کد خبر 785842
تاریخ انتشار: ۲۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۵
ارتش عراق

یک منبع آگاه و بلندپایه کُرد مدعی شد که بغداد برای عقب‌نشینی نیروهای پیشمرگه از مواضعی که در سال ۲۰۱۴ در کرکوک پیشروی کرده‌اند، ضرب‌الاجل تعیین کرده که نیمه‌های امشب به پایان می‌رسد.

 به گزارش مشرق، یک منبع آگاه بلندپایه کُرد، شنبه (امروز)، اعلام کرد که نیروهای عراقی به نیروهای نظامی کُردی تا عصر امروز مهلت داده تا به مقرهای استقرار خود تا پیش از سال ۲۰۱۴ در استان کرکوک عقب‌نشینی کنند.

بغداد می‌گوید که در سال ۲۰۱۴ و همزمان با حمله گسترده عناصر داعش به جنوب و غرب عراق، نیروهای پیشمرگه و سایر نظامیان کرد، به بهانه مقابله با داعش از فرصت به وجود آمده سوء استفاده کردند و کاملا شهر کرکوک را که غنی از نفت است، تحت کنترل خود در آوردند و مسیر خطوط نفتی را به سوی منطقه کردستان منحرف کردند و بدون موافقت بغداد اقدام به صادرات آن کردند. همچنین بر مناطقی دیگر در استان‌های مجاور کرکوک، سیطره یافتند.

این مقام مسئول کردی که خواست نامش فاش نشود در گفت‌وگو با «فرانس پرس» اظهار داشت: ضرب‌الاجل نیروهای کردی، نیمه‌های امشب به پایان می‌رسد و نیروهای کردی باید به مقرهای خود پیش از ۶ ژوئن ۲۰۱۴، بازگردند. کلیه پایگاه‌های نظامی و امنیتی و موسسات نفتی را به دولت فدرال واگذار کنند.

این اظهارات در حالی منتشر می‌شود که «فواد معصوم» رئیس‌جمهور کُرد عراق برای دیدار با مقامات منطقه کردستان به سلیمانیه سفر کرده است تا درباره بحران به وجود آمده با آنها رایزنی کند.

نیروهای عراقی، جمعه، شماری از پایگاه‌های تحت کنترل نیروهای کردی در جنوب کرکوک را بدون درگیری، بازپس گرفتند. در مقابل مقامات کرد اعلام کردند که نیروهای منظقه‌کردستان برای دفاع از مواضع خود به هر قیمتی آماده‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    8 38
    بانکردیسم که 3 ساله کرکوک رو اشغال کرده تاریخ 4000 ساله خواهد نوشت
    • IR ۲۳:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      پژاکی حیا کن ساینت مشرق و رها کن همین نوشتجات مردم ایران را به عقل ملت کرد مشکوک می کند مگر این ایران نبود که اربیل را مثل دیگر شهرهای عراق از دست داعش نجات داد اما بارزانی ها الان دست ایران را دارند گاز میگیرند
  • IR ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
    13 4
    اگه پیشمرگه از کرکوک محافظت نمیکرد مثه موصل میفتاد دست داعش...
    • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
      0 0
      پیشمرگه به دستور اسرائیل کرکوک را اشغال کرده و تفاوتی بین پیشمرگه با یگان گولانی اسرائیل مردم ایران نمی بینند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس