کد خبر 783993
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
دیدار پادشاه عربستان با پوتین در کرملین

رئیس جمهور روسیه با امضای حکمی اجازه حضور اتباع خارجی در صفوف ارتش این کشور برای مبارزه علیه فعالیت‌های تروریستی را صادر کرد.

 به گزارش مشرق، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه امروز فرمانی را در مورد اصلاحات قانون خدمات نظامی این کشور امضا کرد که بر اساس آن اتباع خارجی می‌توانند در صفوف ارتش روسیه برای مبارزه در درگیری‌های خارجی شرکت کنند.

این حکم امکان جلب اتباع خارجی که قراردادهایی را برای خدمت در ارتش روسیه برای تأمین صلح و امنیت بین المللی یا سرکوب فعالیت‌های تروریستی بین المللی در خارج از فدراسیون روسیه منعقد کردند، فراهم می‌کند.

بر اساس این قانون، اتباع خارجی می‌توانند با عقد قرارداد با ارتش روسیه به عنوان سرباز، ملوان و افسر عادی خدمت کنند اما از داشتن پست‌های افسری محروم می‌باشند، یعنی نمی‌توانند هیچ عنوان یا وظیفه‌ای را در ارتش روسیه داشته باشند.

این اتباع خارجی قبل از استخدام در صفوف ارتش سوگند وفاداری به این کشور را اجرا نخواهند کرد، اما تعهد می‌دهند که قانون اساسی فدراسیون روسیه، مقررات نظامی، دستورات فرماندهان و وظیفه نظامی خود را اجرا خواهند کرد.

اتباع خارجی با توجه به این قانون به طور اختیاری و با امضای قرارداد می‌تواند در خارج برای سرکوب کردن فعالیت‌های تروریست بین المللی شرکت کنند.

در حال حاضر نیروهای روسیه در عملیات‌های نظامی در سوریه شرکت می‌کنند اما وزارت دفاع این کشور در مورد شرکت اتباع خارجی که طبق قرارداد در ارتش روس خدمت می‌کنند، اطلاعاتی منتشر نمی‌کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس