ظریف

وزیر امور خارجه درباره اقدام آمریکایی‌ها در قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی هشدار داد.

 به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف وزیر خارجه کشورمان در حاشیه نشست هماهنگی مراسم چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما درباره اقدام آمریکایی‌ها در قراردادن نام سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، گفت: آمریکایی‌ها با چنین اقداماتی خودشان را منزوی تر می کنند و در چشم ملت ما منفورتر می شوند.

وی تاکید کرد: در صورتی که مقامات آمریکایی چنین اشتباه راهبردی مرتکب شوند جمهوری اسلامی ایران حتما اقدام متقابل خواهد کرد؛ البته اقداماتی طراحی شده است که در زمان مناسب اعلام می کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: بارها اعلام کرده ایم که سپاه پاسداران افتخاری برای کشورمان، ضامن دفاع از میهن و تداوم انقلاب و دفاع کننده از مرزهای کشورمان بوده و هست و نقش سپاه پاسداران در جنگ تحمیلی نیز نقشی بسیار درخشان است. 

توان دفاعی ایران قابل مذاکره نیست

­

وزیر امور خارجه تاکید کرد: توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران برای دفاع از کشور در برابر هر گونه اراده منفی علیه ملت است و قابل مذاکره نیست.

ظریف افزود: غربی ها این موضوع را کاملا و به خوبی می دانند و در برجام نیز کاملا مشخص است که جمهوری اسلامی ایران درباره توان دفاعی اش مذاکره نمی کند.

وی تاکید کرد: آنان هستند که باید برای فروش هنگفت سلاح در منطقه غرب آسیا که آن را به انبار باروت تبدیل کرده اند، پاسخگو باشند و سیاست هایشان را در این منطقه تغییر دهند.

رئیس دستگاه دیپلماسی گفت: جمهوری اسلامی ایران تجربه جنگ تحمیلی و حمایت هایی را که از رژیم متجاورز صدام شد، دارد و در ان آزمون آموخت که باید برای دفاع از خودش فقط به مردم و توان خویش متکی باشد.

ظریف در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه در صورت خروج آمریکا از برجام واکنش ما چه باید باشد، تاکید کرد: بارها اعلام کرده ایم که جمهوری اسلامی ایران سیاست هایش را بر اساس بهره مندی از منافع برجام تعیین می کند و حتماً انتخاب های متعددی هم در داخل برجام و هم بیرون از آن دارد.

وی افزود: ما بر اساس اینکه چه میزان از منافع جمهوری اسلامی ایران رعایت شود، این انتخاب ها را اجرا خواهیم کرد.

وزیر امور خارجه گفت: البته آمریکا در این مرحله به خروج از برجام نرسیده است و برنامه دیگری دارند؛ در واقع سیاست‌های دولت آقای ترامپ این بوده است که ایران را از منافع برجام محروم کند.

ظریف تاکید کرد: ما با سیاست‌های خودمان اجازه نخواهیم داد که آمریکا چنین اقدامی کند و تاکنون موفق بوده ایم و در آینده هم با اقدامات مناسب این سیاست ها را ادامه خواهیم داد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۸
    0 0
    اقدام آمریکا علیه سپاه، آنان را نزد ملت ایران محبوب تر می‌کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس