کد خبر 787388
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
روزنامه بهار

هنوز کسانی هستند که بطور ضمنی در جایگاه توجیه زیاده خواهی‌های ترامپ برآمده و تلاش دارند تا جریان انقلابی و نظام اسلامی را مقصر رفتارجاه طلبانه دولت آمریکا معرفی کنند.

به گزارش مشرق، مواضع اخیر ترامپ در ماجرای برجام، خیز بلندی از مقاومت در برابر زیاده‌خواهان و نفرت از غرب را در جامعه ایرانی ایجاد کرده است. در این میان بنظر می‌رسد دیگر کمتر کسی باقی مانده است که همچنان معتقد باشد که "امضای کری تضمین است" و یا آنکه از ذوق تصویب برجام در برابر دوربین اعلام نماید که "ما اگر دبه نکنیم، آمریکا دبه نمی‌کند"! جالب آن که ظریف نیز در مصاحبه با خبرنگار آمریکایی در تهران گفته است: «از امروز به بعد دیگر هیچ کس برای مذاکره به آمریکا اعتماد نخواهدکرد چون می‌داند که عمر قراردادش با تغییر رییس جمهور پایان خواهد یافت.»

اما علی رغم این برآورد، هنوز کسانی هستند که بطور ضمنی در جایگاه توجیه زیاده خواهی‌های ترامپ برآمده و تلاش دارند تا جریان انقلابی و نظام اسلامی را مقصر رفتارجاه طلبانه دولت آمریکا معرفی کنند و حتی در این میان قصوراتی را نیز متوجه دولت روحانی نمایند. این جریان که از ابزارهای رسانه ای نیز برخوردار است، تلاش دارد تا مانع اجماع افکار عمومی در ضدیت با دشمنان این ملت شده و همچنان با اغواگری راههایی را برای انفعال و دلدادگی به دشمن باز نگه دارند! 

نمونه‌های برجسته آن در فضای مجازی را می‌توان در کانال‌های تلگرامی ضدانقلاب همچون آمدنیوز و مملکته و ... مشاهده نمود که با انتشار توئیت و کامنت‌هایی از افراد گمنام، لبه تیز تهاجم را به جای آمریکا به سمت سپاه گرفته است. روزنامه بهار نیز تیتر یک خود در روز یکشنبه (23/7/96) را چنین انتخاب کرده است: "فرصت طلایی از دست رفته". نویسنده تلاش دارد تا به این سوال پاسخ دهد که: "آیا راهی برای جلوگیری از بهانه جویی‌های ترامپ وجود نداشت؟" وی در ادامه مدعی است که اگر ایران فرصت طلایی 17 ماهه پایانی دولت اوباما را به دلیل عدم تصمیم‌گیری درست، از دست نمی‌داد، امروز دچار این وضعیت نمی‌شدیم!

این جریان در تلاش است تا در حد توان از هزینه‌های اقدامات احمقانه ترامپ بکاهد و به عنوان مهره‌هایی در پازل دشمن، مکمل دیگر اقدامات باشد. در روزهای آتی این جریان بر حجم هجمه‌هایش خواهد افزود و ذهن‌های بیمار و قلمهای مزدور دست بکار شده و این خط انحرافی را گسترش خواهند داد تا بدین وسیله مانع انسجام فکری اقشاری شوند که توان چندانی در تحلیل مسایل سیاسی نداشته و از بصیرت لازم در بررسی پدیده‌های سیاسی برخوردار نیستند. کافی است چنین افرادی حداقل بدبینی‌های نسبت به عملکرد نظام سیاسی داشته باشند و فشارهای مشکلات زندگی روزمره بر دوششان سنگینی کند، تا چنین اظهارنظراتی اذهان عمومی را آلوده سازد.

واقعیت آن است که این جریان از تقویت فرهنگ مقاومت و ایستادگی و مبارزه هراس دارد لذا  به مقابله با چنین رخدادهایی که خود به عاملی تاثیرگذار بر تقویت روحیه انقلابی به حساب می‌آید، برخاسته است. مواجهه با این خط رسانه ای با هوشمندی رسانه های ارزشی میسر خواهد بود، و باید تلاش نمود تا حال که در آستانه اجماع و انسجامی ملی برای ایستادگی در برابر زیاده خواهی استکبار جهانی هستیم، برخی منافقانه با خوش‌رقصی برای آمریکاییها در مقام صف شکنی و تردید برآیند و ملت را درگیر اختلافات درونی نمایند.

منبع:بصیرت

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس