کد خبر 786434
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۲
13960723001524_PhotoL.jpg

نشست امروز اعضای دفترهای سیاسی دو حزب اتحادیه میهنی و دموکراتیک کردستان در سلیمانیه، که با حضور فواد معصوم و رئیس منطقه کردستان برگزار شد، به توافقی نهایی برای رفع تنش موجود در استان کرکوک، منتهی شد.

 به گزارش مشرق، یک منبع آگاه در حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق، یکشنبه (امروز)، از توافق بغداد و اربیل بر پایان دادن به بحران کنونی میان طرفین خبر داد.

این منبع که خواست نامش فاش نشود، به  پایگاه خبری «عین العراق» گفت: در نشست «فواد معصوم» رئیس‌جمهور عراق و از رهبران حزب اتحادیه میهنی منطقه کردستان با «مسعود بارزانی» رئیس منطقه کردستان از حزب دموکراتیک کردستان در حضور اعضای دفتر سیاسی هر دو حزب، این توافق صورت گرفت.

 

بر اساس این گزارش، توافق شد که استان کرکوک به طور مشترک میان بغداد و اربیل، اداره شود و استاندار کنونی این استان که اخیرا برکنار شده اما حاضر به کناره‌گیری از قدرت نبوده، با یک شخصیت از حزب اتحادیه میهنی تغییر کند.

این منبع افزود: اداره میدان‌های نفتی در کرکوک نیز مشترک خواهد بود و ارتش عراق نیز به پایگاه‌های خود در کرکوک پیش از اشغال آن از سوی داعش، باز می‌گردد.

رئیس‌جمهور عراق از روز جمعه به منظور حل بحران ایجاد شده میان بغداد و اربیل و پیامدهای آن در کرکوک، به سلیمانیه رفته است و پیش از ظهر امروز نشست مهم اعضای دفترهای سیاسی دو حزب اتحادیه میهنی و دموکراتیک کردستان برگزار شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حامد IR ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    1 1
    من معتقدم الان بهترین فرصت برای حذف بارزانی و حزب دمکرات کردستان از فضای سیاسی عراق از طریق انجام مذاکرات صلح با سایر احزاب و تشکلهای سیاسی کرد حاضر در کردستان عراق هستش.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس