کد خبر 786313
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۲
بوریس جانسون

وزارت خارجه روسیه با تایید فراهم سازی مقدمات سفر «بوریس جانسون» به مسکو، رفع مشکلات در روابط دوجانبه را موضوع اصلی مذاکرات وی در این سفر نامید.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "ولادیمیر تیتوف" معاون اول وزیر امور خارجه روسیه در تایید خبر منتشره از سوی وزارت خارجه انگلیس، اعلام کرد که در حال حاضر طرف روسی در حال فراهم سازی مقدمات سفر "بوریس جانسون" وزیر امور خارجه انگلیس به مسکو است.

این دیپلمات روس در عین حال از بی توجهی مقامات لندن به رسوم متعارف دیپلماتیک انتقاد کرده و گفت: «معمولا رسم بر این است که هر دو طرف بطور مشترک و زمانی که طرفین در مورد تاریخ انجام چنین سفرهایی به توافق نزدیک شده اند، این مسئله را اعلام می کنند.»

روز شنبه وزارت خارجه انگلیس خبر داد که جانسون در اواخر سال ۲۰۱۷ قرار است به مسکو سفر کند تا مسائل مربوط به ایران، اوضاع خاورمیانه و موضوع امنیت جهانی را مورد مذاکره قرار دهد.

معاون وزیر خارجه روسیه همچنین تاکید کرد که در جریان سفر وزیر خارجه انگلیس به روسیه تمرکز مذاکرات روی عادی سازی روابط دوجانبه خواهد بود. تیتوف گفت: «در وهله نخست، ما روی مسائل مربوط به عادی سازی روابط روسیه و انگلیس متمرکز خواهیم بودیم که لازم است از طریق مذاکرات برخی مشکلات مصنوعی بوجود آمده در روابط دوجانبه حل و فصل شوند.»

به گفته وی، از جمله مسائل مشخصی که نیارمند تصمیم گیری عملی طرفین است، ازسرگیری فعالیت کمیسیون بین دولتی، بویژه با اولویت انجام مذاکرات اقتصادی بین محافل تجاری دو کشور می باشد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس