کد خبر 724414
تاریخ انتشار: ۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۷
نمایشگاه

چهره سال هنر انقلاب اسلامی گفت: در اولین دوره از نمایشگاه ترامپیسم شاهد حضور 75 کشور جهان هستیم. 1614 اثر از 558 هنرمند از کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

به گزارش مشرق، مسعود شجاعی طباطبایی کاریکاتوریست مطرح کشور درخصوص آخرین مراحل جشنواره نمایشگاهی "ترامپیسم" گفت: از 26 اسفند ماه سال گذشته فراخوان نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم را اعلام کرده بودیم که خوشبختانه با وجود اینکه بیشتر ایام فراخوان مصادف با تعطیلات نوروزی بود، استقبال از این فراخوان به شدت رضایت بخش نشان داده شد.

وی در همین راستا ادامه داد: این فراخوان تا 15 اردیبهشت امکان ارسال آثار را به مخاطبان می‌داد و در اولین دوره از نمایشگاه ترامپیسم شاهد حضور 75 کشور جهان هستیم. 1614 اثر از 558 هنرمند از کشورهای مختلف جهان در این نمایشگاه حاضر خواهند بود.

چهره هنری سال انقلاب اسلامی در سال 96 تصریح کرد: برای اولین دوره از چنین نمایشگاهی بدون شک آثار رسیده قابل تقدیر است. برای حضور در چنین اتفاقات هنری باید از سابقه خوب و قابل قبولی در عرصه کاریکاتور برخوردار بود و هنرمندان بزرگی به این عرصه پای گذاشته‌اند.

وی درخصوص مشارکت کشورهای خارجی در این جشنواره افزود: ما بیشترین استقبال را از امریکای‌جنوبی داشتیم و کشور برزیل با 55 نفر در اولین دوره ترامپیسم شرکت کرده که غالباً از کاریکاتوریست‌های مطرحی هستند که برای مجلات معتبر قلم می‌زنند. این نشان می‌دهد ما نظر شرکت کنندگان جهانی را جلب کرده ایم. جالب است که حتی چهار کاریکاتوریست از خود امریکا در جشنواره شرکت کرده و همواره پیگیر این هستند که زمان برگزاری این اتفاق چه تاریخی خواهد بود.

شجاعی طباطبایی در مورد زمان برگزاری این رویداد هنری خاطرنشان کرد: اولین دوره از نمایشگاه کاریکاتور ترامپیسم 12 تیرماه بعد از ایام ماه مبارک رمضان و مصادف با سالروز حمله ددمنشانه ناو امریکایی به هواپیمای مسافربری ایران رقم خواهد خورد. این انتخاب هم دلایل عمده‌ای دارد که از جمله آنها می‌توانم به عدم پاسخ امریکایی‌ها به جامعه جهانی و مردم ایران اشاره کنم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس