کد خبر 787177
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۵
نمایشگاه

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری در آیین گشایش نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع «خلیج فارس» گفت: ترامپ نام خلیج فارس را جعل کرد تا کشورهای حاشیه آن را با خود همراه کند و منفعت بیشتری از آن‌ها ببرد.

به گزارش مشرق، نمایشگاه آثار کاریکاتور با موضوع «خلیج فارس» با ارائه 55 اثر از هنرمندان کاریکاتوریست سراسر کشور، عصر دیروز (دوشنبه 24 مهر) با حضور در حوزه هنری افتتاح شد.

همچنین اثر هنرمند بوشهری با موضوع شهید مدافع حرم «محمد احمدی جوان» در نگاه‌خانه سوره حوزه هنری رونمایی شد. محمدعلی نادری این اثر را با تکنیک طراحی با زغال در ابعاد 100 در 70 سانتیمتر خلق کرده است. وی پیش از این چهره شهید حججی را نقاشی کرده بود.

سیدمسعود شجاعی طباطبایی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران گفت: رئیس‌جمهور آمریکا برای اینکه کشورهای حاشیه خلیج فارس را با خود همراه کند تا بتواند پول بیشتری از آن‌ها مطالبه کند، از نام جعلی خلیج عربی استفاده کرد.

مدیر مرکز هنرهای تجسمی حوزه هنری ادامه داد: پس از این اظهارات سخیف، هنرمندان کشورمان فارغ از دیدگاه‌های جناحی و سیاسی، علاقه‌مندی خود را به مشارکت در کارهایی که نفرت از ایده‌های ترامپی را نشان می‌دهد، به نمایش گذاشتند.

وی افزود: تمام ایرانیان خواستار این بودند که چنین اتفاقی به سرعت با واکنش همراه شود و ما فکر کردیم کاریکاتور در این موضوع سریع جواب می‌دهد. چون در فرهنگ محاوره هم مردم هنوز خاطرات بسیاری با کاریکاتورهای «گل‌آقا»یی دارند.

شجاعی افزود: این نمایشگاه جوابیه هنری به ادعای موهوم آقای ترامپ است که نه در قامت یک رئیس‌جمهور که بیشتر در نقش یک دلال عمل می‌کند و فضا را به سمتی می‌برد که کاسبی خود را انجام دهد.

این هنرمند کارتونیست در پایان سخنان خود گفت: برخی از آثار حاضر در نمایشگاه قدیمی و برخی جدید اسهستندت. تاکنون تعداد انگشت شماری از این آثار را در فضای مجازی منتشر کرده‌ایم که با استقبال مواجه شده و برخی از آنها هزاران بار بازنشر شده است.

در این نمایشگاه کاریکاتورهایی از هنرمندانی همچون حسن کریم‌زاده، مهناز یزدانی، محمدرضا دوست‌محمدی، داوود کاظمی، محمد صابر شیخ رضایی، بهرام عظیمی، بهمن عبدی، محمود نظری، محمدعلی رجبی، ابوالفضل محترم، مهدی کریم‌زاده، کیارش زندی، ادیک بغوسیان، داریوش رمضانی، داوود کاظمی، داریوش رمضانی، علی درخشی، علی میرایی، طاهر شعبانی، فیروزه مظفری، جمال رحمتی، علی پاک نهاد، اکبر تراب‌پور، آروین، حمیدرضا مصیبی، جواد علیزاده، مهدی عزیزی، علی میرایی، علیرضا پاکدل، محمد فیض آبادی و افشین سبوکی در معرض دید مخاطبان قرار گرفته است.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور آمریکا جمعه گذشته در رونمایی از سیاست جدید خود در قبال جمهوری اسلامی ایران، از واژه مجعول خلیج عربی به جای عنوان تاریخی و رسمی «خلیج فارس» استفاده کرد.این اقدام موهن ترامپ با واکنش اقشار مختلف به ویژه هنرمندان مواجه شد و بسیاری از آنها با درج پیام‌های مختلف در صفحه‌های اجتماعی، بر نام بلند و همیشگی خلیج فارس تأکید کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس