کد خبر 787293
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۴
حجت الاسلام مهدوی کنی

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) گفت: ترویج اخلاق سیاسی آیت‌الله مهدوی‌کنی برای سیاستمداران لازم است.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی رئیس دانشگاه امام صادق صبح امروز (سه‌شنبه 25 مهر) در همایش آیت‌الله مهدوی‌کنی، با اشاره به آیات قرآن درباره مرور زندگی بندگان صالح، گفت: خداوند تنها داستان‌ها را بیان نمی‌کند، بلکه اولیا و انبیاء را با ذکر خیر مثال می‌زند و این کلمات و اوصاف تقدیر از بندگان صالح است تا الگو قرار بگیرند.

وی افزود: اشتیاق انسان‌ها به بندگان صالح امری فطری است. زندگی بندگان صالح باید مکررا بازخوانی شود تا تجربه و راه آنها برای انسان‌ها باز شود. 

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: وقتی از آیت‌الله مهدوی خواستند خاطراتش را بیان کند، ایشان ابتدا ممانعت می‌کرد، اما وقتی راضی شدند  سعی کرد رخدادها و حوادث را با نگاه خودشان منتشر کنند. علت اینکه خاطرات‌شان را بیان کردند این بود که در برخی خاطرات زاویه دید محدود وجود داشت و حتی در برخی کتب خاطرات حواشی می‌نوشتند.

حجت‌الاسلام سعید مهدوی‌کنی با بیان اینکه آنچه در خاطره ایشان جدای از تلاش برای اعتلای کلمه حق دیده می‌شود، برخی قسمت‌ها که به زحمات ایشان برمی‌گشت پاک کردند، گفت: تنها برخی اوقات تجربیاتش را با دانشجویان در میان گذاشته بود تا ببیند در مسیر انقلاب چه سختی هایی کشیده شده است. 

وی افزود: اگر خاطرات ایشان مرور شود دوره نخست‌وزیری را به چند پاراگراف خلاصه کردند که فرمودند من تجربه ریاست‌جمهوری را در برهه‌ای داشتم، اما از آن گذشتم و در شب انتخابات از مقام معظم رهبری حمایت کردند.

رئیس دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه جا دارد ذکر خیر این صبوری‌ها و فداکاری‌ها گفته و ترویج شود، اظهار داشت: امروز در میان سیاستمداران ما این اخلاق سیاسی لازم است.  این مصادیق باید باید برای سیاستمداران و مدیران ما گفته شود، چرا که این ویژگی‌های اخلاقی، انسان‌ساز و جامعه‌ساز است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس