کد خبر 784824
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۶
دری اصفهانی

دولت پس از تایید حکم دری اصفهانی در ارتباط با دو سرویس جاسوسی بیگانه به طور معناداری سکوت پیشه کرده است و حتی سخنگوی دولت از پاسخ دادن به آن طفره رفت.

سرویس سیاست مشرق - بعد از تایید حکم دری اصفهانی در ارائه اطلاعات به دو سرویس بیگانه پاستورنشینان سعی کردند از اظهار نظر در خصوص جاسوسی یکی از اعضای تیم مذاکره کننده هسته‌ای خودداری کرده و حتی وی را خارج از این تیم بنامند.

دراین راستا محمدباقر نوبخت، سخنگوی دولت اظهار نظر درباره این مسئله را بر عهده وزارت اطلاعات گذاشته و بیان کرد که شناسایی جاسوس با وزارت اطلاعات است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه نیز به محکومیت این عضو تیم هسته‌ای اینگونه واکنش نشان داد که :

« فکر می‌کنم دری اصفهانی عضو ستاد برجام نیست و او از سوی ارگان دیگری به وزارت خارجه معرفی شده بود. اعضای ستاد برجام عموما از اعضای وزارت خارجه هستند و آقای دری اصفهانی عضو وزارت خارجه نبود ولی با توجه به معرفی‌اش از سوی ارگان دیگری به وزارت خارجه به عنوان متخصص امور بانکی  در مواقعی  در کنار  دوستان در مذاکرات اقتصادی  و کارشناسی فعالیت می‌کردند.»

این انکارها از سوی حمید بعیدنژاد سفیر ایران در لندن و عضو تیم مذاکره کننده هسته‌ای ادامه یافت و وی با بیان اینکه دری اصفهانی از اعضای تیم مذاکرات هسته‌ای نبود، عنوان کرد:

«وی به نمایندگی از سازمان خود و با شرکت دربرخی از جلسات و به فراخور نیاز، در برخی زمینه‌های تخصصی مشاوره می‌داد.»

وی در ادامه می‌افزاید:

این افراد همه نمایندگان رسمی و معرفی شده از سوی سازمان‌های خود بودند و وزارت امور خارجه وظیفه‌ای برای تعیین صلاحیت‌های اطلاعاتی و حرفه ای آنها نداشت.

البته موضوعی که بعیدی‌نژاد مطرح می‌کند با واقعیت‌های جامعه نیز منافات دارد چراکه اغلب افراد برای کارهای بسیار سطح پایین وارد مراحل گزینش مختلف شده‌اند و اینکه وزارتخارجه در تعیین صلاحیت چنین فردی در چنین سطحی وظیفه‌ای نداشته است، بیشتر به عنوان شانه خالی کردن و برون سپاری مسئولیت تلقی می‌شود.

به هر جهت در این رابطه شاهد دو نوع رفتار از سوی دولتی‌ها هستیم؛ انکار و بی‌اعتنا گذشتن از موضوع که اغلب آنها در این زمینه سکوت پیشه کرده‌اند که علت این سکوت خود جای سئوال اساسی دارد. موضوعی که به نظر نمی‌رسد با توجه به حساسیت و اهمیت آن افکارعمومی به راحتی از کنار آن عبور کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • اصغر IR ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۲۴
    7 0
    این دولت درکدام موضوع درست وحسابی صحبت کرده که دراین خصوص حرف بزند
  • IR ۰۹:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    انداختن خطاهاي راهبردي در اين سطح به عهده رئيس جمهور محترم است و همه سازمانها در خدمت رئيس جمهور فعاليت ميكنند. براي يك سفر زيارتي نصف روز و خوردن آبگوشت هم آدمها هويتشان محرز مي شود بعد سفر انجام ميشود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس