراق باید به کمک سوریه بیاد ! حالا سوریه باید بکمک عراق بیاد غیرت و شرف چیزیه که همه ندارند ، مشرق لطفا نظرم را درج کن .
  • احمدی IR ۱۶:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۹
    0 0
    مشرق عزیزم با oper mini 7.5 نمی تونیم نظر بدهیم و مثبت و منبی بزنیم _ لطفا رفع عیب نما

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس