کد خبر 786887
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۸
فواد معصوم

رئیس‌جمهور عراق در دیدار با سفیر آمریکا در عراق، خواستار توقف منازعه در کرکوک و حل مشکل به وجود آمده با تکیه بر گفت‌وگو شد.

 به گزارش مشرق، «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق خواستار توقف منازعات در کرکوک شد.

رئیس‌جمهور عراق که یکی از رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان به شمار می‌رود، در گفت‌وگو با «داگلاس سلیمان» سفیر آمریکا خواستار توقف منازعه در کرکوک شد و به گفت‌وگو برای حل و فصل این تنش، فراخواند.

وی در دیدار با سفیر آمریکا ضمن گفت‌وگو درباره روابط دوستانه و همکاری‌های دوجانبه بغداد - واشنگتن به تحولات سیاسی و امنیتی جاری در عراق به ویژه کرکوک پرداخت و اظهار داشت: باید این منازعه در کرکوک متوقف شود و تمامی تلاش‌ها برای بازگشت فوری به میز گفت‌وگو برای حل اختلافات بر اساس قانون اساسی صورت گیرد.

معصوم همچنین از رسانه‌ها و طرف‌های درگیری خواست تا با دوری از تشدید تنش‌ها و تبادل اتهامات، به آینده عراق بیاندیشند زیرا تشدید تنش‌ها بر آینده همه عراقی‌ها تاثیر منفی خواهد گذاشت.

در مقابل سفیر آمریکا نیز تاکید کرد که واشنگتن بر ثبات و امنیت و عراق تاکید دارد و ضمن حمایت از این کشور در مقابل تروریسم، برای کمک به عراقی‌ها به منظور عبور از این مشکل آماده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    12 19
    گول این کفنار سیاس جاه طلب را نخوردید.هدف نه تنها آزادی کل کرکوک بلکه انحلال سیستم فدرالی و فتح اربیل و اعدام بارزانی خائن و خاندانش باشه.این مردک یکی به نعل میزنه یکی به میخ.گویا هنوز استدلالش برای رد نکردن رفراندوم عراق رو فراموش نکرده
    • IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
      1 0
      حیف مام جلال ! این فرد اصلآ در شآن این جایگاه نیست ! او اگر به حزب اتحادیه میهنی وفادار بود باید توجه میکرد که مام جلال همواره مخالف جدائی طلبی و همه پرسی بود ! یادت گرامی مام جلال .......
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    6 32
    کفتار پیر کار از گفتگو گذشته ! رفراندوم انجام شده و بارزانی داعیه استقلال داره . الان فقط گزینه نظامی موثره
  • IR ۱۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    6 19
    اسمش رئیس جمهوره عراقه! در برابر نقض قانون اساسی عراق توسط بارزانی دم برنیاورد ولی در برابر هر اقدامی علیه بارزانی در راستای جلوگیری از نقض قانون اساسی عراق موضع میگیره!! +رئیس_جمهور_عراق؟!
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    5 11
    میگن چرا کردها را در سیستم عراق شریک نمیکنید و از این اهرم برای فشار به دولت مرکزی سوء استفاده میکنن.این از رئیس جمهوری که مصداق منافق جاه طلبه،اونم از فرمانده پیشمرگه ها اینم از بارزانی و خاندان کثیفش.شرم بر خائنین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس