ظریف

وزیر امور خارجه کشورمان که برای شرکت در نشست مجمع عالی رتبه سیاسی امسال سازمان ملل به نیویورک رفته، از عدم ملاقات با مقامات دولتی آمریکا سخن گفت.

به گزارش مشرق، محمد جواد ظریف در هنگام ورود به نیویورک در جمع خبرنگاران در واکنش به تصمیم دولت ترامپ به تائید دوباره پایبندی ایران نسبت به برجام گفت: توافقنامه هسته ای یک توافقنامه همه جانبه وجهانی است که درپی سال ها گفت و گو و مذاکره حاصل شده است.

ظریف افزود: آنهایی که این فشار ها را بر ایران وارد آوردند؛ دیدند که این گونه فشار ها نتایجی را که بدنبالش هستند در بر نخواهد داشت و در پایان کار به این نتیجه رسیدند که این توافق بهترین دستاوردی است که می توان به آن رسید و همانطور که طبیعت مذاکرات همه جانبه است دیدیم که همه طرفین این مذاکرات به آنچه که بدنبالش بودند رسیدند.

وزیر خارجه کشورمان ادامه داد:دراین مرحله انتظار ما این است که همه طرفین این مذاکره به تعهدات خود پایبند بمانند اما متاسفانه تاکنون مشاهده کردیم که آمریکا در حدی بسیار نازل این توافق نامه را قبول داشته و به آن پایبند مانده است و با رویکرد ها و سیاست های نادرست خود قادر به احترام و حمایت از روح این توافقنامه نبوده و در نتیجه به ایران این اجازه را نداده تا به حد کامل از منافع این توافقنامه به‌ صورتی که باید بهره ببرد .

ظریف گفت:معتقدیم که سران آمریکا باید در برخورد با این توافقنامه تجدید نظر کنند چرا که در غیر این صورت به دوام این توافقنامه کمکی نخواهد کرد.

وزیر خارجه کشورمان همچنین شرکت در نشست توسعه پایدار در مقر سازمان ملل متحد را از اهداف سفر خود به نیویورک برشمرد. وی یادآورشد:ایران بر اساس باور های فرهنگی و مذهبی خود حتی پیش از تصمیم گیری ها و مباحثاتی که به نتایج فعلی در مورد توسعه پایدار منجر شده در بسیاری از زمینه ها و در جهت اهداف 17 گانه توسعه هزاره برنامه‌هایی را در دست تنظیم و اجرا داشته که لازم است آن ها را به اطلاع کشور های دیگر و جامعه بین المللی برساند.

ظریف توضیح داد: در حاشیه این نشست ها دیدار هایی را با شخصیت های فرهنگی، اندیشکده ها و سایر نهاد ها و شخصیت های تاثیر گذار در افکار عمومی در برنامه دارم تا از این طریق نکات و مسائلی را که به نا آرامی های منطقه خاور میانه منجر شده و حتی کشور های متحد در این منطقه را در مقابل یکدیگر قرار داده است به گوش جهانیان برسانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به این پرسش که آیا در این سفر با سیاستمداران غربی، اعضای کنگره و یا وزیر خارجه آمریکا دیدار و گفتگو هایی خواهد داشت؟؛گفت: هیچ برنامه‌ای در این باره در نظر گرفته نشده است.

وی ادامه داد:ما پیش‌تر با برخی از سیاستمداران آمریکایی از جمله وزیر خارجه پیشین آمریکا صرفا در محدوده توافق هسته ای صحبت هایی داشته ایم اما در این سفر چنین قصدی نداریم و چنین برنامه ای هم در نظر گرفته نشده است.

وزیر خارجه کشورمان درباره توافق میان روسیه، اردن و آمریکا بر سر آتش بس در جنوب غربی سوریه و موضع جمهوری اسلامی ایران در قبال چنین توافقی گفت: تهران همواره خواستار پایان درگیری ها و اتحاد همگانی برای مقابله با تروریسم و گروه های تروریستی نظیر داعش و جبهه النصره بوده تا بتوان به این بحران که موجب هرج و مرج در منطقه شده خاتمه داد.

ظریف گفت:اکنون همه تلاش ما این است آتش بس جامعی که در همکاری با روسیه و ترکیه در نشست های آستانه برای آن تلاش کرده‌ایم بطور فراگیر و کامل به اجرا در آید تا بتوان زمینه را برای کمک رسانی های انساندوستانه و پایان دادن به رنج و مشقت مردم سوریه فراهم کنیم.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 11
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    45 3
    آقا حسن که هی میگه عالیه کف بزنید
  • مهدی از قم IR ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    35 6
    کاش اقای ظریف کمی سرنوشت شیخ خزعل و شریف حسین و مشروطه چی های ساده دل و... خوانده بود.تاریخ از فراموشی انسان مدام تکرار میشود
    • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      4 0
      مطمئن باش اين سرگذشتها را خوانده اما چشم ودل عبرت بين نداره .!!
  • IR ۱۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    33 3
    عیب نداره اون که از اولشم معلوم بود پایبند نیست مهم ما هستیم که در شرایط تحریمهای روزافزون بعد از برجام عاشقانه در حال انجام تعهدات 25 ساله خود هستیم . بجای برداشتن تحریمها ده برابرشم بکنن بازم خیالی نیست و نقض برجام جونی جونی جونی لجن جونی محسوب نمیشه
    • IR ۰۹:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
      2 0
      لطفا" هر چه سریعتر جسم مرده برجام را از دولت جدا نموده و تحویل پزشکی قانونی نمایید تا بعد از کالبد شکافی ضمن تعیین دقیق زمان مرگ آن را به اطلاع عموم رسانده و مراسم خاکسپاری برجام انجام گیرد تا شاید دولت به امورات مردم بپردازد .
  • محسن IR ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    12 29
    اعترافِ ظریف؟ مگر ظریف متهم است که اعتراف کند؟!
    • M.sh US ۱۳:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      32 2
      مسبب برجام که هست!
  • IR ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    28 2
    واقعیتش اینه که اقتصاد ایران بشدت خرابه،اقتصاد مقاومتی مد نظر رهبر بزرگوار در ایران اجرا نشده (یعنی هر چیزی که نیاز ضروری باشه خودمون تولید و مصرف کنیم).برای همین آمریکا هر کاری هم بکنه دولت ایران به خاطر منفعت بسیار اندک از برجام که فقط جلوی به کما نرفتن اقتصاد رو به تاخیر انداخته داره برجام رو اجرا می کنه،اگه جلوی روحانی و تفکر لیبرالی هیئت دولت گرفته نشود خسارات محض بسیار بزرگتری از برجام هسته ای به ایران تحمیل خواهد شد.
    • IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      27 5
      می شود بگویی کره شمالی چه کرده که بعد از 60 سال تحریم نه تورم دارد و نه بیکار و نه معتاد؟
    • ایدین IR ۱۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
      4 18
      شرکت های آمریکایی محصول خودشون تو کشور چین که دشمنشونم هست تولید میکنند .فقط که اقتصاد مقاومتی نمیشه.پس استفاده از تکنولوژی حال حاضر چی. حتی کشوره روسیه جنگنده ۱۰۰درصد داخلی نمیسازه
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    31 2
    اقای ظریف ،کاسبی از برجام پر سود است؟؟
  • IR ۱۱:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    24 2
    همه چی آرومه من چقد خوشبختم هر کی خلافم حرف بزنه نزده
  • US ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    30 0
    ته واکنش سردار دیپلماسی رو ببینید در حد بسیار نازل پایبند مونده؟...صدتا تحریم دیگه هم آمریکا اضافه کنه احتمالا ایشون بگن در حد بسیار بسیار نازل پایبند مونده...خلاصه به مو میرسه ولی پاره نمیشه
  • مهرناز IR ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    26 1
    اقای ظریف" چگونه جرئت کردید" بیان کنید که امریکا در حد بسیار نازل "در برجام افتاب تابان اقای روحانی "عملکرد داشته ست " اقای روحانی حتما افسرده می شود.
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    4 8
    از سال 1979 ما بطور کامل بوسیله آمریکا تحریم هستیم ،تو دوره احمدی نژاد اکثر کشورهای اروپایی و حتی آسیایی با آمریکا همراه شدند ،مشکل ما تحریم آمریکا نیست ،مشکل همراهی دنیا با آمریکا بود
  • ناشناس IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    21 1
    تحریم ویزای امریکا برای اتباع 38 کشور که به ایران سفر می کنند و تمدید تحریم آیسا و غارت 2 میلیارد دلاری اموال بلوکه شده ایران و موارد بسیار دیگر نقض آشکار برجام بود.
  • ناشناس IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    30 2
    شما که مشتاق ملاقات با وزیر خارجه امریکا بودی اما طرف مقابل برنامه ای برای ملاقات با شما ندارد.
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    19 3
    خب به نظرت دیگه وقتش نیست چشم امیدت رو ازشون برداری؟
  • IR ۲۳:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    2 2
    جناب ظریف خجالت نکش برای امریکا چیزی به عنوان عمل به برجام وجود ندارد به عراقچی و روانچی هم بگو در دیپلماسی توجیه را ببندند هر چند جناب روحانی در برد برد برجام هنوز در خواب عمیق است
  • IR ۲۳:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۳
    3 1
    یک مقدار دیگر تحمل کن شاید ترامپ از راه برسد و با لبخند سلام و علیکی بکنی اگر وقت کردی یک مروری بکن ببین از درس دیپلماسی جز آداب به هم بافته غربی ها چیزی بلدی یا خیر
  • مهماندار هواپیما DE ۰۱:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    5 1
    امان از بی سوادهایی که برای مذاکره رفتن اما معانی لغات انگلیسی را بلد نبودن و معاهده را امضا کردند
  • IR ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    1 1
    برجام متعلق همه كشورهاي دنيااست
  • ناشناس IR ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    3 1
    شما که برنامه نداری،ممکنه در مسیر دستشویی ویا راهروهای دیگه اونا برنامه داشته باشند مثل چندسال قبل!!
  • IR ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۴/۲۴
    2 0
    دلسوزان نظام هشدار داده اند اما جناح بازی و پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری چشم اقایان را بست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس