کد خبر 786719
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
چهره های رنج دیده مسلمانان میانمار

شاهدان عینی از ورود هزاران آواره جدید روهینگیا به بنگلادش خبر می‌دهند.

 به گزارش مشرق، شاهدان عینی به خبرگزاری رویترز گفته اند که هزاران آواره روهینگیا اوایل امروز دوشنبه با عبور از مرز وارد بنگلادش شده اند.

مسلمانان روهینگیا از ترس حملات اوباش بودایی و گرسنگی به بنگلادش پناه آورده اند.

مسلمانان روهینگیا که به تازگی وارد بنگلادش شده اند، از ادامه خشونت های ارتش و نیروهای امنیتی میانمار علیه مسلمانان خبر داده اند.

یکی از مسلمانان روهینگیا در این باره گفت: طی یک ماه اخیر دیگر نمی توانستیم در خانه های خودمان بمانیم چرا که ارتش به غارت مردم ادامه می داد. آنها شروع به شلیک به سوی روستاها کردند، بنابر این ما به روستای دیگری فرار می کردیم. شرایط روز به روز بدتر می شد. بنابر این تصمیم گرفتیم به مرز بنگلادش بیاییم. قبل از حرکت به سوی بنگلادش، خانه ام و کل روستا را مشاهده کردم که در آتش می سوخت.

بر اساس آمارهای سازمان ملل، از آغاز موج تازه خشونت ها در میانمار در ۲۵ اوت تاکنون بیش از ۵۳۶ هزار مسلمان روهینگیا، خاک میانمار را ترک و به بنگلادش رفته اند.

بازارهای استان راخین تعطیل است و امدادگران بین المللی دسترسی محدودی به مسلمانان گرفتار شده در مناطق درگیری دارند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد: عملیات وحشیانه نیروهای امنیتی میانمار در استان راخین با هدف پاکسازی قومی بوده و هزاران نفر از مسلمانان روهینگیا را مجبور به ترک این منطقه کرده و اجازه بازگشت به آنها را نداده است.

این گزارش در ادامه افزود: اطلاعات معتبر نشان می دهد که نیروهای امنیتی میانمار عمدا خانه ها و سایر اموال مسلمانان روهینگیا را نابود کرده اند و به قربانیان خشونت های اخیر دیگر اجازه بازگشت به خانه های خود را نداده اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس