مدت اقامت

سفیر عراق در تهران گفت: تاکنون 500 هزار ویزای اربعین صادر شده و آمادگی داریم تا صدور ویزای اربعین را به صورت شبانه‌روزی انجام دهیم. امسال برای زائرین ایرانی یک ماه اقامت در نظر گرفته شده است.

به گزارش مشرق، راجح الموسوی در همایش کارگزاران و دست‌اندرکاران اربعین سال جاری گفت: طبق تاکید مقام معظم رهبری می‌کوشیم مراسم اربعین را جهانی کنیم؛ لذا باید نکاتی را در این زمینه رعایت کرده تا موفقیت خوبی را با توجه به وضعیت منطقه پرچالش فعلی بدست آوریم.

وی افزود: اجرای منظم راهپیمایی اربعین پاسخ مناسبی به کشورهایی است که در حال تهدید منطقه هستند؛ ضمن اینکه همه جهانیان مراسم اربعین را می‌بینند که عده‌ای زائر با دست خالی و پای برهنه به پابوس سیدالشهدا رفته و در این مسیر نه جنگی کرده و نه کسی را تهدید می‌کنند.

سفیر عراق در تهران تصریح کرد: بازگشایی 12 دفتر موقت صدور روادید در ایران در تاریخ روابط بین‌الملل بی‌نظیر است که البته نشان دهنده جایگاه ویژه ایران در بین عراقی‌ها است و همچنین پاسخ خوبی برای نشان دادن روابط دو کشور است.

وی با بیان اینکه حتما دست الهی در موضوع اربعین وجود دارد، اظهار داشت: دشمنان سعی کردند از طریق جنگ تحمیلی بین ایران و عراق مشکلاتی را بین این دو ملت ایجاد کنند؛ اما روابط فعلی دو کشور نشان دهنده میزان مطلوبیت روابط و محبوبیت ملت‌ها است.

راجح الموسوی خاطرنشان کرد: دشمنان می‌کوشند جهان اسلام را از منبع قدرت آن یعنی جمهوری اسلامی ایران دور کرده و تهمت تروریسم به آن بزنند چون تاکنون نقشه‌ها و توطئه‌های آنان را خراب کرده است اما باید ثابت کنیم با یکدیگر متحد بوده چرا که پیروزی از آن ما است.

وی  افزود: برنامه‌ریزی برای صدور حداقل 200 هزار تا یک میلیون ویزا را انجام دادیم.

سفیر عراق در تهران با بیان اینکه راهپیمایی اربعین مخصوص شیعیان نیست، گفت: از استان‌های مختلف با ادیان متفاوت و با اهداف عالی در راهپیمایی و کنگره عظیم اربعین شرکت می‌کنند.راجح الموسوی با توصیه به زائرین اربعین برای دریافت هرچه سریعتر ویزا از آنان خواست دریافت ویزای اربعین را به دو هفته منتهی به اربعین موکول نکنند.

وی گفت: تاکنون 500 هزار ویزای اربعین صادر شده و آمادگی داریم تا صدور ویزای اربعین را به صورت شبانه‌روزی انجام دهیم.سفیر عراق در تهران در پایان گفت: امسال برای زائرین ایرانی یک ماه اقامت در نظر گرفته شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس