ابراهیم هادی شهید گمنام

اولین بار بود که اسم شهید هادی را شنیدم و با خودم گفتم او هم شهیدی هست مثل مابقی شهدا و بعید می­ دانم ویژگی متمایزی داشته باشد تا اینکه ماجرا به چند روز قبل رسید که پدرم برگه ­ای را به خانه آورد.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، پایگاه بسیج و کانون فرهنگی هنری عاشقان کربلا اسلامشهر مسابقه بزرگ کتابخوانی شهید ابراهیم هادی را با محوریت کتاب سلام بر ابراهیم1 که مجموعه خاطرات شهید از تولد تا شهادت است، برگزار نمود که با استقبال گسترده­ای مواجه گردید. در این مسابقه کتبی چهل سؤال تستی و یک سوال تشریحی با این عنوان که «از خواندن این کتاب چه نتیجه ­ای گرفتید؟» طرح گردید. دل­نوشته­ هایی که شرکت­ کنندگان مسابقه در پاسخ به سوال تشریحی نوشته بودند حکایت از آن داشت که اکثریت کتاب را عمیق مطالعه نموده و تحت تأثیر قرار گرفته ­اند. گزیده ­ای از دلنوشته­ های کسانی که با خواندن کتاب متحول شده ­اند را به مرور در مشرق تقدیمتان می کنیم.

***

تقریباً یک سال قبل در یکی از کلاسهای دانشگاه بحثی برای ما ایجاد شد که برای سرکوب نفس خودمان چه روشهایی وجود دارد. هر کسی نظری داد و یکی از بچه­ ها هم کتابی را معرفی کرد به نام سلام بر ابراهیم و گفت خواندن این کتاب و خاطرات شهید هادی در زندگی شخصی او بسیار تأثیرگذار بوده است.

اولین بار بود که اسم شهید ابراهیم هادی را شنیدم و با خودم گفتم او هم شهیدی هست مثل مابقی شهدا و بعید می­ دانم ویژگی متمایزی داشته باشد تا اینکه ماجرا به چند روز قبل رسید که پدرم برگه ­ای را به خانه آورد که مربوط به مسابقه کتابخوانی شهید هادی بود. با خودم گفتم حتماً ابراهیم هادی شخص خاصی هست که همچین مسابقه ­ای راجع به او شکل گرفته است و خلاصه تصمیم گرفتم بیشتر او را بشناسم.

من این مسابقه را برای برد یا باخت شرکت نکردم برای شناخت شخصیت کسی بود که مدتها قبل هم اسمش را شنیده بودم. شهید ابراهیم هادی به من درس صبر و گذشت و آرامش و از همه مهمتر شکستن نفس را یاد داد. شاید کمی غلو به نظر برسد اما دیدگاه من را نسبت به خیلی مسائل تغییر داد و مدیونش هستم. حالا که با خودم فکر می­ کنم می ­بینم کاملاً با نظر همکلاسی دانشگاهم که یک سال پیش آن جمله را سر کلاس گفت موافق هستم. ابراهیم هادی به من شکستن نفس را یاد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس