کد خبر 786717
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۵
داعش رقه

خروج عناصر داعش از رقه و انتقال آنها به دیرالزور را باید یک تاکتیک مهم از سوی آمریکا دانست.

به گزارش مشرق، عملیات پاکسازی رقه توسط «نیروهای دموکراتیک سوریه» که تحت حمایت آمریکا تسلیح و آموزش داده شده‌اند از ابعاد سیاسی و میدانی دارای نکات مهمی است که به آن اشاره می‌شود:

1- باتوجه به اینکه رقه به عنوان پایتخت داعش در سوریه محسوب می‌شود به این آسانی‌ها نمی‌توان پاکسازی این جغرافیا را تایید کرد؛ چراکه همانند موصل تا ماه‌ها شاهد ترور و زیستن پنهان عناصر این تشکیلات تروریستی خواهیم بود.

2- آزادسازی رقه در سایه «همه‌پرسی اقلیم کردستان عراق» موجب شد تا تمامی نگاه‌ها به بغداد و اربیل دوخته شود و رقه در درجه‌های پایین‌تر رصد رسانه‌ها قرار بگیرد که البته استراتژی آمریکا طی یک دهه گذشته بر این اساس پیش رفته است.

3- برخلاف نظرات بسیاری از کارشناسان داخلی، آمریکا دقیقاً از سال‌های گذشته برای تصرف رقه و تثبیت پایگاه‌های خود در نوار شمالی سوریه برنامه‌ریزی کرده بود و این امر محقق شد چراکه نهایتا شاهد خروج داعش از این منطقه هستیم.

4-  حضور عناصر خاررجی آموزش دیده داعش (خصوصاً عناصر چچنی تبار) در رقه نشان دهنده ادامه درگیری‌های نقطه‌ای و احتمال تداوم بحران به صورت ضعیف‌تر است.

5- نقل مکان داعش به دیرالزور این معنا را مخابره می‌کند که جبهه جدیدی از درگیری‌ها در سوریه کلید خواهد خورد که روسیه و سوریه باید با آن مقابله کنند. به عبارتی دیگر آمریکا اقدام به «توزیع بحران» در سراسر سوریه از طریق سناریوهای از پیش تعیین شده بوده و خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    مرگ بر امریکا
  • US ۱۶:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    0 0
    خبر مغرضانه بود چون موصل حدود 10 برابر رقه است و ائتلاف هم آزاد سازی الرقه را خیلی وقت است شروع کرده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس