کد خبر 785329
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۴
ترامپ

۶ دادستان کل آمریکا شکایتی را علیه تازه ترین دستور دونالد ترامپ برای ممنوعیت سفر به این کشور مطرح کرده اند.

به گزارش مشرق به نقل از ایندیپندنت، در حالی که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا اخیرا ممنوعیت های جدیدی را برای سفر اتباع برخی کشورها به آمریکا وضع کرده است، دادستان های کل 6 ایالت شکایتی را برای لغو این دستور مطرح کرده اند.

با آغاز تلاش های ترامپ برای محدود کردن سفر اتباع خارجی به این کشور، مقام های قضایی در ایالت های مختلف آمریکا نسبت به این اقدامات واکنش منفی نشان داده اند.تلاش های حقوقی منجر به لغو ممنوعیت اولیه اعلام شده از سوی ترامپ برای سفر اتباع کشورهای مسلمان شد ولی ترامپ متعاقب آن نسخه جدیدی را برای اعمال این محدودیت سفر امضا کرده است.

ترامپ با صدور فرمان جدید که در ماه سپتامبر آن را اعلام کرده است، قصد دارد مهاجرت اتباع کشورهای چاد، ایران، لیبی، کره شمالی، سوریه، ونزوئلا یمن و سومالی به آمریکا را متوقف یا محدود کند. تفاوت این فرمان با دستور قبلی ممنوعیت ورود اتباع خارجی این است که فرمان جدید شامل اعمال محدودیت ها به صورت نامحدود خواهد بود.

ولی دادستان های ایالت های کالیفرنیا، واشنگتن، مریلند، ماساچوست، نیویورک و اورگون شکایتی را برای لغو این دستور ارائه کرده اند.

خاویر بکرا دادستان کل کالیفرنیا در این باره تاکید کرد: دادگاه ها پیش از این نسخه های متفاوت این ممنوعیت سفر تبعیض آمیز علیه مسلمانان را رد کرده اند. ولی دولت ترامپ همچنان به بازی با جان هزاران نفر ادامه می دهد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس